IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Ponedeljak, 11.12.2017 || Marketing - Prodaja - Upravljanje timom  |  Održana PRilika 2017.  |  Održan Tikveš Wine Experience u Beogradu  |  Zbog salmonele povlače Lactalis mlečnu formulu i hranu za bebe  |  Apelacioni sud ukinuo rešenje o stečaju Srpske fabrike stakla  |  Dolazak Alibabe moguć do polovine 2018.  |  Renovirani marketi Mercatora u Bovcu i Kranjskoj Gori  |  Mars manjinski vlasnik kompanije Kind  |  Mešovita privredna komora za čvršće ekonomske veze sa Turskom  |  Mercator želi da prodaje proizvode iz BiH  |  Skočile cene hrane  |  U Amazonu radi 120.000 robota  |  Gorenje omogućilo praksu za učenike stručnih tehničkih škola  |  Bambiju nagrada za najbolju volontersku akciju   |  Sotiris Kosturos novi generalni direktor BAT-a  |  Vlada o zabrani plastičnih kesa koja stupa na snagu 2019.   |  Renoviran hipermarket Spar Lendava   |  Mlinotest preuzeo trgovinu u Sv. Antonu   |  Super Vero nagrađuje za 15. rođendan  |  Toni Balažič prelazi u Panvitu  |   ||
   

Svet: Strauss ulaže u žene uzgajivače kafe

09.03.2017
Na globalnom nivou, žene obavljaju 70 odsto rada u polju na plantažama kafe, a poseduju samo 15 odsto zemljišta i plodova kafe koji se prodaju.
 
Strauss grupa, peti po veličini kupac sirove kafe na svetu, pokušava da pomogne da se takva situacija promeni kupovinom od i ulaganjem u udruženja žena uzgajivača u zemljama u razvoju, čime im omogućava da uzgajaju zrna boljeg kvaliteta.

Druge kompanije imaju programe obuke za uzgajivače u zemljama u razvoju. U Etiopiji, Nestle organizuje obuku u oblasti agronomije i upravljanja plantažama da bi podstakao rodnu ravnopravnost u gajenju kafe. Uvoznik kafe Sustainable Harvest je partner u programu kojim se obučavaju žene uzgajivači u Ruandi. U Hondurasu, Strauss sarađuje sa COMUCAP-om, ženskom zadrugom u regionu La Paza, navodi se u saopštenju kompanije Strauss.
 
U Demokratskoj Republici Kongo, gde Strauss planira da kupi prve količine sirove kafe ove godine, ova kompanija je počela da sarađuje da udruženjem Obnova nada za žene (RWH) na ostrvu Idžvi. RWH radi sa 1.700 žena na ostrvu, koje nema tekuću vodu, struju ili asfaltirane puteve.

Kompanija obezbeđuje opremu i finansijsku podršku za obuku uzgajivača u saradnji sa izvoznikom kafe Coffeelacom i konsultantskom kućom SHIFT Social Impact Solutions.

U Hondurasu, Strauss je upravo kupio drugi kontejner isprane arabike koja će biti prodavana u Izraelu i Evropi.

COMUCAP očekuje da poveća prodaju za Strauss, čiji sektor kafe je zabeležio prodaju od oko 600 miliona dolara u prvih devet meseci 2016. godine, i to za dva kontejnera godišnje, sa krajnjim ciljem da se stigne do 12 kontejnera po rodu. Kontejner od 20 tona kafe košta između 70.000 i 100.000 dolara.
 
Još jedan projekat je u toku u Vijetnamu, gde su planirana dodatna dva ili tri do kraja godine, da bi se na kraju stiglo do između 10 i 15. Strauss je u pregovorima sa uzgajivačima u El Salvadoru, Kolumbiji i Ugandi.

Ovde je reč o domaćinstvima koja imaju godišnje prihode od 500 do 1.000 dolara, kaže Amir Levin, operativni direktor kompanije Strauss Coffee, ističući da su studije pokazale da je na poljima gde žene obavljaju najveći deo posla, došlo do porasta roda za 20 do 30 odsto.

Nazad
 


 
 
 
back to top