IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
28.09.2020.

Direct PERSPECTIVE dijalog

Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane, Nestlé: Potrošači danas imaju mnogo širu percepciju brendova, pa su tokom krize preferirali one koji nisu ostali nemi

U okviru Direct PERSPECTIVE inicijative, čiji je partner InStore, pokrenut je dijalog poslovne, tehnološke i startap zajednice sa ciljem razmene mišljenja o poslovanju u novoj normalnosti izazvanoj COVID-19 virusom.

Za Direct PERSPECTIVE svoj stav iznosi Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane kompanije Nestlé za jugoistočni evropski region.

Foto: Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane kompanije Nestlé za jugoistočni evropski region

Kako će iz vaše perspektive izgledati poslovanje u post-COVID periodu?

Još uvek je rano govoriti o tome. Kompaniji Nestlé prioritet je očuvanje zdravlja i bezbednosti naših zaposlenih, njihovih porodica, kao i svih naših potrošača. Prioritet nam je da obezbedimo stalnu proizvodnju i isporuku naših proizvoda širom sveta, a da bismo to postigli ključna je odlična saradnja koju imamo sa našim lancima snabdevanja, distributivnim i maloprodajnim partnerima, kao i sa dobavljačima sirovina i ambalaže.

Koji izazov percipirate kao najveći za vašu industriju?

Naša kompanija uglavnom primenjuje pristup proizvodnji na lokalnom nivou, ali odlaganje u isporuci pojedinih sirovina i gotovih proizvoda je neizbežno. Podržavamo inicijative za održavanje slobodnog kretanja hrane i pića preko granica EU, što je od suštinske važnosti za vreme aktuelne krize. Najveći izazov bio je reagovati na vreme i osigurati stalnu proizvodnju i isporuku hrane, hrane za kućne ljubimce i pića za potrošače širom sveta, i ponosni smo što smo u tome uspeli i prilagodili poslovanje od prvog trenutka vanrednog stanja.

U kojoj meri će životni stil i navike potrošača biti promenjeni?

U izolaciji potrošači su se više okrenuli kuvanju, zdravijoj ishrani usled nedostatka fizičke aktivnosti, kao i većem obraćanju pažnje na sastojke proizvoda i njihove nutritivne vrednosti. Većina nas je bila u potrazi za receptima preko brojnih onlajn kanala, gde smo dolazili do ideja i inspiracije, dok su početnici tražili praktična rešenja za ukusna jela koja nije teško pripremiti.

Ponosni smo na to da smo opravdali poverenje naših potrošača jer vredno radimo na usavršavanju kvaliteta proizvoda, drastično smanjujemo količine soli i šećera u njima, a oni su upravo to i prepoznali. Takođe, potrošači, pa čak i oni koji su dugo tome odolevali, kupovali su onlajn i uvideli benefite takvog načina kupovine, a sigurna sam da će većina zadržati tu naviku i nakon krize.

Šta će uticati na odluku potrošača da izabere određeni brend?

Kao kompanija koja je svetski lider u proizvodnji hrane i pića, verujemo da će potrošači i dalje birati one brendove koje znaju i kojima veruju. Unapređujući kvalitet svojih proizvoda svakodnevno, mi opravdavamo njihovo poverenje u Srbiji i svuda u svetu. Ali, potrošači danas imaju mnogo širu percepciju brendova, pa su tokom krize preferirali one koji nisu ostali nemi, već su pomogli zajednicama u kojima posluju. Brendovi moraju da brinu o svojim potrošačima, društvu i planeti, a to je upravo ono čime se vodimo u našem poslovanju.

Šta će biti fokus CSR aktivnosti?

Po izbijanju pandemije koronavirusa, brzo smo reagovali na novonastalu situaciju i krizu i donirali smo Nestlé proizvode brojnim zdravstvenim ustanovama i ugroženom stanovništvu, a za potrebe Kliničkog centra Srbije obezbedili smo prekopotrebne infuzione pumpe. Ovom prilikom želimo da, još jednom, zahvalimo doktorima i medicinskom osoblju koji su naši pravi heroji. Nestlé je pouzdan partner Srbiji, posvećen unapređenju kvaliteta života i zdravije budućnosti pojedinaca i porodica.

Koji od elemenata digitalne transformacije će biti ključan za vaše poslovanje na dalje?

Digitalna transformacija dovela je do toga da ostvarimo još bliži kontakt sa našim potrošačima. Tu posebno mislim na društvene mreže gde se odvija dvosmerna komunikacija, gde se čuje njihov glas, a ne samo glas brendova. Oni se interesuju i informišu o proizvodima, a mi im rado izlazimo u susret i pružamo ideje za recepte, informacije o nutritivnim vrednostima, savete o kombinovanju namirnica, sa fokusom na sveže sastojke. Ponosni smo na poverenje koje nam pružaju. Upravo građenje poverenja u sadejstvu sa konstantnim poboljšanjem kvaliteta proizvoda i brigom o zajednici i životnoj sredini, predstavlja ključ našeg poslovanja, a tako će i ostati.

O istraživanju

Direct PERSPECTIVE je istraživanje o poslovanju u postcovid periodu koji je sprovela DIRECT MEDIA United Solutions sa partnerima. U istraživanju koje je sprovedeno od maja do jula 2020. godine, učestvovalo je 189 ispitanika iz 14 industrija, sa različitih nivoa rukovođenja, od C- level funkcija do operativnih i administrativnih pozicija.

-