IN STORE  in your country  
SRBIJA
PL
19.05.2020.

SVET

Nielsen: Rast privatnih robnih marki širom Evrope

Privatne robne marke (PL) nastavljaju da stiču sve veći tržišni udeo širom Evrope, a poslednji podaci Nilesena pokazuju da je PL kategorija prošle godine stekla udeo na tržištima 14 od 19 zemalja obuhvaćenih istraživanjem.

Tržišni udeo brendova u maloprodaji bio je veći od 30% u svim zemljama koje su bile praćene od strane Nielsen-a. Na najvećim evropskim maloprodajnim tržištima, udeo PL-a ostao je iznad 40% u Velikoj Britaniji i Nemačkoj, a sada čini skoro jedan od svaka tri proizvoda koja se prodaju u Francuskoj.

U Italiji se tržišni udeo popeo za više od 2 boda, što je njegov najveći porast ikad.

Jedno od najvećih povećanja tržišnog udela PL-a zabeleženo je u Holandiji, gde je udeo dostigao čak 37%. U Belgiji tržišni udeo privatnih robnih marki popeo se na 44%.

Španija i Portugal su takođe ostala dva veoma snažna tržišta PL-a. Polovina svih proizvoda koji se prodaju u Španiji bili su brendovi PL-a, dok tržišni udeo privatne marke u Portugalu čini preko 43%.

U centralnoj i istočnoj Evropi, tržišni udeo zadržao se iznad 40% u Austriji i iznad 30% u Poljskoj, Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj. Najveći rast ostvaren je u Češkoj, a privatne robne marke predstavljale su polovinu proizvoda koji se prodaju u Švajcarskoj.

Prvo mesto u Skandinaviji drži Norveška, s udelom PL-a na tržištu koji čini više od 34%. Švedska je porasla na 33%, dok je Finska ostala iznad 30%.
U Sredozemlju tržišni udeo PL-a čini iznad 31% i u Turskoj i u Grčkoj. Turska je pokazala veliko povećanje, popevši se iznad 30% prvi put.

foto: Pixabay.com

-