IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
06.05.2020.

Panel maloprodaje Nielsen RMS: Analiza prodaje na tržištu Srbije

Pivo: Pivo u flašama prodavanije od limenki

Najveći udeo u prodaji piva beleži kanal malih prodavnica i to 45,6% po vrednosti, 47% po količini i 48,1% po komadu. Na drugom mestu su velike i srednje prodavnice u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 32,7%, količinska od 33,6% i komadna od 33,5%. Pivo se najmanje prodavalo na kioscima i u paviljonima

Izvor: Nielsen RMS

Pivo predstavlja jedno od najčešće konzumiranih alkoholnih pića na svetu. Osim što je osvežavajući alkoholni napitak, pivo se smatra i hranom, jer sadrži sirovine koje doprinose njegovoj nutritivnoj vrednosti, a to su voda, ječam, pivski kvasac i hmelj.

Pivo je deo nacionalne kulture mnogih naroda, a koliko je popularno u Srbiji pokazuju podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od februara 2019. do januara 2020. godine.

Kada je u pitanju ukupna prodaja na nivou Srbije, zabeležen je rast u odnosu na isti period prethodne godine: vrednosna prodaja veća je za 3,6%, komadna za 1%, dok količinska ima blagi pad -0,9%.

Vrednosna prodaja piva u posmatranom periodu zabeležila je najveći rast u zapadnoj Srbiji (6,9%), pad u jugoistočnoj Srbiji (-0,2%). Najveća količinska prodaja piva ostvarena je u zapadnoj Srbiji (27%) i centralno-zapadnoj Srbiji (26,5%), dok je nešto manja količina piva prodata u Vojvodini 25,5% i u Beogradu 21%. Slični su podaci i kada posmatramo komadnu prodaju: 27,1% u jugoistočnoj Srbiji, 27,7% u zapadnoj Srbiji, 24,4% u Vojvodini i 20,8% u Beogradu.

Posmatrano po kanalima prodaje, najveći rast komadne prodaje ostvaren je u velikim/srednjim prodavnicama (7,7%), potom slede hiper i super marketi (7,7%), dok male prodavnce beleže pad komadne prodaje od -4,4%, a kiosci i paviljoni pad od -8%.
Kada je u pitanju vrednosna prodaja, u velikim i srednjim prodavnicama zabeležen je rast 10,2%, a u hiper/supermarketima 7,2%. Na kioscima i paviljonima vrednosna prodaja je smanjena za -5,4%, i u malim prodavnicama za -0,9%.

Najveći udeo u prodaji piva beleži kanal malih prodavnica i to 45,6% po vrednosti, 47% po količini i 48,1% po komadu. Na drugom mestu su velike i srednje prodavnice u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 32,7%, količinska od 33,6% i komadna od 33,5%. Pivo se najmanje prodavalo na kioscima i u paviljonima (vrednosna prodaja 5,6%, količinska 4,3% i komadna 4%).

Prema tipu pakovanja, vrednosno najprodavanije je pivo u flašama (55,1%), dok je prodaja piva u limenkama znatno manja (33,8%).

Posmatrano po veličini pakovanja, najviše se proda pivo u pakovanju od 0,5l koje beleži vrednosnu prodaju od 82,5% i količinsku od 81,5%, na drugom mestu je pakovanje od 2l sa vrednosnom prodajom od 9,8% i količinskom prodajom od 12,6%, dok se znatno manje prodaju piva od 0,33 l (vrednosna prodaja 3,3% i količinska prodaja 2,2%).

U posmatranom periodu veća količina piva je prodata u povratnoj ambalaži (52%), dok je u nepovratnoj ambalaži ostvarena količinska prodaja od 48%.

Top pet proizvođača u Srbiji ostvarila su u ovom periodu količinsku prodaju od 99,2% i vrednosnu prodaju od 98,9%.

Top pet proizvođača (poređano abecednim redom) su: Beogradska pivara, Carlsberg, Heineken, Molson Coors, Niška pivara.

-