IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
26.11.2019.

InFokus paštete

Smart Plus Research: Ispitivanje stavova i navika građana Srbije prilikom kupovine pašteta

Kada su u pitanju vrste pašteta koje najčešće kupuju, više od polovine građana navelo je jetrene paštete, dok su se na drugom i trećem mestu našle paštete sa šunkom (40%) i riblje paštete

izvor: Smart Plus Research

www. smart-plus.rs

Agencija Smart Plus Research sprovela je tokom avgusta 2019. godine istraživanje u vezi sa navikama kod kupovine pašteta i otkrila koji su to brendovi koje građani Srbije najčešće biraju, kao i koji ukusi su im omiljeni.

Carnex je najprepoznatljiviji proizvođač pašteta
Za čak 6 od 10 građana prva marka na pameti, kada su u pitanju paštete, jeste Carnex, dok petina navodi Argetu. Muška populacija češće je navodi kompaniju Matijević, dok su ženskoj populaciji poznatije Patelina paštete.
Kada su u pitanju vrste pašteta koje najčešće kupuju, više od polovine građana navelo je jetrene paštete, dok su se na drugom i trećem mestu našle paštete sa šunkom (40%) i riblje paštete (39%). Muškarci češće nego žene kupuju jetrene paštete, paštete sa šunkom, kao i pileće i kokošje paštete.

Jetrena pašteta
Najveći broj građana jetrenu paštetu kupuje bar jednom mesečno (79%), pri čemu 37% kupuje bar jednom nedeljno. Muškarci su češće kupci ove vrste pašteta nego žene (29% žena tek nekoliko puta godišnje kupuje ovu vrstu pašteta, naspram 13% muškaraca). Zanimljivo je da skoro polovina građana uzrasta od 18-29 godina kaže da kupuje jetrenu paštetu bar jednom nedeljno. Među proizvođačima čije paštete najčešće kupuju dominira Carnex, gde je gotovo 9 od 10 reklo da kupuje njihove jetrene paštete, zatim Yuhor (44%) i Argeta (35%).
Glavni razlog zbog kog kupuju jetrene paštete ovih, ali i drugih proizvođača, za većinu građana je ukus koji im se dopada. Često navođeni razlozi su i poverenje u kvalitet proizvoda, poznatost brenda sa dugom tradicijom i praktičnost pakovanja. Jetrene paštete najčešće se kupuju u aluminijumskom ili plastičnom pakovanju (57%).

Pašteta sa šunkom
Za razliku od jetrene paštete, paštetu sa šunkom kupuju muškarci i žene podjednako često, oko trećine bar jednom nedeljno. Kao i kod jetrene paštete, prvi izbor za većinu građana su Carnex paštete sa šunkom (75%), drugo mesto dele Yuhor i Neoplanta paštete koje kupuje gotovo trećina građana. Muška populacija se češće nego ženska odlučuje za Neoplanta paštete (39% naspram 23%).
Kada su u pitanju Carnex i Yuhor paštete sa šunkom, građani su kao razloge za kupovinu navodili ukus koji im se dopada, zatim poverenje u kvalitet proizvoda i poznatost brenda sa dugom tradicijom, dok kod Neoplanta pašteta važnu ulogu ima i povoljnost cena. Polovina ispitanika kupuje paštete sa šunkom u aluminijumskom ili plastičnom pakovanju, dok 27% kupuje u crevu.

Riblje paštete
Za razliku od jetrenih pašteta i pašteta sa šunkom, najveći broj građana riblje paštete kupuje nekoliko puta godišnje (38%). Kada je u pitanju vrsta ribe od koje se pašteta pravi, 6 od 10 građana bira paštete od tunjevine, dok 41% kupuje paštete od lososa. Argeta riblje paštete su na prvom mestu kod građana Srbije (49%), drugo mesto zauzimaju Carnex paštete (39%), dok su treće mesto zauzele Rio Mare paštete (37%).
Najčešći razlozi za biranje Argeta ribljih pašteta su ukus, poverenje u kvalitet proizvoda i praktičnost pakovanja. Kod Rio Mare pašteta glavni razlog za kupovinu je ukus i poverenje u kvalitet proizvoda. Riblje paštete 6 od 10 građana kupuje u aluminijumskom ili plastičnom pakovanju, dok gotovo trećina kupuje u konzervi.
Pileće paštete
Omiljeni brendovi pilećih pašteta su Carnex, Yuhor i Neoplanta, dok su razlozi za kupovinu ukus koji im se dopada, poverenje u kvalitet proizvoda, poznatost brenda, kao i povoljnost cena kada je Neoplanta u pitanju. Žene se češće od muškaraca odlučuju za Patelina paštete (38% naspram 21%). Takođe, Patelina je izbor za gotovo 40% stanovnika Beograda i Vojvodine, dok 6 od 10 građana istočne i južne Srbije bira Yuhor.

-