IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Nedelja, 22.10.2017 || Predstavljamo teme i govornike: Inovacije i Big Data  |  Izašao je oktobarski (62.) broj InStore magazina!  |  Da li ste spremni za putovanje kroz svet trgovine budućnosti?  |  U toku je radionica Marketing i brend menadžment u organizaciji InStore magazina  |  Metro AG ostvario rast prodaje  |  Gomex stigao i u Bački Gračac  |  Saradnja Lidla i udruženja Europa Donna   |  Marketing i brend menadžment - iskoristite poslednju priliku za oktobarski termin!  |  Pridružite nam se i ove godine na najvećem regionalnom trgovačkom događaju  |  Speed Business Meeting okupio 26 kompanija   |  Milkos planira novi proboj na tržište Srbije  |  SFS radi normalno nakon otvaranja stečaja   |  Poziv za hitnu dokapitalizaciju Konzuma  |  Prodavnice više neće raditi nedeljom?  |  Na sajmu u Kelnu dogovoreni poslovi vredni šest miliona evra  |  Amerikanci ne veruju svežoj piletini  |  Lidl smanjio udeo šećera i soli u žitaricama   |  Univerexport uvodi preduzetništvo u osnovne škole  |  Potencijali Srbije na Agro-logističkom forumu   |  Festival Kaktus: Jedino je važno da imate dobru ideju  |   ||
   

Hrvatska: Ivan Stanković, osnivač agencije Communis, na 10. Weekend Media Festivalu

14.07.2017
Šta žene žele, na Weekend Media Festivalu otkriće Ivan Stanković, osnivač regionalne agencije Communis.


 
Najveći regionalni festival komunikacija, Weekend Media Festival, za svoj 10. rođendan u staru fabriku duvana u Rovinju od 21. do 24. septembra donosi najrelevantnije teme iz područja medija, marketinga, oglašavanja i komunikacija. Na više od 100 predavanja, panela i prezentacija učestvovaće regionalni i svetski stručnjaci među kojima i Ivan Stanković, osnivač i predsednik regionalne agencije Communis i profesor na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu.

Povodom svog predavanja "Šta žene žele", Stanković odgovara na pitanja o izazovima sa kojima se marketinški stručnjaci danas sreću, podcenjivanju žena kao potrošačke grupe i koncepta koji je osmislio kako bi kolegama pomogao da sa ženama komuniciraju na način koji će one ceniti.

Ne Weekend Media Festivalu predstavićete novi komunikacijski koncept koji ste sami osmislili. Odakle potreba za njim?

Već duže vreme zastupam tezu da su potrebne radikalne promene u našoj profesiji. Ako ih ne preduzmemo, gotovi smo, kao dinosaurusi. Zato sam osmislio koncept čiji je prvi korak koji svi treba da preduzmu vrlo jednostavan - promena jednog slova. U reči "advertising" slovo "a" trebalo bi zameniti slovom "e", tako da dobijemo "e-dvertising" gde "e" ima dvostruko značenje. Prvo je da se koristi e-model komunikacije, dakle sve što je vezano za nove navike konzumiranja digitalnih medija. Drugo, još važnije, je da je emocija osnova komunikacije. U današnje doba raznovrsnih informacija, ljudski mozak nije u stanju da procesuira sve podatke, pa se potrošači opredeljuju krajnje jednostavno. Ili nešto vole ili ne. Zato je kreiranje emocija kroz komunikaciju neophodno.

Kažete da su žene nepravedno zanemarena gupa potrošača. Zašto bi trebalo da im se posveti više pažnje?

Žene su dominantni kupci ili donosioci odluka u ogromnom broju slučajeva. U nekim kategorijama, kao što su kupovina hrane, letovanja, kupovina kuće i slično, one donose odluku u više od 90 odsto slučajeva. Žene su sve samostalnije, u SAD-u kontrolišu čak 61 odsto ukupnog ličnog  bogatstva. Pojavljaju se u velikom procentu i u nekim ne-ženskim kategorijama. Jeste li znali da su 47 odsto gejmera zapravo gejmerke?

Kakav je trenutno odnos struke prema ženama?

Činjenica je da su trenutno u 90 od 100 vodećih američkih reklamnih agencija kreativni direktori muškarci. A muškarci baš i ne razumeju žene. Zato im se često neprimereno obraćamo, a žene takvu komunikaciju doživljavaju kao neiskrenu, pa je odbacuju. Na svom predavanju na Weekend Media Festivalu predstaviću loše primere i posebno govoriti o bezuspešnim pokušajima muškaraca da odgovore na pitanje: šta žene žele? One tačno znaju šta žele, a šta ne žele. Problem je što se to često vremenski preklapa.

Možete li bliže objasniti svoj "5E" komunikacijski koncept i na koji način on može pomoći komunikacijskim stručnjacima?

Koncept "5E" varijanta je klasičnog AIDA koncepta komuniciranja. Prvo "e" stoji za "excess". U današnje doba preteranog izobilja informacija, prvi korak je da vaša poruka bude zapažena. I zato je nužan neki eksces da vas potrošači primete. Drugo "e" nastaje odmah nakon prvog i označava "entertain". Kada ste privukli pažnju sa ekscesom, izgubićete potrošača ako ne krenete sa zanimljivom pričom koja će ga zabaviti. Treći korak je "emotion" - počinje da se stvara veza između brenda i potrošača. Sledeće "e" je vrlo bitno. "Experience" je trenutak istine kada potrošač stupi u kontakt sa brendom i saznaje jesu li sva obećanja bila istinita. Upravo iz tog razloga svi vode brigu o mestu i načinu na koji se potrošači susreću sa brendom. Poslednje "e" označava "engagement", osvajanje lokalnih potrošača.

 


Nazad
 


 
 
 
back to top