IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
26.03.2020.

SVET

Rast poslovnih prihoda Grupacije Kofola

Kofola je u prošloj godini povećala prihode za 4,1% na 249,7 miliona evra, a vrednost ključnog pokazatelja EBIT skočila je za 2,9%, a EBITDA za 5,9%

Kako ističu iz grupacije pozitivan ekonomski uspeh zabeležen je posebno zahvaljujući prošlom tromesečju, većoj prodaji u HoReCa segmentu i u pogledu brendova - pre svega Royal Crown Cole, Jupí sirupa i energetskih napitaka Semtex.

Prihodi u 2019. godini porasli su za 4,1%, premašivši cilj od 42 miliona evra EBITDA-e za 3,6%. Uprkos lošim vremenskim prilikama i rastućim troškovima segmenta, dostigli su 43,6 miliona evra. Prošle godine smo takođe napravili neke značajne promene u našoj strukturi. Prodali smo kompanije u Poljskoj i Rusiji i stvorili novi poslovni segment. Ovi koraci omogućili su nam da se maksimalno fokusiramo na svoje jake bezalkoholne segmente, kao i da dodatno razvijemo poslovanje segmenta „Fresh & Herbs“. Početkom ove godine kupili smo i F.H. Prager cidere, a sada se "bacamo" na principe fermentiranih pića, što je segment s velikim potencijalom , kaže Jannis Samaras, generalni direktor grupacije Kofola, ocjenjujući prošlu godinu, i dodaje:

Prethodna godina bila je i vrlo uspešna za Grupaciju u Ćeškoj i Slovačkoj, u segmentu HoReCa. Tržišni udeo u Češkoj porastao je na 27,8%, a u Slovačkoj na 41,2%. Relativno nova marka prirodna mineralna voda Kláštorná Kalcia, pokazala je veliki prodajni potencijal. Ostali brendovi koji se dobro prodaju, osim Kláštorná Kalcia, su energetska pića Semtex i Royal Crown Cola, nadmašivši po prodaji čak 2018. godina, saopštili su iz kompanije.

Sovenačka prirodna mineralna voda Radenska i gazirano brezalkoholno piće Ora takođe su ostvarile dobre rezultate.

U „Fresh & Herbs“, najnovijem segmentu grupacije Kofola, prodaja marke UGO uspešno je podignuta; a prihodi su se povećali za gotovo 7%. Kompanija Leros, novitet u koncernu, uspela je da upotpuni svoj portfolio toplih napitaka, u ponudi i čajeva i kafe, poručili su iz kompanije.

-