IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
29.05.2020.

Panel maloprodaje Nielsen RMS: Kupovina mesnih prerađevina u maloprodajnim objektima u Srbiji

Mesne prerađevine: Mesne proizvode spremne za jelo najviše kupuju Beograđani

Najviše se prodaju salame sa 48,1% vrednosne prodaje i 58,1% količinske prodaje. Na drugom mestu je šunka sa 15,3% vrednosne i 15,6% količinske prodaje, dok je udeo pečenice u ukupnoj vrednosnoj prodaji 11,6%, a u količinskoj 9%. Potom slede kulen, pršut, mortadela sa nešto nižim učešćem u prodaji

Izvor: Nielsen RMS

Mesni proizvodi spremni za jelo koji se dobijaju preradom mesa postali su gotovo neizostavan deo svakodnevne ishrane i često se nađu u potrošačkim korpama. Koliko su ovi proizvodi popularni u Srbiji pokazuju podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od aprila 2019. do marta 2020. godine.
Vrednosna prodaja mesnih proizvoda spremnih za jelo u posmatranom periodu zabeležila je najveći rast (12,7%) u jugoistočnoj Srbiji, a najmanji u zapadnoj Srbiji (4,7%). Komadna prodaja je, takođe, ostvarila najveći rast u jugoistočnoj Srbiji (6,6%), dok je najmanji u centralno-zapadnoj Srbiji I Vojvodini (0,7%).

Posmatrano po kanalima prodaje, komadna prodaja povećana je u velikim i srednjim prodavnicama za 8,6%, u malim prodavnicama beleži pad za ‚7,7%, a u hiper/supermarketima rast od 2,8%. U poređenju sa istim periodom godinu dana pre.
Podaci iz panela maloprodaje pokazuju da najveći udeo u vrednosnoj prodaji ima Beograd (38,5%), zatim Vojvodina sa 27,4%, dok je vrednosna prodaja nešto manja u jugoistočnoj (18,3%) i u centralno-zapadnoj Srbiji (15,8%).

Kada posmatramo količinsku prodaju mesnih proizvoda po regionima, podaci pokazuju da je u Beogradu ostvareno 31,7% ukupne prodaje, u Vojvodini 29,9%, u jugoistočnoj Srbiji 21,6%, dok je u centralno-zapadnoj Srbiji zabeleženo 16,8% ukupne količinske prodaje.
Najviše mesnih proizvoda spremnih za jelo prodato je u hiper/supermarketima i to u svim kategorijama prodaje: 60,3% po vrednosti, 53,6% po količini i 46% po komadu.

U velikim i srednjim prodavnicama ostvarena je količinska prodaja od 36,3%, vrednosna od 32% i komadna od 38,4%. Mesne prerađevine se manje kupuju u malim prodavnicama, prema podacima koji pokazuju da je ostvareno 7,7% vrednosne prodaje, 10,1% količinske prodaje i 15,5% komadne prodaje.
Posmatrano prema tipu proizvoda, najprodavaniji mesni proizvodi spremni za jelo su salame, šunke i pečenice. Najviše se prodaju salame sa 48,1% vrednosne prodaje i 58,1% količinske prodaje.

Na drugom mestu je šunka sa 15,3% vrednosne i 15,6% količinske prodaje, dok je udeo pečenice u ukupnoj vrednosnoj prodaji 11,6%, a u količinskoj 9%. Potom slede kulen, pršut, mortadela sa nešto nižim učešćem u prodaji.
Kada je reč o podeli prema vrsti mesa, količinski najprodavanija je svinjetina (49,4%), piletina je zastupljena sa 28,9%, zatim slede govedina i svinjetina (6,6%), piletina i svinjetina (7,7%), dok je udeo ćuretine u količinskoj prodaji 3,6%.

Posmatrano prema veličini pakovanja, količinski najprodavanija pakovanja mesnih proizvoda spremnih za jelo su sledeća – 1.000 g (59,1%), 350 g (13,4%), 325 g (5,9%) i 100 g (3,1%).

Top 5 proizvođača mesnih proizvoda spremnih za jelo ostvaruje 53,8% ukupne vrednosne prodaje na tržištu Srbije i 54,6% količinske prodaje.

Top 5 ovih proizvođača su sledeći (poređano abecednim redom): Carnex, Neoplanta, Perutnina Ptuj Group, Yuhor, Zlatiborac doo.

-