IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Nedelja, 22.10.2017 || Predstavljamo teme i govornike: Inovacije i Big Data  |  Izašao je oktobarski (62.) broj InStore magazina!  |  Da li ste spremni za putovanje kroz svet trgovine budućnosti?  |  U toku je radionica Marketing i brend menadžment u organizaciji InStore magazina  |  Metro AG ostvario rast prodaje  |  Gomex stigao i u Bački Gračac  |  Saradnja Lidla i udruženja Europa Donna   |  Marketing i brend menadžment - iskoristite poslednju priliku za oktobarski termin!  |  Pridružite nam se i ove godine na najvećem regionalnom trgovačkom događaju  |  Speed Business Meeting okupio 26 kompanija   |  Milkos planira novi proboj na tržište Srbije  |  SFS radi normalno nakon otvaranja stečaja   |  Poziv za hitnu dokapitalizaciju Konzuma  |  Prodavnice više neće raditi nedeljom?  |  Na sajmu u Kelnu dogovoreni poslovi vredni šest miliona evra  |  Amerikanci ne veruju svežoj piletini  |  Lidl smanjio udeo šećera i soli u žitaricama   |  Univerexport uvodi preduzetništvo u osnovne škole  |  Potencijali Srbije na Agro-logističkom forumu   |  Festival Kaktus: Jedino je važno da imate dobru ideju  |   ||
   

POSLOVANJE: Carlsberg planira ulaganja od oko šest miliona evra u 2017.

20.04.2017
Plan investicija Carlsberga za 2017. je oko šest miliona evra, a od 2003, kada je kupljena pivara u Čelarevu, na domaće tržište uložio je oko 220 miliona evra, uključujući i 60 miliona evra za samu kupovinu pivare.
 

 
Sredstva su uglavnom ulagana u proizvodna postrojenja i opremu, ambalažu i prodajnu opremu na terenu, izjavio je Vladimir Vava, generalni direktor kompanije Carlsberg, na ručku priređenom za novinare, u begradskom restoranu Sofa.

Prilikom predstavljanja rezultata poslovanja kompanije, on se osvrnuo i na situaciju na tržištu piva u Srbiji, poslednjih godina. Prema njegovim rečima, nakon pada od 14,59% u periodu od 2008. do 2014. godine, tržište piva u Srbiji u poslednje dve godine beleži blagi oporavak. Prema podacima iz Udruženja pivara, u 2015. proizvodnja piva na domaćem tržištu porasla je za 5% u odnosu na 2014, dok je 2016. bila u nivou prethodne godine.

Prema rečima Vave, podaci Nielsena pokazuju da se u prethodnoj godini beleži količinski rast svih pivskih kategorija - premium, mainstream i economy, pri čemu je najveći rast od 11% ostvario premium segment. Mainstream segment je porastao 2%, a economy 5%, u poređenju sa 2015.

Kada je u pitanju tržišni udeo pojedinih kategorija u ukupnom volumenu u 2016. godini u odnosu na godinu ranije, učešće mainstream segmenta pada za 1,1%, premium segmenta blago raste za 0,8%, dok je učešće economy segmenta stabilno sa rastom od 0,2%, kazao je Vava.

Direktor marketinga Ana MIlićević Vukoje objasnila je da je uzrok zabeleženog rasta premium segmenta to što je pivo generalno sve interesantnije potrošačima i što se češće odlučuju da probaju i neka piva iz premium segmenta, čija ponuda je sve veća.
 
Da ljudi u Srbiji i dalje vole da se počaste nekim skupljim pivom, kad izađu u kafiće i restorane, za razliku od onog koje kupuju u malopradajnim kanalima, novinarima je potvrdio Darko Apostolović, direktor on trade kanala prodaje. On je istakao da se u HoReCa kanalima beleži rast točenog piva, a da u malim radnjama dominira povratna boca od 0,5 litra.
 
Ono što je još interesantno je da segment limenki raste, u svim kanalima prodaje, da PET ambalaža beleži pad, dok staklena boca apsolutno dominira sa 65% tržišta.

Kompanija Carlsberg Srbija drži treću poziciju na tržištu piva u Srbiji, dok je Lav pivo treći po veličini pivski brend. Ali, biću iskren sa vama, došlo je do njegovog pada, saopštio je Vava, ističući da je kompanija lider u upper mainstream segmentu sa brendom Tuborg, kao i u sajder kategoriji sa brendom Somersby.

Pivara u Čelarevu regionalni je centar proizvodnje, te je tako 41% proizvodnje u 2016. godini činio izvoz u druge Carlsberg zemlje - BIH, Crnu Goru, Hrvatsku, Mađarsku, Bugarsku, Grčku, Slovačku, Češku, Nemačku. Osim toga, Lav brend danas se izvozi u mnoge zemlje sveta među kojima su Austrija, Grčka, Makedonija, Nemačka, Poljska, UAE, SAD, Kanada i Australija.

Ukupan iznos plaćenih poreza i doprinosa državi za 2016. godinu kompanije Carlsberg Srbija iznosio je 3,2 milijarde dinara, zaključio je Vava, koji je za generalnog direktora kompanije Carlsberg Srbija Grupa imenovan 1. februara ove godine i, osim Srbije, zadužen je i za tržišta BiH i Crne Gore.
 
U 2017. godini, pivara u Čelarevu beleži 125 godina postojanja, što će biti okosnica kampanje najvećeg brenda kompanije, Lav piva, kao i korporativne komunikacije. Po prvi put od osnivanja pivare, kompanija Carlsberg izradila je monografiju pivare i njenog osnivača, Lazara Dunđerskog, koja će u aprilu mesecu biti predstavljena javnosti.
 
 



Nazad
 


 
 
 
back to top