IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
04.11.2019.

CEO Summit Beograd - Samit privrednih lidera regiona - 4.12.2019.

Privrednik iz BiH u biznisu moćnih igrača: Petar Ćorluka, CEO, Violeta

Petar Ćorluka, osnivač i vlasnik grupacije Violeta, biće jedan od panelista na konferenciji.

CEO Summit Beograd - Samit privrednih lidera regiona, koji će biti održan 4. decembra u Beogradu u organizaciji nedeljnika NIN i regionalnog trgovačkog magazina InStore, okupiće biznis elitu regiona i predstavnike ključnih međunarodnih finansijskih institucija.

Cilj ovog značajnog biznis događaja jeste podsticanje regionalne saradnje, procena poslovne klime, razmena iskustava i umrežavanje.

Petar Ćorluka, osnivač i vlasnik grupacije Violeta, biće jedan od panelista na konferenciji. Grupacija Violeta, proizvođač i distributer papirne galanterije, danas posluje u 3 države (Hrvatska, BiH i Slovenija) i zapošljava više od 950 ljudi. Vodeći je distributer u BiH i regionalni lider u proizvodnji higijenskih potrepština, čiji se proizvodi danas mogu pronaći u trgovinama širom jugoistočne Europe.

Izvor: Blic Biznis

Petar Ćorluka je preduzetnik z BiH. Iskustvo u poslu sticao je u maloprodaji, veleprodaji i proizvodnji. Njegova kompanija Violeta ima tri proizvodna pogona, a u higijenski biznis kojim se bavi kaže da nje ušao slučajno i da je dobar izbor.

"Reč je o proizvodima koji ne ostaju dugo na zalihama jer se traže i u krizi. Ipak, iako je reč o robi koja ima velik obrt, ne smemo se opustiti", kaže Petar Ćorluka vlasnik kompanije "Violeta" u razgovoru za "Blic Biznis" koji će biti jedan od učesnika na "Samitu privrednih lidera regiona" koji se održava u Beogradu 4. decembra u ogranizaciji regionalnog trgovačkog magazina InStore i nedeljnika NIN.

Za kratko vreme stvorili ste prepoznatljiv brend. Često ste govorili da nikoga niste kopirali da ništa niste kupili i privatizaciji. Koje je bilo osnovno pravilo kojim ste se vodili i kojim se vodite danas?

Svaki početak je težak, tako je i kod nas bilo težih razdoblja. Susretali smo se s različitim problemima, ali nakon što smo ih svladali i prošli, postali smo čvršći i spremniji za nove izazove koji nas svakodnevno čekaju. Uvek smo se vodili time da je na prvom mestu potrošač i zadovoljavanje njegovih potreba. U svakom trenutku se trudimo čuti šta tržište treba i nastojimo se prilagoditi svakoj novonastaloj situaciji na najbolji mogući način.

Planirate li u budućnosti širenje proizvodnje na strana tržišta?

Nova tržišta su deo našeg poslovanja i svako od njih nam je jednako važno. Uvek nastojimo da odgovorimo na zahteve tržišta i uložimo sve snage kako bismo bili lideri na tržištima na kojima poslujemo. Kontinuiranim ulaganjem u edukacije zaposlenih, u nove tehnologije cilj nam je da osvojimo što veći broj tržišta na kojima ćemo stvoriti nove lojalne potrošače.

Naravno, sama logistička prednost važan je pokazatelj u smislu ekspanzije proizvodnih pogona. Isto tako, kvalifikovana radna snaga i podrška države u vidu podsticaja pridonose odluci o novim pokretanjima. Kako je reč o visokoj tehnologiji, automatizaciji i robotima što zahteva velike troškove, vremenom ćemo videti postoji li mogućnost širenja proizvodnje na strana tržišta.

Kako ste došli na ideju da pokrenete higijenski biznis. Koliko ste se vodili tezom da je reč o robi koja ima kupca i u krizi?

Higijenski proizvodi su nešto bez čega nijedan čovek ne može biti. Potrošnja navedenih proizvoda dominira na tržištu te će oni uvek naći svoje mesto na polici. Nije slučajno da sam ušao baš u "higijenski" biznis. Reč je o visoko obrtnoj robi koja ne ostaje dugo na zalihama jer se traži i u krizi. Iako je reč o robi koja ima velik obrt, ne smemo se opustiti. Uvek treba težiti novim idejama, napredovati i stvarati proizvod koji će potrošač diferencirati isključivo po kvalitetu.

Koliko je teško naći kupca u situaciji kada u higijenskom biznisu postoji ozbiljna konkurencija? Ušli ste u biznis kojim se bavi nekolicina globalnih moćnih igrača.

Uvek sam se vodio time da koliko je god teško naći kupca proizvodnjom robe široke potrošnje kao što su higijenski proizvodi pored toliko različitih prisutnih brendova, ipak, ako imate kvalitetan proizvod uz pristupačne cene, svaki proizvod nađe svog kupca. Kvalitet je nama na prvom mestu.

Danas se pored higijenskog biznisa bavite i trgovinom, imate i tržni centar, hotele, vrtiće, sportski centar... Koliko je dobro, odnosno opasno diversifikovati biznis i ne fokusirati se na osnovnu delatnost?

Smatram da u svakoj novoj delatnosti u koju uđemo naučim nešto novo i time pridonesem primarnom biznisu kao i društvu uopšteno. Raznolikost delatnosti zasniva se na dinamičnosti i aktivnosti te stalnom rađanju novih ideja. Svaka nova delatnost u koju ulazimo je ujedno izazov i pokazatelj naše volje, ambicije za stvaranjem i svakodnevnim napredovanjem. Trenutno smo u postupku preuzimanja fabrike keksa i vafla Lasta iz Čapljine što nas naročito veseli s obzirom na to da nismo do sada imali proizvodnju prehrambenih proizvoda.

Kako izgledaju vaši sastanci sa menadžerima. Koliko ste u takvim situacijama vlasnik i gazda, a koliko neko ko dozvoljava menadžerima i dobrim idejama da preuzme primat?

Timski rad, komunikacija i stalno ulaganje u edukaciju zaposlenih i međusobno poverenje su važni elementi kojima se vodimo. Godinama smo gradili takav odnos među zaposlenima i sektorima. Nove ideje su uvek dobro došle i nijedna ideja nije manje vredna, samo je važno izgraditi dobar koncept za njenu realizaciju.

Preduzetnik ste skoro 30 godina. Mislite li da još ima prostora da učite. Više puta ste govorili da treba stalno pratiti trendove?

Naravno, uvek postoji prostor za učenje i napredovanje. Tržište se menja u svakom trenutku. S obzirom na promene koje se događaju osluškujemo uvek potrebe tržišta i nastojimo na što bolji mogući način da odgovorimo njima, kako bismo dobili zadovoljnog potrošača koji nas diferencira od ostalih po premium kvalitetu.

Svoje učešće, kao govornici, potvrdili su neki od vodećih regionalnih privrednika:

· Miroslav Mišković, predsednik, Delta Holding
· Emil Tedeschi, predsednik Uprave, Atlantic Grupa
· Miodrag Kostić, CEO, MK Group
· Miodrag Borojević, Upravni odbor - Fortenova Group (ex Agrokor)
· Aleksandar Marković, generalni direktor, Metalac grupa
· Branko Milutinović, CEO, Nordeus
· Dejan Turk, CEO, VIP & A1
· Svetozar Janevski, predsednik Upravnog odbora, Tikveš
· Petar Ćorluka, CEO, Violeta
· Predrag Kurčubić, managing director, Ipsos Adria East
· Vladimir Vučković, Fiskalni Savet RS
· Nadim Ilahi, regionalni predstavnik MMF-a za centralnu, istočnu i jugoistočnu Evropu

Konferencija će okupiti 350+ učesnika iz Srbije, Slovenije, Hrvatske, BIH, Crne Gore i Severne Makedonije, i to:

• direktore kompanija
• top menadžment iz realnog i uslužnog sektora
• preduzetnike iz svih grana privrede
• članove Upravnih i Nadzornih odbora
• predstavnike državnih institucija
• diplomatski korpus

Teme samita su ključni izazovi i problemi srpske ekonomije pet godina posle početka fiskalne konsolidacije, zadržavanje mladih i radno sposobnih, disruptivni modeli poslovanja, digitalizacija i rast tradicionalne industrije, internacionalne strategije, liderske veštine i nove prilike za rast.

Želite da iskoristite konferenciju za dodatnu promociju Vaših proizvoda i usluga i jačanje imidža kompanije?

Kontaktirajte nas za više informacija o sponzorskim paketima i benefitima koje investicija uključuje.

Informacije i prijave na zvaničnoj stranici

-