IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
08.11.2019.

AKTUELNO

Raste potrošnja u Srbiji

U istraživanju koje je sproveo AT Kerni ističe se da maloprodaja raste po stopi od 4,1 odsto, a očekuje se da će e-trgovina imati tempo rasta od 9,6 odsto godišnje

Tržište maloprodaje se popravlja, te će uprkos sporijem privrednom rastu ove u odnosu na prošlu godinu rast maloprodaje u 2019. biti 4,1 odsto, pokazalo je istraživanje kompanije AT Kerni.

Tržište maloprodaje u Srbiji prošle godine vredelo je 20 milijardi dolara, a na listi AT Kerni kojom se meri razvijenost tržišta maloprodaje na svetskom nivou Srbija je skočila za osam mesta u odnosu na 2017. godinu

Građani Srbije, podsećaju u istraživanju, najviše troše na hranu i bezalkoholna pića - 9,2 milijarde dolara, a dolazak Lidla prošle godine uzburkao je tržište na kom je do tada dominirao Tempo ekspres.

Očekuje se, kako navode, i rast tržišta odeće i obuće s obzirom na širenje H&M, Inditexa (Zara) i LLP-a, dok bi prisustvo kompanija IKEA, Emeceta i Minio moglo potrošnju u tom sektoru da poveća do sledeće godine na 5,3 odsto. Ova istraživačka kuća podseća da su otovoreni mnogobrojni tržni centri u Beogradu, Nišu i Novom Sadu i da je austrijska kompanija Immofinanz počela da gradi deseti tržni centar pod imenom Stop Shop, gde su među brendovima i Dajhman, Vaikiki, Njujorker, Sport vision, DM.

AT Kerni je u svom izveštaju analizirao i razvoj e-trgovine u našoj zemlji. Kako se navodi, za sporiji razvoj elektronske trgovine zaslužno je nekoliko faktora, a najznačajniji su odlazak mladih ljudi iz zemlje i loša infrastruktura. Uprkos tome, očekivanja su da će e-trgovina beležiti rast od 9,6 odsto, znatno veći nego tradicionalna kupovina. Prihod od e-trgovine bi tako do 2023. mogao da bude 510 miliona dolara, a najveći udeo u tom rastu imaće elektronika i mediji.

Iako građani Srbije prosečno troše na e-trgovinu tek 61 dolara, AT Kerni procenjuje da bi u naredne dve godine broj onlajn kupaca iz Srbije, kojih je sada 2,9 miliona, mogao da poraste za milion.

-