IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
20.09.2019.

FMCG RETAIL SUMMIT - 24. oktobar 2019 - Hyatt Regency Belgrade

Posledice četvrte industrijske revolucije na maloprodaju - Jean Jacques Vandenheede, specijalista za trendove u ritejlu, Belgija

Jean Jacques Vandenheede, iz Belgije, nekadašnji je dugogodišnji viši analitičar maloprodaje za AC Nielsen Europe, a sada konsultant i furutolog za trendove u maloprodaji.

Ritejl kompanije su tradicionalne i često oklevaju da izađu iz svoje zone komfora. Najveći izazov za ritejlere je diferencijacija i hrabrost da budu jedinstvene. Često pokušavaju da zadovolje sve i svakoga. To za posledicu ima visoke cene i zavisnost od promocija. Četvrta industrijska revolucija dovodi u pitanje fundamente ritejl biznis modela. Trgovci će morati da se upuste u poslovne avanture kako bi bili uspešni u vremenu koje je pred nama. Dame i gospodo, probudite se! Budite aktivni, inovativni, kreativni. Ako budete čekali, propustićete poslednji voz koji ste čekali na stanici. Pronađite najbolja rešenja za lanac snabdevanja, jer ono što ste strategijom planirali pre 20-ak godina, neće vam pomoći da opstanete. Budite inovativni i kreativni i izađite iz okvira, jer samo tako imate šansu da uspete!

O govorniku

Jean Jacques Vandenheede, iz Belgije, nekadašnji je dugogodišnji viši analitičar maloprodaje za AC Nielsen Europe, a sada konsultant i furutolog za trendove u maloprodaji. Na konferenciji će govoriti o posledicama četvrte industrijske revolucije na maloprodaju. Prisutnima će govoriti o prednostima digitalizacije u maloprodaji, osvrćući se na činjenicu da su u SAD-u mnoge prodavnice hrane zatvorene u proteklih nekoliko godina, kao i da mali proizvođači imaju sve više opcija da dođu do kupaca direktno.

Karijeru u Nielsenu započeo je 1975. godine u Belgiji, čime je ostvario kontakt sa lokalnim i međunarodnim igračima u sektoru robe široke potrošnje. Na poziciju Country Managera imenovan je 1992. godine, a dve godine kasnije dodeljeno mu je FEDIS priznanje za doprinos industriji. Vremenom su odgovornosti na polju marketinga i usluga ka trgovcima proširene na evropski nivo. Predavač je na brojnim svetskim konferencijama, sajmovima i seminarima, uključujući CIES, PLMA, Eurocommerce, Consumer goods forum, ECR Europe i drugim.

Intervju

Za uspeh će biti potrebna hrabrost i avanturistički duh

Avgust 2019.
Razgovarala: Barbara Božić, InStore magazin

Kakva su vaša iskustva s analizom novih tržišta? Jeste li imali priliku da radite u zemljama našeg regiona?

Da, bio sam u kontaktu i sarađivao sam sa većinom trgovaca koji posluju u vašem regionu. Teme o kojima sam do sada raspravljao sa ovim trgovačkim lancima uglavnom su se ticale aktivnosti i planova na strateškom nivou. Uglavnom smo razgovarali o tome u kom pravcu bi trebalo usmeriti prioritete kada je reč o formatima, zasićenju, popustima, privatnoj robnoj marki i tome slično.

Prate li ta tržišta globalne trendove u maloprodaji, prema vašem mišljenju?

Teško je govoriti o globalnim trendovima. Iz mog ličnog iskustva i praćenja dešavanja na raznim tržištima, rekao bih da globalni trendovi, u stvari, ne postoje. A, evo i zbog čega tako mislim i kažem. Svako tržište je jedinstveno i posebno. Pritom su kupci prilagodljivi individualci koji oblikuju svoje želje prema području u kojem kupuju.

Kako promene u kupovnim navikama utiču na maloprodaju?

Trenutno možemo da govorimo o fragmentaciji i personalizaciji. Da ne bi bilo zabune zbog mojeg odgovora na prethodnom pitanje, moram da pojasnim da ovi trendovi postoje globalno, ali da su posledice specifične za svako pojedino tržište.

Mnogi trgovci uvode promene u operativno poslovanje. Koja je tajna njihovog uspeha?

Većina trgovaca je ostala u „istorijskom“ modelu poslovanja. Kada rast više nije osiguran otvaranjem novih trgovina i povećanjem broja kvadratnih metara maloprodajnih objekata, trgovci će tražiti nove načine koji će im omogućiti da ostanu u igri i da budu kompetitivni i konkurentni. Ono što možemo da vidimo u praksi je to da se većina trgovačkih lanaca bori tako što kombinuje stručnost i efekisano upravljanje troškovima.

Mnogi stručnjaci danas govore o četvrtoj industrijskoj revoluciji. Kako će se ona odraziti na sektor maloprodaje?

Da. Četvrta industrijska revolucija je vrlo vidljiva. U tom smislu naročito prednjači Azija, za koju mogu da kažem da je pokretač promena. Sjedinjene Američke Dražve, takođe, izrazito su obuhvaćene novim zbivanjima. Međutim, Evropa nažalost još uvek spava. Maloprodavci koji posluju na ovom područuju nažalost ne uspevaju da prošire svoje vidike i da gledaju „izvan kutije“.

Prema vašem mišljenu, koji će biti najveći izazov za trgovce, s obzirom na sve nove promene?

Pre nego što budu osetili prednosti promena, biće suočeni sa velikim teškoćama. Ukratko, biće im gore, pre nego što im postane bolje. U jednom trenutku novi poslovni modeli predstavljaće im izazov. Postavlja se pitanje hoće li da reaguju kao taksisti prema Uberu ili će imati hrabrosti da razmišljaju kao potrošači?

Ritejl kompanije su tradicionalne i često oklevaju da izađu iz svoje zone komfora. Najveći izazov za ritejlere je diferencijacija i hrabrost da budu jedinstvene. Često pokušavaju da zadovolje sve i svakoga. Posledica toga su visoke cene i zavisnost od promocija. Četvrta industrijska revolucija dovodi u pitanje fundamente ritejl biznis modela. Trgovci će morati da se upuste u poslovne avanture kako bi bili uspešni u vremenu koje je pred nama.

Imate li poruku za trgovce u našem regionu? Kako mogu da obezbede uspeh?

Misaoni okvir potrošača je: Pristup svemu, odsvuda u bilo koje vreme. Trgovci moraju da pronađu način kako bi implementirali mehanizme koji će moći da obezbede da se ovakvi zahtevi i želje potrošača ostvare u što je većoj mogućoj meri.

Na predstojećem FMCG Retail Summitu, koji će biti održan 24. oktobra u hotelu Hyatt Regency, bićete uvodni keynote govornik. Šta biste poručili potencijalnim učesnicima, šta je to što mogu da očekuju od vašeg izlaganja?

U skladu sa svime što sam već rekao, izazivaću i pomalo provocirati igrače na tržištu robe široke potrošnje, i to kako trgovce, tako i proizvođače. Živimo u vremenu u kojem potrošači imaju način razmišljanja koji je daleko ispred trenutne stvarnosti u maloprodaji. Iz tog razloga ću svim učesnicima i da poručim da moraju da se probude, da moraju da budu aktivni, inovativni, kreativni. Jer, ako budu čekali, propustićete i poslednji voz na stanici. Moraju da pronađu najbolja rešenja za lanac snabdevanja, jer ono što su strategijom planirali pre dvadesetak godina, neće im pomoći da opstanu.
Poručiću im da uz to budu inovativni i kreativni i da izađu iz okvira, jer samo tako imaju šansu da uspeju. Svim učesnicima na FMCG tržištu je potreban originalan i kreativan način razmišljanja kako bi lansirali rešenja s kojima potrošači mogu da se povežu i da na taj način obezbede svoj opstanak. Živimo u dobu beskonačne kreativnosti: ko ima hrabrosti da krene iz početka?

Informacije i prijave

-