IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
27.05.2020.

U razgovoru sa menadžerima kategorije: Željko Bohinc Medius

Kategorija mesnih prerađevina doživela rast u martu i aprilu

Na radnom mestu menadžera kategorije sam tri godine. Prethodna iskustva sam sticao u proizvodnji mesa i mesnih prerađevina, gde sam prošao kroz sve procese proizvodnje i veoma dobro upoznao kategoriju koju trenutno vodim, kaže nam na početku razgovora Željko Bohinc.

Kako nastavlja, u sklopu Mediusa, posluje i Medius mesara, pogon za rasecanje i preradu mesa. Svakodnevno isporučuju meso i mesne prerađevine u sve njihove objekte.

Prema rečima našeg sagovornika, upravo tu i započinje njegov radni dan: Kontrolisanjem isporuke robe ka objektima, proverom trenutnih zaliha, kao i nabavkom sirovina za nesmetanu proizvodnju. Tu su i redovne dnevne aktivnosti koje obuhvataju kontakte sa dobavljačima, praćenje cenovne konkurentnosti, kontakti sa sektorima marketinga, finansija i maloprodaje, planiranje vikend akcija i kataloga, osluškivanje potreba potrošača...

Kako nam je objasnio menadžer kategorije mesa i mesnih prerađevina u kompaniji Medius, aktivnosti u doba korona virusa su definitivno dobile na dinamičnosti. Kao primer, naveo je da je u aprilu bio najradosniji hrišćanski praznik, Uskrs, da je potrošnja svežeg mesa i mesnih prerađevina u tom periodu bila povećana, a da su svi objekti zbog vanrednog stanja radili skraćeno: Trebalo je naći model i odgovoriti na zahtev i očekivanja našeg potrošača. Uskladiti logistiku, proizvodnju i dobavljače. Uskladiti naše načelno pravilo: brzo, sveže, čisto. Uspeli smo u tome.

Željko smatra da su se navike potrošača za ovaj kratak period svakako promenile. Neizvesnost koju donosi sutra, kako je istakao, povećala je kupovinu osnovnih životnih namirnica. Evidentno je, prema njegovim rečima, da je kategorija mesnih prerađevina doživela rast u martu i aprilu. Pogotovo potkategorije polutrajnih proizvoda i pašteta i gotovih jela.

Naš sagovornik ističe da problema u nabavci svežeg mesa i mesnih prerađevina nije bilo. Najviše sarađujemo sa lokalnim dobavljačima sa teritorije Srema, malim delom iz Mačve i Šumadije, tako da se strogo pridržavamo pravila da u našim objektima isključivo prodajemo sveže i kvalitetno meso sa domaćih farmi. Stočarstvo u Srbiji je dokazalo da se na njega možemo osloniti, objašnjava nam Željko.

Strogo se pridržavamo pravila da u našim objektima isključivo prodajemo sveže i kvalitetno meso sa domaćih farmi

On dodaje da je kategorija mesa u ukupnom prometu Mediusa, u 2019. godini učestvovala sa 11,8%, a kategorija mesnih prerađevina sa 8,9%. Medius mesara u kategoriji mesnih prerađevina učestvuje sa 47,3%, iako su zastupljeni svi vodeći brendovi, poput Carnexa, Neoplante, Zlatiborca, Perutnine, Yuhora.

Nedavno smo proširili pogon Medius mesare za još 500m2. Zahvaljujući tome, urađeno je odeljenje za topljenje masti životinjskog porekla i proizvodnju čvaraka, prošireni su kapaciteti za proizvodnju fermentisanih kobasica i suvomesnih proizvoda, proširen je prostor za pakovanje (slajsovanje, pakovanje u atmosferu inertnih gasova, vakumiranje, automatsko etiketiranje). Misija nam je da ponudimo potrošaču najbolji odnos cene i kvaliteta.

Što se tiče najprodavanijeg artikla, dimljena pečenica Medius mesare i dalje drži primat u njihovim objektima. Zatim sledi Pazovačka kobasica, koja spada u kategoriju svežih dimljenih kobasica, a na koju su u Mediusu posebno ponosni.

Prema mišljenju našeg sagovornika, osobine menadžera kategorije koje naročito dolaze do izražaja u kriznim vremenima su staloženost, dobra informisanost, intuicija, čvrsta saradnja sa svim sektorima kompanije, pružanje pravovremenih informacija kolegama iz maloprodaje, planiranje nabavke za maloprodaju i proizvodnju. Kreativnost je, kako dodaje, takođe, jedan od elemenata koji je veoma bitan. Jednostavno, dobar menadžer kategorije u svakom vremenu radi kao da je krizno.Ovaj posao treba živeti, ističe Željko.

On smatra da je dešavanje sa korona virusom, za sada, iza nas i da su iz ove borbe sigurno izašli bogatiji za jedno novo životno i poslovno iskustvo: Neprestano istraživanje novih ukusa i neplanirane situacije vas teraju na stalno učenje i usavršavanje. Odnos cene i kvaliteta su naš lajt motiv.

-