IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
20.04.2020.

INTERVJU

Kampanje ne obustavljamo, već ih prilagođavamo

Saša Ćirić, direktor marketinga i razvoja, Neoplanta

Razgovarala: Ana Filipović, ana@instore.rs

Danas vam donosimo intervju sa Sašom Ćirićem, direktorom marketinga i razvoja kompanije Neoplanta.

Pandemija korona virusa unela je promene u svim sferama života i poslovanja. Kako ova novonastala situacija utiče na rad marketinških odeljenja? Na koje sve načine su zaposleni u vašem sektoru morali da promene dosadašnji način poslovanja? Kako ste organizovali rad?

Od početka vanrednog stanja, organizovali smo se tako da kolege koje to mogu, rade od kuće. Bezbednost i zdravlje naših zaposlenih nam je na prvom mestu. Sva kominikacija se obavlja mejlom ili telefonom, a u kancelarije dolazimo samo ukoliko je fizičko prisustvo neophodno, pri tom u kancelariji nikada nije više od dve osobe, koje strogo drže distancu i imaju maske. Pod svom zaštitnom opremom se ispričamo, popijemo kafu i bude mi neobično drago što se i u takvim okolnostima vidim sa kolegom ili koleginicom i vidim da su dobro i zdravo.

Koliko je vama lično ova krizna situacija poremetila planove, svakodnevno poslovanje i otežala rad?

Svi se prilagođavamo situaciji, ja sam se organizovao tako da sam u proseku dva dana u firmi, dok ostatak vremena radim od kuće. S obzirom na to da imam dvoje dece, rad od kuće je posebno izazovan. Pažnja mi je podeljena na više strana, pa mi radni dan traje duže nego inače, ali sa druge strane imam priliku da više vremena budem sa porodicom i u tome stvarno uživam. Često se dešava da moje ćerke “upadnu” usred sastanka, starija ćerka ume sve da nas zasmeje nekim interesantnim pitanjima koja samo deca mogu da postave. Svi u Neoplanti smo sad već na to i navikli i bude nam simpatično kad nam se deca „ubacuju“ u razgovor, posebno ukoliko radimo nešto zanimljivo, kao na primer pripreme za snimanje spota.

Da li već imate neke podatke o posledicama koje su vaši brendovi pretrpeli u ovom periodu?

Naša proizodnja radi punim kapacitetom, organizovali smo rad tako da i zaposleni bezbedno obavljaju svoje poslove, a i da naši proizvodi stignu do potrošača. Trenutno beležimo rast uglavnom svih brendova u našem portfoliju i zadovoljni smo rezultatima. Već vrlo rigorozne mere bezbednosti proizvoda i svih proizvodnih procesa smo dodatno pojačali, tako da su naši proizvodi plasirani na tržište, i u ovim vanrednim okolnostima, apsolutno sigurni i najvišeg nivoa kvaliteta. Naš fokus, pored proizvoda, su i ljudi koji stoje iza tih proizvoda i zahvaljujući kojima nesmetano snadbevamo naše potrošače, pa smo i u tom segmentu preduzeli najstrožije mere prevencije kako bismo sačuvali zdravlje ljudi. Svi smo u obavezi da nosimo zaštitne maske, rukavice, u radu držimo propisanu distancu jedni od drugih, pri ulasku u kompaniju se kolegama meri telesna temperatura, a obuća čisti na dezo-barijerama. Ovo je samo deo mera koje svakodnevno primenjujemo i zahvaljujući kojima čuvamo zdravlje kolektiva.

Prema nedavno realizovanom istraživanju kompanije Kantar, samo 8% potrošača u svetu smatra da bi kompanije trebalo da obustave reklamiranje, dok ostali smatraju da bi brendovi trebalo na neki način da pomognu potrošačima, informišu potrošače šta rade i ne zloupotrebe ovu situaciju. Kakvi su vaši planovi za komunikaciju sa potrošačima u ovom periodu?

Mi u Neoplanti itekako vodimo računa, i tokom ove specifične situacije, o porukama koje plasiramo kako kupcima, tako i svojim zaposlenima. Poštujući naše vrednosti, smatramo da kupac treba da bude jasno informisan i da kampanje ne treba da obustavimo, već smo ih malo prilagodili trenutnoj situaciji. Kao primer odgovornog poslovanja, naveo bih da smo u TVC-u poslednji kadar iskoristili da pošaljemo poruku da ljudi ostanu kod kuće i drže rastojanje. S obzirom na to da su svi sada više na telefonima i online, pojačali smo aktivnosti na digitalnim kanalima komunikacije, dok smo spoljno oglašavanje odložili za period kada prođe vanredno stanje.

Takođe, kao društveno-odgovorna kompanija koja brine o građanima Srbije, Neoplanta se pridružila različitim akcijma u pogledu obezbeđivanja namirnica za pakete pomoći namenjenih najstarijim građanima.

Da li smatrate da jedino moguće rešenje trenutne situacije može da bude stvaranje humanog i solidarnog odnosa vaših brendova sa potrošačima i da im se ponudi sadržaj koji im pruža neku dodatnu vrednost u situaciji kada moraju da ostanu kod kuća?

Ovo je prilika da izgradimo još bolji odnos sa našim potrošačima, jer kao i u životu pravi prijatelji se pokažu u teškim trenucima. U ovom periodu, naše budžete za digital ćemo uglavnom usmeriti na to da potrošačima na zanimljiv i praktičan način ukažemo koliko je važno da se pridržavamo preventivnih mera. Po komentarima koje dobijamo, naši junaci Pipi i Gudi na društvenim mrežama na veoma dobar način to rade. Spremamo i video materijal sa sličnom temom koji ćemo plasirati na youtube kanalu.

Mentalna prisutnost, uz emocionalne vrednosti brenda, nešto je što stvara distinkciju na tržištu i pravi razliku između velikih i malih brendova

Na koji način planirate to da uradite?

Pored originalnih saveta naših junaka Pipi i Gudi koji se obraćaju mlađoj populaciji, komunikacijom našeg najvažnijeg brenda Neoplanta Delikates, trudimo se da zanimljivim i jednostavnim video receptima ponudimo potrošačima inspiraciju i rešenje za pripremu ukusnog i brzog obroka. Imaćemo serijal video recepata koji su inspirisani kvalitetnom vojvođanskom trpezom pod nazivom “Široooko kuhinja”. Na našoj instagram stranici možete se upoznati sa “Široooko kuhinjom”, kao i sa raznim predlozima za atraktivno serviranje naših delikatesnih proizvoda.

Recepte pogledajteOVDE

Osim ovih kratkoročnih efekata, prethodna iskustva iz kriznih situacija, pokazala su da je investiranje u marketing u tim periodima imalo značajnih uticaja na dugoročni rast i razvoj kompanija. Kakav je vaš stav po tom pitanju, kada su u pitanju neki dugoročni efekti i kakvi su vaši planovi za kreiranje brend marketinga u ovom periodu i neposredno nakon njega?

Brendovi moraju konstantno da ulažu i trude se da budu prvi izbor potencijalnih kupaca, a posebno sada u specifičnim okolnostima. U ovoj situaciji distribucija je veliki izazov i ponašanje potrošača je drugačije u odnosu na ranije. Mi se svakodnevno prilagođavamo novonastalim okolnostima, trudimo se da obezbedimo prisutnost proizvoda u svim objektima i da osiguramo njihovo redovno snabdevanje. Ono što je u ovim okolnostima za nas prednost jeste distribucija Nelta, naše matične kompanije koja predstavlja jednog od najvećih distributera u regionu. Sa druge strane, mentalna prisutnost, uz emocionalne vrednosti brenda, nešto je što stvara distinkciju na tržištu i pravi razliku između velikih i malih brendova. Okolnosti u kojima ljudi provode vreme, uglavnom kod kuće, predstavljaju priliku da lakše ostvarimo mentalnu prisutnost i iskomuniciramo vrednosti brenda koje će nam dati komparativnu prednost na tržištu. Konkretno, trenutnom kampanjom „Široooko – na vojvođanski način“ želimo da povežemo funkcionalne vrednosti brenda koji se ogledaju kroz kvalitet u vidu visokog procenta mesa, po čemu smo mi jedinstveni, sa emocionalnim vrednostima, koje se ogledaju kroz širinu i lepotu naše ravnice. Takođe, želim da napomenem da smo napravili našu muziku za brend Neoplanta Delikates koja na najlepši način dočarava vojvođansku atmosferu i budi posebnu emociju kada je slušate. Trenutno je aktuelna u našoj reklami, a biće svakako promovisana i kroz druge kanale.

Reklamu pogledajteOVDE

Nešto ste već govorili o tome, ali recite nam konkretno u koje kanale komunikacije ćete najviše ulagati i zašto?

Pored TV-a koji je još uvek najvažniji kanal za komunikaciju i daje nam najveću rasprostranjenost, online kanali su veoma značajni i pružaju mogućnost da se kroz zanimljiv sadržaj, koji je prilagođen interesovanjima potrošača, izazove pažnja i pokrene emocija. Jer kada nekog zasmejemo ili rasplačemo osigurali smo da budemo duže prisutni u njegovoj svesti, što nam povećava verovatnoću da prilikom kupovine potrošač izabere naš brend. Sa druge strane, online komunikacija mora biti prilagođena formatima kanala sa poetikom koja je sasvim drugačija u odnosu na klasičnu komunikaciju za masovne medije.

Kakve ste nove ciljeve postavili sebi i svojim saradnicima za ovaj period? Kojim biste rezultatima vi lično bili zadovoljni i smatrali ih uspešnim prevazilaženjem krize, kada su u pitanju vaši brendovi?

Krajem prošle godine usvojili smo strategiju za narednih pet godina i bio bih jako zadovoljan da na kraju ove godine ostvarimo ono što smo planirali i tako dobijemo potvrdu da smo na pravom putu.

Prema nekim razmišljanjima, svaka kriza stvara i određene šanse. Da li i gde vidite šansu za vaše brendove u ovoj situaciji?

Mislim da je sada trenutak da brendovi budu kreativni, zanimljivi i dovitljivi. Kako u prirodi najbolje prolaze one vrste koje se najbrže prilagođavaju promenama, mislim da je tako i na tržištu. Oduševio me je fantastičan primer pekara iz Pančeva, koji je osmislio burekomat, gde ostavite novac, a kroz otvor dobijete burek. Bravo za ideju!

Da li mislite da postoji neki „recept“ koji bi mogao da pomogne brendovima da prežive korona virus i koji je vaš, ako ga imate?

Važno je da pokažemo potrošačima želju da se prilagodimo okolnostima i da im pružimo podršku da lakše prebrode ovu situaciju. Sada je prilika da više kroz online kanale potrošačima ponudimo naše proizvode, naročito za one rizične grupe koje su sprečene da izlaze. Mislim da će, i kada sve ovo prođe, jedan broj potrošača nastaviti da na ovaj način kupuje proizvode.

-
-