IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
31.10.2019.

Olivera Papestijević, direktor marketinga IM Carnex

Uvek korak ispred

oktobar, 2019.

Razgovarala: Ana Filipović

Za mene je marketing pasija, ne samo zanimanje, i dolazak u sistem kao što je Carnex, koji je deo MK grupe, predstavljao je veliki profesionalni iskorak i izazov. Iako se ovim poslom bavim više od 20 godina i poznajem širok spektar tržišnih segmenata i kod nas i u inostranstvu, mislim da je posao u industriji mesa komplikovaniji i zahtevniji od većine drugih u FMCG sektoru, započinje naš razgovor Olivera Papestijević, direktor marketinga IM Carnex.

Njena priča u Carnexu je počela pre oko pet godina, na poziciji regionalnog senior brend menadžera, a danas je na mestu direktora marketinga Carnexa. Ali, kako kaže, i dalje radi na svom profesionalnom usavršavanju, jer veruje da uvek ima prostora za unapređenje. Pre svega jer je posao koji obavlja složen i odgovoran, ali veoma zanimljiv, a delom i zato što voli da istražuje i ostale oblasti koje su van njene zone komfora.

Olivera Papestijević: Mislim da je za uspešnu karijeru najbitnije znanje, ali i strpljenje. Ako znaš svoj posao, to će te učiniti snažnim, i ako umeš da slušaš i pažljivo učiš, to će najviše pomoći da oko sebe imaš dobre saradnike, što je u ovom poslu najvažnije

Carnex je nedavno lansirao humus, što nije baš karakteristično za jednu mesnu industriju. Kako ste se i zbog čega odlučili na ovaj korak?

To jeste revolucionaran i hrabar korak, zar ne - da lider u mesnoj industriji sa tradicijom proizvodnje dugom više od 60 godina pokrene liniju proizvoda namenjenu veganima i vegetarijancima. To je zapravo u skladu sa našom misijom da budemo inovatori i uvodimo nove proizvode na tržište, pažljivo osluškujući trendove i potrebe naših potrošača, a istovremeno poštujući tradiciju i kvalitet. Veganska ishrana je sve zastupljenija i kod nas, a sama ponuda je ipak ograničena. S druge strane, današnji potrošač ima veoma istančane navike i traži nove odgovore za svoje potrebe, koje podrazumevaju veći izbor, prirodan sastav koji garantuje da proizvod mogu da konzumiraju i najosetljiviji potrošači, pa i oni sa specifičnim potrebama, kao i veću hranljivost koja nam daje dovoljno energije. Zato smo u svoj široki asortiman od više od 150 mesnih proizvoda, uveli Vege Humuse.

Na tržištu Srbije već postoje ovakvi proizvodi domaćih i stranih proizvođača. Šta je to što vaš proizvod razlikuje od postojećih i zašto bi potrošači trebalo da kupuju baš njega?

Osim što su 100% prirodni, posni, bez aditiva, puni hranljivih sastojaka, nutritijenata i minerala važnih za naš organizam, koji humuse čine pravim saveznicima u svakodnevici naših potrošača, jedna od brojnih pozitivnih karakteristika Vege Humusa jeste pakovanje u limenci. To je važno jer limenke održavaju hranu svežom, trajno čuvaju ukus i kvalitet proizvoda bez obzira na spoljašnje faktore (poput sunčeve svetlosti, vlage i slično). Osim toga, limenka omogućava ambijentalni režim čuvanja (do 25 C), zato naši humusi ne moraju da se čuvaju u frižideru.

Koliko proizvoda imate u ovoj liniji i koji su to proizvodi?

U kategoriji humusa u ponudi imamo tri ukusa u pakovanjima od 95g i 150g. To su Hummus klasik - klasični kremasti humus napravljen od leblebija, limunovog soka, tahinija sa ekstradevičanskim maslinovim uljem; Hummus sa ajvarom - kremasti humus napravljen sa dodatkom ajvara i Hummus sa semenkama bundeve koje mu daju posebnu laganu aromu.

Prema podacima do kojih ste došli u ispitivanju tržišta pre lansiranja nove linije, da li su potrošači u Srbiji prihvatili humus?

Nove navike ishrane su promenile tržište, kao i trendovi da se sve više traže proizvodi čiji su poreklo i sastav potvrđeni, uz dodatni zahtev da sadrže sve potrebne nutrijente za pravilnu ishranu. Danas je više nego ikad važno šta i kako jedete, i na koji način koristite samu hranu koju unosite u organizam, i koliko je ona važna za zdravlje. Zato je humus jedan od najviše korišćenih proizvoda među veganima i vegetarijancima i svima koji vode računa o ishrani. Ta ciljna grupa je sve važnija, i sve veća, a to su potvrdila i naša istraživanja koja pokazuju da tržište humusa konstantno raste. Sa druge strane, snagom brenda Carnex možemo da privučemo potpuno nove potrošače humusa. Odličnim ukusom možemo da osvojimo i one koji humus probaju prvi put, kao i da ih edukujemo o benefitima i pokažemo im zaista širok spektar načina korišćenja humusa.

Na koje ćete sve načine pokušati da približite vaš proizvod potrošačima, kada su u pitanju marketinške aktivnosti?

Kampanju za humuse pokrenuli smo televizijskim reklamama na nacionalnim i kablovskim kanalima, ali i promocijama i degustacijama, jer se odluka o hrani ipak bazira na čulnom iskustvu. Carnex je i ove godine partner Bitefa i zato smo omogućili posetiocima da probaju naše humuse. Moram da kažem da je rezultat odličan, ukus i aroma odmah su osvojili sve koji su probali, zaista smo ponosni zbog ovakvog efekta. U daljoj kampanji ćemo na kreativan, nama svojstven način predstaviti naše humuse kako na društvenim mrežama tako i u svim medijima.

Svaki novi proizvod koji lansiramo uvek ima svoj kanal komunikacije preko kog želimo da dođemo do naših korisnika...

Koje sve kanale komunikacije koristite kako biste obavestili potrošače o novitetima u vašem asortimanu? Kakva je uloga digitalnih medija i društvenih mreža?

Inovacije u tehnološkom smislu idu zajedno sa marketinškim, tako da svaki novi proizvod koji lansiramo uvek ima svoj kanal komunikacije preko kog želimo da dođemo do naših korisnika, tj. ciljne grupe, kojima se obraćamo. Carnex je uvek bio revolucionaran u komunikaciji sa potrošačima, što se ogleda u većini naših reklama koje se pamte. I danas, iako pratimo sve savremene načine komunikacije, držimo se i dalje tradicionalnih kanala, posebno televizije, jer je to i dalje najmasovniji medij. Takođe, potrošačima se obraćamo i putem digitalnih kanala. U nameri da razvijemo kulinarske veštine kod mladih, kreirali smo online portal „Ukusno i brzo“ gde se mogu naći recepti i ideje. Takođe, imamo youtube kanal sa receptima koje su pripemale i neke omiljene poznate ličnosti. Sajt je veoma posećen i popularan kod potrošača, i prate ga postovi i prikazi i na društvenim mrežama. Ono što je specifično za Carnex stil, jeste inovativnost, savremen način komunikacije istančano prilagođen ciljnim grupama, ali pre svega toplina i ljubav koju delimo sa našim potrošačima.

Još jedan vid aktivnosti koji odlikuje vašu kompaniju su i društveno odgovorne kampanje. Da li je to još jedan od načina da se približite potrošačima?

Odgovorno poslovanje i pomoć zajednici jesu naše osnovne orijentacije i vrednosti. Solidarnost, briga prema drugima i okruženju motivišu nas da svojim primerom ukažemo na važnost rešavanja problema u društvu. Suživot sa okolinom i potrošačima je za nas jedna od najvažnijih vrednosti. Zato izdvajamo značajna sredstva koja su namenjena ulaganju u CSR projekte, zdravstvo, kulturu i umetnost, očuvanje okoline i zaštitu životne sredine.

Redovni ste izlagači na sajmu PLMA u Amsterdamu. Od kakvog je značaja za vas nastup na ovoj manifestaciji i kakve koristi kompanije mogu da imaju od nastupa na sajmovima?

Učešće na jednom od najuglednijih međunarodnih sajmova prehrambenih proizvoda kakav je sajam robnih marki PLMA u Amsterdamu za nas je prilika da širem inostranom tržištu prikažemo Carnex proizvodni program i ponudimo asortiman naših vrhunskih proizvoda. S druge strane, omogućava nam da upoznamo i ponudu mnogobrojnih svetskih izlagača. Sajmovi nas uvek iznova inspirišu da budemo još hrabriji i inovativniji kao i da potvrdimo da smo dosledni kvalitetu. Ponosni smo što smo na većini naših sajamskih nastupa osvojili potrošače i za to dobili pohvale, plakete ili zlatne pehare. Kvalitet je ono sa čim nema kompromisa i mi to dokazujemo na svakom sajmu i raznim takmičenjima na kojima učestvujemo. Carnex srpska kobasica osvojila je glavnu nagradu na takmičenju za najbolju srpsku kobasicu koje su organizovali Privredna komora Srbije i Institut za higijenu i tehnologiju mesa, a u okviru 60. Međunarodne konferencije industrije mesa "MeatCon2019". Ono na šta smo posebno ponosni je oznaka „srpski kvalitet“ koju nosi čak deset Carnex proizvoda, a od ove godine je to i Carnex Rustik kobasica koja je bogata proteinima i ima čak 82% svinjskog mesa sa domaćih farmi.

Inače, Carnex je poznat po inovacijama i stalnim ulaganjima u nove proizvode i nove tehnologije. Šta inovacije znače za vas, šta za potrošače? Da li ćete potrošačima predstaviti još neke novitete do kraja godine?

Do kraja godine u planu je novi proizvod u kategoriji Smazalice, ali radimo i na razvoju nove recepture u kategoriji kobasica. Fokus nam je na unapređenju receptura bez aditiva, sa maksimalnim sastavom čistog mesa, kako bismo dobili najviši kvalitet, jer to potrošači traže. Za nas inovacije znače način na koji se unapređujemo i razvijamo zajedno sa potrošačima. Samo, mi moramo da budemo za korak ispred njih – da uvek imamo odgovor za njihove potrebe. U tome se ogleda naša inovativnost.

Kompanija Carnex posluje više od 60 godina. Da li je za vas lično izazov biti na čelu marketing tima jedne takve kompanije?

Pre svega sam ponosna jer sam deo tima kompanije koja je postavljala trendove i koja je deo istorije zemlje. Specifičnost rada u kompaniji kao što je Carnex, i uopšte u mesnoj industriji, jeste što morate biti spremni na mnoge izazove. Voditi uspešne brendove uopšte iziskuje mnogo energije, a posebno Carnex koji je danas prerastao u nešto više od brenda. Ponekad treba imati spremne odgovore unapred, budno oko za praćenje svake promene na tržištu, ali uvek oko sebe profesionalce koji podstiču kreativnost i inovativnost. Sve to zajedno čini pravi duh Carnexa, na koji mi zaposleni svakodnevno utičemo, te je po mom mišljenju, to zajednički doprinos celog tima kompaniji.

-