IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
22.08.2019.

ORALNA HIGIJENA

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% hevi korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno.

Izvor: Ipsos
Autor: Aleksandra Jovanović

U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha za kategoriju pasti za zube, kao i brendova unutar kategorije, a podaci se mogu analizirati u vidu demografije, životnog stila potrošača, kao i njihovih kupovnih navika.

Marketinški pokazatelji su važni za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika. Podaci korišćeni u analizi koja sledi su prikupljeni u prvoj polovini 2019. godine na teritoriji Srbije.

Veličina kategorije

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% hevi korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno. Kategorija je stabilna i na nivou svih korisnika nema nikakvih pomeranja. Dve trećine potrošača kaže da im je pri kupovini ove kategorije marka veoma važna. Među ženama je još veći procenat važnosti marke pri odabiru brenda.

Profil korisnika

Zbog veličine kategorije i velikog broja svakodnevnih korisnika pasti za zube, među redovnim korisnicima kategorije nema značajnih odstupanja u odnosu na total populaciju, dok se među neredovnijim korisnicima javlja znatno veći udeo muškaraca, starijih od 50 godina, nižeg obrazovanja i primanja i onih koji žive u ruralnim sredinama.

Specijalne paste za beljenje zuba najčešće koriste žene starosne grupe od 15 do 29 godina.

Stavovi prema kategoriji

Bez obzira na segment korisnika kategorije, najveći procenat potrošača smatra da pasta treba da osvežava dah. Oko 40% korisnika radije koristi paste za zube sa biljnim ukusom, a ženski deo populacije češče koristi paste koje izbeljuju zube. Segment neredovnijih korisnika pasti smatra da sve paste za zube imaju isti učinak, ali preferiraju paste blažeg ukusa, paste namenjene pušačima i cenovno su osetljiviji.

BRANDscore – snaga brenda

Na osnovu marketinških indikatora performansi brenda, koji se kontinuirano prikupljaju u BRANDpulsu, dobijena je jedinstvena mera BRANDscore, koja omogućava poređenje brendova u okviru kategorije.

Prilikom izračunavanja, BRANDscore uzima u obzir dva aspekta odnosa potrošača prema brendu, bihevioralni i emocionalni. Bihevioralni aspekt govori o realizovanom odnosu potrošača prema brendu (iskustvo, kupovina, korišćenje...), dok emocionalni govori o kvalitetu i intenzitetu percepcije brenda u svesti potrošača (imidž, lojalnost…).

-