IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Nedelja, 30.04.2017 || Izašao je aprilski, 57. broj InStore magazina!  |  Gomex i Nelt u humanoj misiji  |  Pad prihoda i dobiti Coca-Cole  |  Ne treba nam "lex Mercator" za zaštitu kompanija  |  Direct Media osvojila Srebrni Warz za inovativne komunikacije   |  Nacionalno priznanje u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu za Delhaize Serbia  |  Najbolji primeri održivog razvoja   |  Rodoljub Drašković nudi Todoriću da preuzme poslovanje Agrokora u Srbiji  |  NALED izabrao novi Upravni i Nadzorni odbor   |  U Kinu prvo izvozimo jagnjeće meso  |  Atlantic ostvario značajan rast profitabilnosti u prvom kvartalu  |  Bakina Tajna na sajmu hrane u Madridu  |  Otvoren Kodijev park na Karaburmi  |  L’Oréal u samom vrhu po ekološkom učinku  |  Carlsberg obeležio 125 godina od osnivanja pivare u Čelarevu   |  „Cif čisti Srbiju“ prvi put u Beogradu  |  PepsiCo pokrenuo program podrške brendovima u nastajanju  |  4. MARKETING SUMMIT BEOGRAD - da li ste već rezervisali mesto?  |  Don Don otvara pogon u Zaječaru  |  Gorenje SmartFlex - Prepustite brigu o sudovima profesionalcu  |   ||
   

POSLOVANJE: Carlsberg planira ulaganja od oko šest miliona evra u 2017.

20.04.2017
Plan investicija Carlsberga za 2017. je oko šest miliona evra, a od 2003, kada je kupljena pivara u Čelarevu, na domaće tržište uložio je oko 220 miliona evra, uključujući i 60 miliona evra za samu kupovinu pivare.
 

 
Sredstva su uglavnom ulagana u proizvodna postrojenja i opremu, ambalažu i prodajnu opremu na terenu, izjavio je Vladimir Vava, generalni direktor kompanije Carlsberg, na ručku priređenom za novinare, u begradskom restoranu Sofa.

Prilikom predstavljanja rezultata poslovanja kompanije, on se osvrnuo i na situaciju na tržištu piva u Srbiji, poslednjih godina. Prema njegovim rečima, nakon pada od 14,59% u periodu od 2008. do 2014. godine, tržište piva u Srbiji u poslednje dve godine beleži blagi oporavak. Prema podacima iz Udruženja pivara, u 2015. proizvodnja piva na domaćem tržištu porasla je za 5% u odnosu na 2014, dok je 2016. bila u nivou prethodne godine.

Prema rečima Vave, podaci Nielsena pokazuju da se u prethodnoj godini beleži količinski rast svih pivskih kategorija - premium, mainstream i economy, pri čemu je najveći rast od 11% ostvario premium segment. Mainstream segment je porastao 2%, a economy 5%, u poređenju sa 2015.

Kada je u pitanju tržišni udeo pojedinih kategorija u ukupnom volumenu u 2016. godini u odnosu na godinu ranije, učešće mainstream segmenta pada za 1,1%, premium segmenta blago raste za 0,8%, dok je učešće economy segmenta stabilno sa rastom od 0,2%, kazao je Vava.

Direktor marketinga Ana MIlićević Vukoje objasnila je da je uzrok zabeleženog rasta premium segmenta to što je pivo generalno sve interesantnije potrošačima i što se češće odlučuju da probaju i neka piva iz premium segmenta, čija ponuda je sve veća.
 
Da ljudi u Srbiji i dalje vole da se počaste nekim skupljim pivom, kad izađu u kafiće i restorane, za razliku od onog koje kupuju u malopradajnim kanalima, novinarima je potvrdio Darko Apostolović, direktor on trade kanala prodaje. On je istakao da se u HoReCa kanalima beleži rast točenog piva, a da u malim radnjama dominira povratna boca od 0,5 litra.
 
Ono što je još interesantno je da segment limenki raste, u svim kanalima prodaje, da PET ambalaža beleži pad, dok staklena boca apsolutno dominira sa 65% tržišta.

Kompanija Carlsberg Srbija drži treću poziciju na tržištu piva u Srbiji, dok je Lav pivo treći po veličini pivski brend. Ali, biću iskren sa vama, došlo je do njegovog pada, saopštio je Vava, ističući da je kompanija lider u upper mainstream segmentu sa brendom Tuborg, kao i u sajder kategoriji sa brendom Somersby.

Pivara u Čelarevu regionalni je centar proizvodnje, te je tako 41% proizvodnje u 2016. godini činio izvoz u druge Carlsberg zemlje - BIH, Crnu Goru, Hrvatsku, Mađarsku, Bugarsku, Grčku, Slovačku, Češku, Nemačku. Osim toga, Lav brend danas se izvozi u mnoge zemlje sveta među kojima su Austrija, Grčka, Makedonija, Nemačka, Poljska, UAE, SAD, Kanada i Australija.

Ukupan iznos plaćenih poreza i doprinosa državi za 2016. godinu kompanije Carlsberg Srbija iznosio je 3,2 milijarde dinara, zaključio je Vava, koji je za generalnog direktora kompanije Carlsberg Srbija Grupa imenovan 1. februara ove godine i, osim Srbije, zadužen je i za tržišta BiH i Crne Gore.
 
U 2017. godini, pivara u Čelarevu beleži 125 godina postojanja, što će biti okosnica kampanje najvećeg brenda kompanije, Lav piva, kao i korporativne komunikacije. Po prvi put od osnivanja pivare, kompanija Carlsberg izradila je monografiju pivare i njenog osnivača, Lazara Dunđerskog, koja će u aprilu mesecu biti predstavljena javnosti.
 
 



Nazad
 



 
 
 
back to top