IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
19.09.2019.

Predstavljeni rezultati nove Mastercard studije

U Srbiji, 73% korisnika finansijskih usluga su on-line kupci...

Predstavici kompanije Mastercard Nikola Mehandžić, direktor razvoja poslovanja za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru i Milena Đorić Gudurić, marketing menadžer za tržište Srbije i Crne Gore, bili su domaćini novinarima beogradskih redakcija na radnom doručku organizovanom povodom predstavljanja rezultata nove Mastercard studije.

Kako je objasnio Mehandžić, studija je pokazala da 73 odsto srpskih korisnika finansijskih usluga kupuje on-line što je za 23 procenta više u odnosu na 2016. godinu2. Upoređujući sa rezultatima iz 2016. godine, sada više Srba misli da je on-line kupovina prikladnija što pokazuje porast od 13%, dok je 52% reklo da bi ih dodatni sigurnosni korak podstakao da češće kupuju putem interneta.

Studija je još pokazala da on-line kupovina beleži konstantan rast – što ne čudi jer predstavlja kontrast kupovini u šoping zoni. Digitalno okruženje je nekim trgovcima na malo poslednji spas, ali i ulazna tačka za druge. Kombinacija praktičnosti i personalizacije znači da se više kupaca okreće on-line kupovini, njih 67% u regionu CEE, što čini da on-line kupovina postaje standard.

Mehandžić je kazao da u Srbiji on-line kupovina postaje sve popularnija - 73% korisnika finansijskih usluga kupuje on-line i u pogledu pozitivnih iskustva među prva tri izdvajaju: dostupnost bilo gde (81%), brzina i ušteda vremena (75%) i jednostavnost (69%). Korisnici finansijskih usluga u Srbiji preferiraju plaćanje karticama za on-line kupovinu (49%), platnim karticama po isporuci (34%), dok bi skoro trećina (32%) volela da on-line kupovinu plaća aplikacijama za slanje novca. Takođe, Srbi kupuju on-line putem aplikacija 2-3 puta mesečno, a 37% koristi mobilne uređaje za on-line kupovinu. Prema istraživanju, 87% ispitanika smatra da je mobilni telefon najbolja alternativa platnoj kartici.

Kada je u pitanju sigurnost podataka, Mehandžić je istakao da je to jedan od najvećih izazova digitalizacije kako za organizacije tako i za pojedince. Iako je 41% ispitanika reklo da ima neko znanje o bezbednosti na mreži, 42% njih je priznalo da relativno slabo poznaje opasnosti na Internetu i žele da nauče više. U slučaju bilo kakvih nedoumica u pogledu sigurnosti podataka, njihov glavni izvor informacija je Internet (63% ga koristi za dalju pomoć). U Srbiji 4% ispitanika koristi aplikaciju ili servis za čuvanje lozinki, dok ih 10% smešta u dokument na računaru, a 36% ih zapisuje u svesku ili na papir.

Mastercard Identity Check je napredno rešenje koje se od septembra primenjuje za potvrđivanje identiteta koji Mastercard on-line plaćanja čini sigurnijim i jednostavnijim - u bilo koje vreme, na bilo kom uređaju. Zasniva se na jednokratnom kodu, prepoznavanju lica, otisku prsta ili drugim biometrijskim podacima što pruža veću sigurnost protiv neovlašćene upotrebe kartice prilikom plaćanja putem interneta, rekao je Mehandžić i naglasio da Mastercard Identity Check ne samo da čini digitalna plaćanja sigurnijim, već takođe povećava broj odobrenih transakcija bez ugrožavanja korisničkog iskustva.

Sa razvojem digitalnih plaćanja dolazi do povećanog rizika od sajber pretnji. Što je više načina da kupite i platite, to je važnije da je proces siguran. Lozinke i šifre trenutno ne pružaju dovoljnu zaštitu – pokazuje novo istraživanje kompanije Mastercard. Svet prelazi sa lozinki na biometriju - Mastercard ID Check već radi na taj način, zaključio je Mehandžić.

Evropa i Srbija
PSD2 direktiva Evropske unije stupa na snagu 14. septembra 2019, te zahteva Strong Customer Authentication (SCA) za sva elektronska plaćanja. Cilj direktive je zaštita korisnika tako što će učiniti obaveznim bar dve od tri postojeće vrste potvrde identiteta za odobrenje isplate. Iako PSD2 neće uticati na Srbiju, da bi držali korak i pratili standard, te podigli sigurnost i bezbednost svojih korisnika, Mastercard je odlučio da primeni novi standard za elektronska plaćanja i na naše tržište. Mastercard Identity Check, ili skraćeno ID check, je standard autentifikacije koji ispunjava zahteve PSD2 direktiva. Mastercard Identity Check, je napredno rešenje autentifikacije koji digitalna plaćanja Mastercard karticama čini sigurnijim i jednostavnim – bilo kad i na bilo kom uređaju, objasnio je Mehandžić.
-