IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
30.06.2020.

InFokus Začini RetailZoom retail audit: Informacije o prometu na tržište maloprodaje

Začini: Suvi začini najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama

Na teritoriji Srbije, u periodu od maja 2019. do aprila 2020, na tržištu suvih začina, količinski posmatrano, segmentacija izgleda ovako: univerzalni začini ili kondimenti čine 76%, fiksevi 10%, miksevi 1% paprika 8%, biber 2%, a ostatak koji se odnosi na mono začine učestvuje sa 3%. Vrednosno posmatrano cifre su sledeće: univerzalni začini učestvuju sa 36%, fiksevi 19%, miksevi 2%, paprika 16%, biber 12%, a preostali mono začini učestvuju sa 15%

Izvor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2) i male radnje (<40m2)), čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće suvih začina na maloprodajnom tržištu Srbije u periodu od maja 2019 do aprila 2020. godine, dakle proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda, u regionu sever je generisano 32,8% prodatih količina, u Beogradu 19,3%, u regionu zapada 18,6% prodatih količina, a preostale dolaze sa regiona istok.

Ako posmatramo komadnu prodaju ove kategorije, region Beograda nosi 21,2% prodaja, sa zapada dolazi 19,7% prodatih komada, iz regiona istok 28,3%, a ostatak “nosi” sever.

Najveće količine suvih začina su u ovom periodu prodate kroz kanal srednjih i velikih radnji (41,6% količinski, 41,5% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 30,2% količinski i 26,7% vrednosno, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 28,2% količinski i 31,9% vrednosno.

Na teritoriji Srbije, prema istraživanju kompanije Retail Zoom u proteklih godinu dana (u periodu od maja 2019 do aprila 2020.godine) na tržištu suvih začina, količinski posmatrano, segmentacija izgleda ovako: univerzalni začini ili kondimenti čine 76%, fiksevi 10%, miksevi 1% paprika 8%, biber 2%, a ostatak koji se odnosi na mono začine učestvuje sa 3%. Vrednosno posmatrano cifre su sledeće: univerzalni začini učestvuju sa 36%, fiksevi 19%, miksevi 2%, paprika 16%, biber 12%, a preostali mono začini učestvuju sa 15%.

Vodeće proizvođači u kategoriji suvih začina su: Aleva, Moravka, Nestle, Podravka i Polimark (po količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu), dok su vrednosno posmatrano, vodeći proizvođači: Aleva, Nestle, Podravka, Vitamin Horgoš i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki. (rangirani po abecednom redu).

O kompaniji RetailZoom

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u preko dvadeset zemalja sveta.. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena…

RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

-