IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Nedelja, 30.04.2017 || Izašao je aprilski, 57. broj InStore magazina!  |  Gomex i Nelt u humanoj misiji  |  Pad prihoda i dobiti Coca-Cole  |  Ne treba nam "lex Mercator" za zaštitu kompanija  |  Direct Media osvojila Srebrni Warz za inovativne komunikacije   |  Nacionalno priznanje u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu za Delhaize Serbia  |  Najbolji primeri održivog razvoja   |  Rodoljub Drašković nudi Todoriću da preuzme poslovanje Agrokora u Srbiji  |  NALED izabrao novi Upravni i Nadzorni odbor   |  U Kinu prvo izvozimo jagnjeće meso  |  Atlantic ostvario značajan rast profitabilnosti u prvom kvartalu  |  Bakina Tajna na sajmu hrane u Madridu  |  Otvoren Kodijev park na Karaburmi  |  L’Oréal u samom vrhu po ekološkom učinku  |  Carlsberg obeležio 125 godina od osnivanja pivare u Čelarevu   |  „Cif čisti Srbiju“ prvi put u Beogradu  |  PepsiCo pokrenuo program podrške brendovima u nastajanju  |  4. MARKETING SUMMIT BEOGRAD - da li ste već rezervisali mesto?  |  Don Don otvara pogon u Zaječaru  |  Gorenje SmartFlex - Prepustite brigu o sudovima profesionalcu  |   ||
   

Svet: Strauss ulaže u žene uzgajivače kafe

09.03.2017
Na globalnom nivou, žene obavljaju 70 odsto rada u polju na plantažama kafe, a poseduju samo 15 odsto zemljišta i plodova kafe koji se prodaju.
 
Strauss grupa, peti po veličini kupac sirove kafe na svetu, pokušava da pomogne da se takva situacija promeni kupovinom od i ulaganjem u udruženja žena uzgajivača u zemljama u razvoju, čime im omogućava da uzgajaju zrna boljeg kvaliteta.

Druge kompanije imaju programe obuke za uzgajivače u zemljama u razvoju. U Etiopiji, Nestle organizuje obuku u oblasti agronomije i upravljanja plantažama da bi podstakao rodnu ravnopravnost u gajenju kafe. Uvoznik kafe Sustainable Harvest je partner u programu kojim se obučavaju žene uzgajivači u Ruandi. U Hondurasu, Strauss sarađuje sa COMUCAP-om, ženskom zadrugom u regionu La Paza, navodi se u saopštenju kompanije Strauss.
 
U Demokratskoj Republici Kongo, gde Strauss planira da kupi prve količine sirove kafe ove godine, ova kompanija je počela da sarađuje da udruženjem Obnova nada za žene (RWH) na ostrvu Idžvi. RWH radi sa 1.700 žena na ostrvu, koje nema tekuću vodu, struju ili asfaltirane puteve.

Kompanija obezbeđuje opremu i finansijsku podršku za obuku uzgajivača u saradnji sa izvoznikom kafe Coffeelacom i konsultantskom kućom SHIFT Social Impact Solutions.

U Hondurasu, Strauss je upravo kupio drugi kontejner isprane arabike koja će biti prodavana u Izraelu i Evropi.

COMUCAP očekuje da poveća prodaju za Strauss, čiji sektor kafe je zabeležio prodaju od oko 600 miliona dolara u prvih devet meseci 2016. godine, i to za dva kontejnera godišnje, sa krajnjim ciljem da se stigne do 12 kontejnera po rodu. Kontejner od 20 tona kafe košta između 70.000 i 100.000 dolara.
 
Još jedan projekat je u toku u Vijetnamu, gde su planirana dodatna dva ili tri do kraja godine, da bi se na kraju stiglo do između 10 i 15. Strauss je u pregovorima sa uzgajivačima u El Salvadoru, Kolumbiji i Ugandi.

Ovde je reč o domaćinstvima koja imaju godišnje prihode od 500 do 1.000 dolara, kaže Amir Levin, operativni direktor kompanije Strauss Coffee, ističući da su studije pokazale da je na poljima gde žene obavljaju najveći deo posla, došlo do porasta roda za 20 do 30 odsto.

Nazad
 



 
 
 
back to top