IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
02.10.2019.

AKTUELNO

Saradnja agrobiznis kompanija neophodna za uspeh

Sektor agrobiznisa u jugoistočnoj Evropi može se uspešno suočiti sa izazovima budućnosti povećanjem saradnje u sektoru i većom regionalnom integracijom, zaključak je konferencije „Consumer Rules Summit“ održane u Beogradu u organizaciji EBRD-a.

Konferenciji je prisustvovalo više od 120 predstavnika kompanija koje posluju u oblastima agrobiznisa iz EU, jugoistočne Evrope, Bliskog Istoka, Afrike i Turske. Među učesnicima su bili i Aleksandar Kostić, potpredsednik MK Grupe (Srbija); Andrej Jovanović, predsednik Mojih Brendova (Srbija); Emil Tedeski, predsednik Atlantic Grupe (Hrvatska); Svetozar Janevski, predsednik Tikveša (Severna Makedonija).

Da bi region jugoistočne Evrope postao još konkurentniji, neophodno je da se usvoje novi poslovni modeli uslovljeni transformacijom sistema proizvodnje, distribucije i potrošnje.

Ovde smo da promovišemo nova direktna strana ulaganja i da podržimo agrobiznis, uključujući mala preduzeća koja su orijentisana na izvoz, da proizvodnjom visokokvalitetnih proizvoda uđu na nova, napredna tržišta, poput EU. Integraciju, kako u regionu, tako i u ostatku Evrope, vidimo kao moćan instrument za širenje trgovine robom i uslugama, ali i podsticanje razmene novih ideja i inovacija, istakla je Natalia Žukova, direktor EBRD sektora agrobiznisa

Miljan Ždrale, šef EBRD agrobiznis sektora za region Centralne i Istočne Evrope, dodao je: Globalno gledano, sektor prolazi kroz velike promene izazvane različitim faktorima: demografskim, nestabilnošću trgovinskih režima, digitalizacijom, klimatskim promenama i povećanom potražnjom potrošača. Mnoga preduzeća širom sveta danas razumeju da su održivost i inovativnost neophodni za njihovo poslovanje i unutar njihovih lanaca snabdevanja. Mi u EBRD-u smo spremni da to podržimo - finansiranjem, tehničkom ekspertizom i reformama politika.

EBRD je vodeći institucionalni investitor u Srbiji. Banka je do danas uložila više od 5 milijardi evra u 250 projekata u zemlji. EBRD podržava razvoj privatnog sektora i prelazak na zelenu ekonomiju, kao i ulaganje u infrastrukturu kako bi se pospešila povezanost u regionu Zapadnog Balkana.

Saradnja lokalnih i regionalnih prozvođača u oblasti prehrambene industrije ključna je za dugoročno uspešno poslovanje u ovoj oblasti, ocenili su učesnici panela "Let's Talk About Retail/Distribution" u okviru konferencije Consumer rules summit u Beogradu. Predsednik UO Mercator Grupe Tomislav Čizmić je govoreći o značaju podrške trgovinskih lanaca u razvoju prehrambene industrije u Srbiji rekao da razvoj srpske prehrambene industrije u Srbiji nije u proizvodnji sirovina, već u kreiranju autentičnih srpskih brendova, koji mogu da budu konkurentni na tržištu Srbije i regiona. U panelu su učestvovali još i Dragan Bokan, predsedniki kompanije Voli, Ljiljana Kunosi, CEO Bingo, Aleksandar Seratlić, CEO MPC Holding/Mercata. Uvodno izlaganje je dao Michail Kedzia, Enterprise Investors/Studenac.
-