IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
25.09.2018.

Predrag Petrović, rukovodilac nabavke i marketinga, logistike, prokurista i član Uprave dm Srbija i Makedonija

Predstavljamo potencijal srpske proizvodnje u najboljem svetlu

Septembar, 2018.

Razgovarala: Ana Filipović
ana@instore.rs

Naš sagovornik je prva poslovna, značajna radna iskustva stekao u kompaniji Metro Cash&Carry na poziciji rukovodioca interne revizije, kao i u kompaniji Mamut na poziciji regionalnog direktora. Rad u dm-u je počeo 2010, kao menadžer asortimana. Godine 2011. Preuzeo je i funkciju menadžera marketinga, a 2013. postaje rukovodilac sektora nabavke i marketinga i član Uprave. Trenutno obavlja funkciju člana Uprave dm za Srbiju i Makedoniju, prokuriste i rukovodioca sektora nabavke, marketinga i logistike. Dugogodišnji moto koji me motiviše i vodi kroz život kako u poslovnom tako i u privatnom smislu je da je „jednostavnost najveća vrlina u životu“, kaže na početku razgovora Predrag Petrović. Između ostalog, ekskluzivno za InStore magazin, najavljuje novi nacionalni projekat.

Kompanija dm je uvek znala da se „oduži“ sredini u kojoj radi, kroz različite društveno odgovorne akcije. Recite nam nešto o najnovijoj koja počinje uskoro?

Kao društveno odgovorna kompanija, dm drogerie markt u saradnji sa partnerima, Razvojnom agencijom Srbije (RAS), USAID i Serbia Organica, od 1. 10. 2018. pokreće nacionalni projekat na teritoriji Srbije pod nazivom „dm inkubator“. Cilj projekta je da se kroz otvoreni konkurs, namenjen ne samo startap kompanijama, nego i malim i srednjim preduzećima u Srbiji, prijave proizvodi ili serije proizvoda, u fazi ideje, poluproizvoda ili gotovog proizvoda. Fokus će biti na onima iz segmenta lepote, prehrane i dodataka prehrani, uz obavezan uslov da proizvod mora sadržati određeni procenat voća, povrća ili lekovitog bilja, poreklom iz Srbije. Širi izbor izabranih proizvođača i proizvoda će ući u dm inkubatore, koji će u formi besplatnih treninga, mentoringa i coachinga omogućiti unapređivanje i finalizaciju proizvoda ili početnih ideja sa jednim ciljem - da se najbolji proizvodi, koji budu izabrani nakon finalizacije svih procesa u dm inkubatoru, pozicioniraju na policama svih filijala dm-a u celoj Srbiji.

Sa kojim ciljem ste pokrenuli ovaj projekat?

Dugoročni cilj ovog projekta jeste da se omogući plasman kvalitetnih i inovativnih srpskih proizvoda, koji će delom sadržati kvalitetne sirovine domaćeg porekla, a koji će biti cenovno atraktivni za kupce širom Srbije, kao i da se u toku kompletnog procesa omogući maksimalna podrška kvalitativnom razvoju kompanija koje će u sklopu dm inkubatora razvijati svoje proizvode. Dugogodišnje iskustvo kompanija dm, RAS, USAID i Serbia Organica, koje su deo ovog projekta, ekspertiza na lokalnom tržištu, kao i internacionalni know-how dm-a kao najvećeg drogerijskog lanca u Evropi, omogućiće nam da podržimo, podstaknemo i u najboljem svetlu predstavimo potencijal srpske proizvodnje i kreativnosti. Detaljne informacije vezane za opisani konkurs i uslove konkursa se mogu pogledati na www.dm-inkubator.rs.

Osim ovog projekta i raznih drugih humanitarnih aktivnosti, podržali ste i dualno obrazovanje u Srbiji, a sa druge strane veliku pažnju poklanjete i zaposlenima. Koji su glavni motivi za ovakvo delovanje?

Tu sam čovek, tu kupujem je obećanje kojim kompanija u centar pažnje svega stavlja čoveka kao individuu, bilo da je to kupac ili zaposleni. To je ono što svako od nas zaposlenih u dm-u živi i predstavlja motivaciju za konstantan kreativni razvoj, kako pojedinaca, tako i kompanije.

Šta biste istakli kao tri glavne karakteristike dm-a po kojima se on razlikuje od ostalih drogerija?

Ono što dm primarno diferencira u odnosu na ostale trgovinske lance jeste, pre svega, jedinstven asortiman na tržištu, sa oko 4.000 proizvoda privatne robne marke, kao i oko 30 brendova „ekskluzivno u dm“, zatim najširi portfolio organske hrane sa više od 400 proizvoda koji se mogu naći u svakoj našoj filijali u celoj Srbiji. Dodatnu diferencijaciju postižemo modernim uređenjem filijala koje je standardizovano na evropskom nivou, ljubaznim i srdačnim osobljem, kao i efikasnom uslugom.

Proizvodi koje vi nudite su dostupni i u drugim trgovačkim lancima, a sa druge strane, kao specijalizovana radnja, nemate sve grupe proizvoda. Da li i kako ta činjenica utiče na vašu prodaju?

Koncept dm-a na nivou Srbije i Evrope nema nameru da vodi utakmicu sa prehrambenim trgovinskim lancima, već da u svom domenu ponudi koncept za kvalitetnu kupovinu na jednom mestu svega što je potrebno za kupca i njegovu porodicu iz segmenta lepote, održavanja domaćinstva, nege beba i wellness/wellbeing segmenta. Taj jedinstveni asortimanski miks je okrenut modernom načinu i potrebama života, a značajan iznadprosečan razvoj u odnosu na tržište, koji već 6 godina u Srbiji beleži izvanredan dvocifreni rast, govori u prilog tome.

Građani Srbije imaju sve bolju percepciju organskih proizvoda

Pomenuli ste da u asortimanu imate više od 4.000 proizvoda privatne robne marke. Koji je to deo vašeg ukupnog asortimana, a koliko je njihovo učešće u ukupnoj prodaji?

U asortimanskoj ponudi, robne marke čine 30% ponude, i ovakva širina asortimana robne marke je u potpunosti opravdana i kroz učešće u ukupnoj prodaji i kupce privlači svojim kvalitetom, atraktivnošću i cenovnom dostupnošću.

Gde nastaje vaš PL asortiman i da li su proizvodi za sva tržišta istog kvaliteta?

Skoro 90% proizvoda dm marke se proizvodi u Evropi, osim tekstilnih proizvoda i dela dmBio segmenta organske hrane. dm drogerie markt sa svojim dobro poznatim brendovima privatne robne marke poput Balea, alverde, dmBio, babylove ili Sundance postavlja jedinstveni kvalitet u svih 13 zemalja u kojima je kompanija zastupljena. Važno nam je da naši kupci mogu da se oslone na naš kvalitet i na naše osnovne principe poslovanja i da sa ponosom istaknemo da na primer, kupac u Berlinu kupuje Balea gel za tuširanje istog kvaliteta, kao i proizvod koji možete kupiti u Novom Sadu ili bilo gde u dm filijalama u Srbiji.

Poseban deo u vašem asortimanu imaju organski proizvodi. dmBio je brend sa veoma širokom lepezom organskih artikala. Da li su potrošači u Srbiji spremni da plate više za ovakve proizvode, odnosno, kako ide njihova prodaja?

Građani Srbije imaju sve bolju percepciju organskih proizvoda. To potvrđuje i kontinuirani razvoj tog asortimana u dm objektima u Srbiji, kao i činjenica da je veoma širok portfolio od preko 400 organskih proizvoda zastupljen u svim dm objektima, čime se na tržištu Srbije diferenciramo kao jedini trgovinski lanac koji na ovakav način široko i uniformno zastupa ovaj asortiman u svim svojim maloprodajnim objektima. Razlog za to je što je dm u prilici da kroz brend privatne robne marke dmBio ponudi kupcima proizvode koji su pristupačni, često i po približno istim cenama u odnosu na uporedive konvencionalne neorganske proizvode, čime razbijamo predrasudu da su ti proizvodi skupi i nedostupni za srpskog kupca.

Da li se neki od proizvoda, generalno, izdvaja po prodaji? Koji?

Pored tradicionalnih namirnica, poput organskog mleka, čokolade, ili špageta, u prilici smo da ponudimo kupcima i atipične ukuse za ovo podneblje, a koji su naišli na veoma dobar prijem. Kao primer navešću slane namaze poput namaza od paradajza, tikvica i paprika, ili slani namaz od karija, papaje i manga, ali i kokosovu vodu ili kremastu čorbu od paradajza i brusnice.

Koji segment će biti u fokusu u narednom periodu?

Izuzetna asortimanska dinamika koju na godišnjem nivou prati ulistavanje više od 5.000 SKU-ova novih, inovativnih proizvoda sa unapređenim formulama ili novim brendovima, obeležiće i naredni period i omogućiće da budemo kao i do sada, što bliži našim kupcima.

Da li je ponuda svake drogerije ista ili se razlikuje u zavisnosti od veličine i lokacije?

Skoro 95% ponude je istovetno u svim dm drogerijama i pokriva širok asortiman od više od 12.000 proizvoda koje kupci očekuju da uniformno pronađu u bilo kom dm maloprodajnom objektu. U većim dm drogerijama gde prostor to dozvoljava, omogućili smo kupcima proširenja asortimana sa fokusom na segment nege i lepote.

Na nekim tržištima, dm nudi i mogućnost online kupovine. Da li razmišljate o uvođenju ovakvog načina kupovine u Srbiji?

Pažljivo pratimo kretanja na tržištu Srbije sa ciljem da u skladu sa našom daljom ekspanzijom odredimo pravi trenutak i moduse funkcionisanja potencijalne dodatne online trgovine kao dopune stacionarnog dela kojim se u Srbiji ponosimo.

Već pet godina zaredom beležite dvocifreni rast prometa. Kako vam to polazi za rukom?

Citiraću našeg predsednika Uprave dm Austrije gospodina Martina Engelmana: Potrebno je dosta idealizma da bi se težilo zahtevanim načelima. Uz to je potrebno i dosta hrabrosti i realizma da bi se stvarne prilike realno merile prema idealima.

Pažljivo praćenje navika i potreba kupaca, hrabar, ali racionalan pogled u budućnost, i izuzetan korporacijski standard, začinjeni strašću i motivisanošću celog tima dm Srbija prema poslu, čine izuzetne ciljeve koje smo zacrtali kao dostižne i u ovoj godini na tržištu Srbije.

-