IN STORE  in your country  
SRBIJA
Koronavirus
13.05.2020.

TRENDOVI

I&F Grupa: Proširena stvarnost umesto stvarnosti

U trenutnoj stvarnosti sa Covid-19 krizom, sve tri stvari koje čine AR - vizualizacija, objašnjenje i pričanje priče, postaju sve važnije za brendove

U istoriji čovečanstva prognoziranje budućnosti uvek je bilo popularno, i gotovo uvek neuspešno. Pandemija virusa Covid-19 otvorila je teritoriju na kojoj svi žele da prognoziraju šta će biti sutra i kako će izgledati vreme nakon pandemije. Ne želimo da budemo savremeni proroci, ali želimo da baratajući podacima raznih izvora, sakupljanjem različitih mišljanja, naslutimo šta bi moglo da se desi sutra, i još važnije, da pitamo vas kako se osećate povodom onoga što dolazi sutra.

U „(Skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji tokom i posle korone, ali ste se bojali da pitate“ su naša razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, aplikacijama, učenju na daljinu, komunikaciji i informacionim tehnologijama.

Želimo da započnemo razgovor na ove teme i da zajedno promislimo o tome kako da kolaps izazvan virusom pretvorimo u početak nečega drugačijeg ili makar ubrzanja onog starog, a dobrog.

NAPOMENA: Zbog obimnosti analize, objavljivaćemo je u delovima. Danas donosimo odeljak o proširenoj stvarnosti.

Jedna stvar je sigurna: AR se ne tiče više samo tehnologije; danas ona definiše kako želimo da živimo u stvarnom svetu koji se promenio sa ovom ne tako novom tehnologijom, i kako će se dizajnirati iskustva koja su smislena i mogu da obogate čovečanstvo. Postoje tri stvari koje AR čini veoma dobro: vizualizacija, objašnjenje i pričanje priče. U trenutnoj stvarnosti sa Covid-19 krizom, sve tri postaju sve važnije za brendove, kulturne institucije, zabavu, interakcije, škole i radna okruženja.

AR može da pomogne pri unošenju spoljašnjeg sveta u unutrašnjost: od virtualnog safarija sa 3D životinjama u vašoj dnevnoj sobi pomoću AR pretrage na Google-u na vašem telefonu, do saradnje sa avatarima udaljenih kolega tako da izgleda kao da ste u istoj prostoriji pomoću platforme Spatial.

Pošto su učionice širom sveta zatvorene, nastavnici prelaze na modele online učenja. Svih 185 brucoša na Univerzitetu Case Western Reserve (CWRU) koriste HoloLens i HoloAnatomy, nagrađivanu AR aplikaciju za učenje na daljinu, koju su razvili CRWU i Klinika Klivlend. HoloAnatomy pomaže studentima pri izučavanju ljudskog tela na načine koji nisu inače mogući. Time što omogućava pristup najsitnijim detaljima ljudske anatomije u 3D, učenje nije ograničeno dostupnošću kadavera.

Foto: pixabay.com

Novo partnerstvo između kompanije Magic Leap, Instituta za kreativne tehnologije Univerziteta Južne Kaliformaije i Fondacije Dan Marino razvilo je novu alatku korišćenjem pomešane realnosti koja pomaže mladim ljudima koji boluju od autizma pri prevazilaženju važne prepreke pri ulasku u poslovno okruženje, a to su lični intervjui. Aplikacija Virtual Interactive Training Agent (VITA), koja se sada nalazi u pomešanoj realnosti na platformi Magic Leap One, je virtuelna simulacija intervjua za posao koja pomaže pri povećanju samopouzdanja i smanjenju anksioznosti.

Partnerstvo sa kompanijom Magic Leap i Fondacijom Dan Marino dalo nam je šansu da pomerimo granice prostorne kompjuterske tehnologije radi veoma važnog pro-društvenog razloga, rekao je Albert “Skip” Rizo, direktor Odseka Medicinske VR Instituta kreativnih tehnologija Univerziteta Južne Kalifornije.

Što se tiče dela o objašnjenju, Microsoft-ov Dynamics 365 Remote Assist na HoloLens i mobilnim uređajima omogućava saradnju na daljinu putem deljenja žive slike sa stručnjacima radi traženja pomoći. Stručnjaci mogu direktno da beleže ono što posmatrate kako bi vas vodili kroz ceo proces. Scenariji daljinske asistencije, koji su ranije korišćeni na radnom mestu za popravke i obuku na terenu, mogu se proširiti na hitne slučajeve na udaljenim lokacijama gde stručnjak, poput medicinskog radnika, možda nije lako dostupan.

“Project Tokyo” kompanije Microsoft pomaže slabovidim osobama da “vide” pomoću AR, AI i HoloLens. Uređaj može da detektuje lokaciju ljudi u okruženju korisnika i prepozna lica, prenoseći informaciju nosiocu uređaja putem audio zapisa. Možda bi u budućnosti mogla da se doda opcija koja će nosioca uređaja upozoriti kada mu se neko približi na manje od dva metra.

AR stvara nove oblike pričanja priče i kreativnog izražavanja tako što se razvija istovremeno u našim domovima i javnim prostorima. Uvođenjem novih i drugačijih perspektiva, AR menja način na koji pričamo, delimo, pa čak i pamtimo priče. U februaru 2020. godine, The Los Angeles Times je stupio u partnerstvo sa Yahoo News, medijskom kompanijom RYOT i umetnikom Micah 404 kako bi stvorili AR iskustvo istraživanja kultnih haljina sa dodele Oskara iz proteklih pet decenija.

S obzirom da su događaji poput Met Gala 2020 (godišnje svečanosti prikupljanja sredstava za Institut za kostime njujorškog Muzeja umetnosti Metropolitan) i pridružne izložbe do daljnjeg otkazane, AR može da pruži način da se celokupno iskustvo prenese u vaš dom tako što omogućava gledanje, pa čak i isprobavanje kostima sa izložbe. Raznovrsni potencijal VR i AR aplikacija je skoro neograničen, ali u svetu koji zahteva distanciranje može da ode i korak dalje. Kao i kod većine tehnoloških gedžeta, ključni aspekt je odabrati najadekvatniji i najkreativniji način upotrebe.

Višetruki potencijal VR i AR aplikacija

I&F Grupa je jedan od vodećih komunikacionih sistema u jugoistočnoj Evropi i nordijskom regionu. Više od dve decenije naše agencije pružaju uslugu koja lokalnim, regionalnim i internacionalnim klijentima pomaže da razviju svoje brendove i prošire svoje poslovanje. Naš posvećen tim čini više od 650 zaposlenih u 12 zemalja, koji svakodnevno sarađuju na integraciji marketinških kampanja, promotivnih aktivnosti, organizaciji događaja, dizajnu, planiranju i zakupu medijskog prostora, PR, produkciji, komunikaciji u oblasti zdravstva, kreiranju TV sadržaja, kao i na svim formama digitalnog marketinga

Izvor: InStore
Ilustracije: I&F Grupa

-