Summi1
Summit2

Tatjana Pavlović, Super Vero: Kreiram ponudu u skladu sa potrebama potrošača

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

14.07.2022.

Moj osnovni zadatak je da, prepoznajući potrebe potrošača, obezbedim odgovarajući asortiman, aktiviram različite promotivne mehanizme, preko cenovnih akcija ili programa lojalnosti i pozicioniranjem proizvoda u okviru pripadajućih kategorija proizvoda na policama, ostvarim zadate performanse prodaje i proširim segment lojalnih potrošača, kaže Tatjana.

Dodaje da je u ovom procesu vrlo važna svakodnevna komunikacija sa dobavljačima, kako bi zajedno ponudili potrošačima zadovoljenje potreba u konzumaciji pića, po atraktivnim cenama i ispratili nove trendove u životnim navikama. Drugi ne manje bitan aspekt saradnje sa dobavljačima, dodaje ona, je i dogovaranje komercijalnih uslova koji obezbeđuju neohodnu profitabilnost kategorije pića.

Prema njenim rečima, situacija u kojoj smo se, kao i ostatak sveta, našli pre više od dve godine, značajno je promenila način na koji komuniciramo sa poslovnim partnerima i saradnicima u svakodnevnom obavljanju poslova. Kako dodaje, ratno stanje u Ukrajini uticalo je da se svakodnevno prate i neki pokazatelji, koji ranije nisu bili upitni, kao što je redovno snabdevanje, zbog smanjene dostupnosti sirovina za gotove proizvode i, pre svega, ambalaže.

Tatjana napominje da, iako bezalkohona pića, za poslednje dve godine, nisu imala tako ekstremna povećanja cena kao druge kategorije, poskupljenje energenata i osnovnih sirovina za proizvodnju imaju značajniji uticaj na povećanja proizvođačkih cena u poslednje vreme. Sve krizne situacije, smatra naša sagovornica, a za poslednje dve godine imali smo pandemiju, a sada i rat u Ukrajini, utiču na pažljivije trošenje i izbor bezalkoholnih pića odnosno povećanu pažnju na štednju i oprez.

U Vero radnjama, najznačajnija je kategorija negazirane i gazirane vode, kako količinski tako i vrednosno.

Bezalkoholna pića značajno se razlikuju kako po prilikama kada se konzumiraju, tako i po sezonalitetu i veličini pakovanja koja se kupuju. Ipak sve potkategorije imaju zajednički trend koji podržava zdraviji život i koji je usmeren na zdraviju konzumaciju pića. U Vero radnjama, najznačajnija je kategorija negazirane i gazirane vode, kako količinski tako i vrednosno. Gazirana bezalkoholna pića su druga potkategorija po učešću u prometu bezalkoholnih pića, objašnjava naša sagovornica i dodaje da su novi trend da se provodi više vremena kod kuće i miksuju pića za konzumaciju u kućnom ambijentu, proizvođači ispratili novim mixer tonicima i gaziranim pićima.

Ponudu su upotpunili gaziranim pićima sa voćnim sadržajem i standarnim ukusima Loux brenda koji uvoze iz Grčke i nemačkog branda Engel. Tatjana napominje i da je nastavljen trend rasta  prometa 100% voćnih sokova u njihovim objektima. Asortiman smo prilagodili ovom trendu ponudom matičnih i ceđenih sokova koji tradicionalno dolaze sa našeg područja, kao što su malina, dunja, višnja, kupina ili na primer dren a dopunili smo ga ovde  manje dostupnim voćnim sokovima koje smo uvezli iz Grčke nar, banana, grejpfruit, mango..., objašnjava Category Manager za alkoholna i bezalkoholna pića u kompaniji Veropoulos.

Potrebe njihovih potrošača, izmene u potrošačkim navikama i stalno praćenje svetskih trendova nastaviće da budu glavni kriterijum za odabir asortimana u Vero objektima.