IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
06.05.2020.

ISTRAŽIVANJE GFK: Kupovina u domaćinstvima u Srbiji

Pivo: Različiti brendovi piva i cidera u frižiderima

Penetracija piva u domaćinstvima u Srbiji je oko pet puta veća nego penetracija cidera, dok je u ukupnim količinama taj odnos oko 99:1 u korist piva… Pivo se i dalje najviše kupuje u tradicionalnim prodavnicama

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina piva i cidera u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od maja do novembra 2019. godine.

U domaćinstvima u Srbiji u posmatranom periodu završilo je više 120 različitih brendova piva i cidera. Pet vodećih među njima ukupno zauzima oko 68% količinskog učešća u kategoriji. Ovi brendovi su, abecednim redosledom: Apatinsko, Jelen, Lav, Nikšićko, Zaječarsko.

Pivo se i dalje najviše kupuje u tradicionalnim prodavnicama – više od 30% količinske potrošnje domaćinstava se kupi u malim lokalnim radnjama. Sledeći po količinskom učešću su minimarketi i supermarketi, a zatim i hipermarketi. Oko 15% ukupnih količina piva u domaćinstvima kupuje se u ostalim maloprodajnim formatima - prvenstveno u diskontima pića.

Među vodećim trgovinskim lancima, najveći rast lojalnosti kupaca u kupovinama piva i cidera u posmatranom periodu u odnosu na isti period prethodne godine beleži lanac Shop&Go (Lidl je izuzet iz analize zbog toga što ovaj lanac nije bio prisutan na tržištu tokom celog analiziranog perioda).

Penetracija piva u domaćinstvima u Srbiji je oko pet puta veća nego penetracija cidera, dok je u ukupnim količinama taj odnos oko 99:1 u korist piva. Baza kupaca piva u periodu maj-novembar 2019. godine se umanjila za 2% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je relativno mala baza kupaca cidera zabeležila izražen rast od 17%. Obe posmatrane kategorije beleže rast učestalosti kupovina između dva perioda.

Lojalnost kupaca vodećim brendovima varira od brenda do brenda, a u proseku iznosi oko 30% za pet vodećih brenovda. Kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca u kategoriji piva izdvaja se Valjevsko pivo.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adrija regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu od 2004 do 2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.
O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.
-