IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
05.11.2018.

U toku je prvi sajam Belgrade Food Show

Danas i sutra, više od 80 izlagača iz industrije voća, povrća, mesa i mlečnih proizvoda predstaviće svoje visokokvalitetne proizvode na prvom Beogradskom sajmu hrane...

U organizaciji Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) i Asocijacije za promociju srpske hrane, ovaj događaj je omogućio izlagačima da dođu do novih prodajnih ugovora, razviju nova poslovna partnerstva i identifikuju investicione mogućnosti.

Na svečanom otvaranju sajma, okupljenima u hotelu Crowne Plaza, obratili su se ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Branislav Nedimović i Kajl Skot, ambasador SAD u Srbiji.

Ovaj događaj je važan za promociju ogromnog potencijala naše prehrambene industrije, rekao je ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Branislav Nedimović. Prema njegovim rečima, pored izvoza domaćih sirovina, mnogo je važnije za Srbiju da koristi ove resurse za razvoj proizvoda visokog kvaliteta i da ih izvozi kao srpske brendove. Tako ćemo svi u lancu vrednosti imati mnogo više koristi. Zbog toga će se Ministarstvo poljoprivrede fokusirati na podršku inicijativama koje čine srpsku prehrambenu industriju konkurentnijom, objasnio je Nedimović.

Ambasador SAD-a je rekao da od kada je stigao u Srbiju, da je impresioniran time koliko hrana ima veliku ulogu u srpskom društvu. Građani Srbije su ponosni na svoju hranu i vrlo su kreativni i inovativni pri eksperimentisanju sa visokokvalitetnim, prirodnim proizvodima Srbije. Vreme je da više ljudi širom sveta to prepozna i sazna koje prehrambene proizvode vrhunskog kvaliteta Srbija proizvodi, istakao je Skot.

Nakon toga, usledila je prezentacija Aleksandra Pavlovića, direktora USAID Projekta za konkurentnu privredu. U svom predavanju, on se osvrnuo na period od pre nekoliko godina, i istakao da je preduzetništvo danas u boljem stanju, da su se poljoprivrednici specijalizovali, da stvaramo domaće brendove i da razvijamo mehanizme finansijske podrške. On je kazao da je promet u Srbiji bolji od većine zemalja članica EU iz regiona, ali je i dodao da je mal vrednost ukupnog izvoza poljoprovrednih proizvoda po hektaru.

Izvozi se više prerađenog voća i povrća od svežeg. Zamrznuto voće i povrće dominira u izvozu Srbije, istakao je Pavlović. Da bi se to stanje popravilo, prema njegovim rečima, potrebno je privlačenje investicija (u nove i postojeće kapacitete), zatim vertikalna integracijai udruživanje proizvođača, kao i podrška kreativnom sektoru malih i srednjih preduzeća.

U nastavku programa prvog dana, organizovana je panel diskusija o perspektivama srpske industrije prerade hrane. U panelu su učestvovali Katarina Obradović, pomoćnik mimistra, Ministarstvo privrede; Aleksandar Bogunović, sekretar Udruženja za biljnu proizvodnju, Sektor za poljoprivredu Privredne komore Srbije; Vladimir Čupić, predsednik Saveza za hranu i poljoprivredu/direktor predstavništva Atlantic Grupe za Srbiju; Mihailo Janković, direktor Nectar Grupe i Ivan Perčić, vlasnik kompanije Sunce. Učesnici panela su se složili da Srbiju treba brendirati i da treba podržati male i srednje kompanije da proizvode proizvode koji će biti prepoznati i prihvaćeni na stranim tržištima.

U drugom delu dana, predavanje je održala i Honorata Jarocka, viši analitičar u sektoru hrane i pića iz konsalting kompanije Mintel Consulting. Ona je govorila o dominantnim svetskim trendovima u industriji hrane i najboljim šansama za region da uspe na međunarodnom tržištu.

Trenutno je u toku panel diskusija koja se bavi mogućnostima za investicije, šansama i izazovima pred food startapovima, ulogom i pozicijom banaka. Učesnici panela su: Sreten Vranić, menadžer programa za startap kompanije, Erste banka; Ana Milić, šef odeljenja za poslove sa provredom, ProCredit banka; Luka Pejović, viši konsultatnt, BDO Serbia i Nikola Stanišić, vlasnik kompanije Stanišić bio.

USAID je podržao Belgrade Food Show kroz Projekat za konkurentnu privredu vredan 12.000.000$. Projekat podržava napore koji jačaju srpsku prehrambenu industriju, posebno u domenu voća i povrća. Program podrške je kreiran tako da može da se preslika i time poveća konkurentnost i izvozni potencijal celog sektora. Asocijacija za promociju srpske hrane je partner Projekta u kreiranju održive platforme za promociju srpskih proizvoda i pozicioniranje kao regionalnog lidera u visokokvalitetnoj prehrambenoj industriji.

Osim povećane prodaje i podsticaja partnerstava, Belgrade Food Show nudi stručno-edukativna izlaganja i omogućava kompanijama pristup ekspertima iz ovog sektora, i informacijama koje pomažu unapređenje poslovanja i pristup novim tržištima.

-