IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
10.10.2019.

SVET

Ovogodišnji sajam Anuga 2019 u Kelnu oborio sve rekorde po posećenosti

Prema rečima organizatora, sajam je ove godine posetilo preko 170.000 posetilaca iz celog sveta, pa se slobodno može reći da se sajam etablirao kao najznačajniji događaj za prehrambenu industriju na planeti.

Aktuelni trendovi, najnovije inovacije i vizionarski koncepti za hranu budućnosti bile su jedna od glavnih tema ovogodišnjeg sajma Anuga 2019 - Taste the future od 5. do 9. oktobra.

Najveći svetski sajam hrane i pića pokazao je još jednom da je broj jedan globalni događaj. Sa preko 170.000 posetilaca (3% više u odnosu na 2017.) iz 201 zemlje i oko 7.500 izlagača (7.705 u 2017.) iz 106 zemalja, postavio je nove rekorde. Udeo stranih izlagača bio je gotovo 90%, a udo stranih posetilaca 75%. Izlagači iz celog sveta predstavili su celokupan spektar globalnih proizvoda u deset hala.

Kontinuirani rast broja posetilacaa i izlagača potvrđuje odličnu međunarodnu reputaciju Anuge kao najvažnije poslovne platforme u industriji. Ovaj rekordan rezultat znači da nastavljamo da pišemo priču o uspehu Anuge na njenom stotom rođendanu. Ne postoji drugi događaj koji okuplja ponudu i potražnju tako učinkovito na tako visokom nivou kvaliteta kao u Kelnu. Može se reći da je Anuga 2019 ispunila funkciju prozora u budućnostviše nego ikad. Razgovaralo se o strateškim odlukama za celu prehrambenu industriju, predstavljena su i nova rješenja i koncepti za velike izazove globalne prehrambene industrije, izjavio je Gerald Böse, predsjednik i izvršni direktor Koelnmesse GmbH.

Paragvajska ministarka trgovine i industrije Liz Cramer održala je uvodni govor kao zemlja partner. U Paragvaju smo uvereni da je slobodna i poštena svetska trgovina izvor daljeg razvoja i da može dovesti do učinkovitijeg korišćenja globalno dostupnih resursa. Naši izlagači iz prehrambene industrije koji su učestvovali u Anugi govore o velikom broju sastanaka s potencijalnim partnerima i očekuju na taj način sve veću potražnju hrane iz Paragvaja. Naučili smo mnogo o očekivanjima današnjih potrošača na sajmu. Uverena sam da će, usled izvrsnog ishoda našeg učešća u ovoj godini, Anuga i dalje biti najvažniji događaj za razvoj paragvajske prehrambene industrije u narednim godinama.

Izlagači su bili posebno impresionirani brojem posetilaca. Na sajmu u Kelnu učestvovali su mnogobrojni kupci iz trgovine i prehrambenih usluga. Zastupljeni su svi važni igrači - TOP 10 trgovaca hranom na svetu i TOP 12 iz Nemačke. To su između ostalih Walmart, Costco Veleprodaja, The Kroger Co., Metro AG, Walgreens Boots Alliance, Inc., Edeka, Rewe Group, Penny, Lidl i Kaufland (Schwarz Group). Prisutni su i važni igrači poput Amazona, LSG Group, E.Leclerc, Mercadona, Migros i SPC Grupe. U pogledu broja trgovačkih posetilaca, poseban rast za Evropu zabeležen je iz Velike Britanije, Holandije, Poljske i Ukrajine. Značajna povećanja iz neevropskih zemalja najvećim delom zabeležena su iz Brazila, Japana, SAD-a i Rusije.

Treba istaći da je Anuga mnogo više od oičnog sajma. Uz raznovrsne događaje i kongresni program poput Anuga Horizon 2050, zatim kongresni trio NEWTRITION X, Kongres E-Grocery @ Anuga i Innovation Food Conference (iFood) s vrhunskim međunarodnim govornicima ponudili su opsežnu bazu novih informacija o trendovima, tržišnim mogućnostima, novim tehnologijama i digitalizaciji industrije.

Anuga u brojkama:
7.590 kompanija iz 106 zemalja učestvovalo je na Anuga sajmu 2019. na izložbenom prostoru površine 284.000 m². Među njima je bilo 738 izlagača iz Nemačke i 6.852 izlagača iz inostranstva.

Na ovogodišnjoj Anugi bilo je pristuno 37 kompanija iz Srbije, kao i 19 kompanija iz Hrvatske, 16 iz Slovenije, i po 11 iz Makedonije i BiH.

Naš magazin bio je jedini u regionu koji je imao predstavnike na najvećoj smotri prehrambene industrije, a zasigurno će nastaviti da posećuje sve relevantne događaje za FMCG industriju.

Sledeća Anuga održava se od 9. do 13. oktobra 2021. godine.

-