IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
26.11.2019.

InFokus Ženska intimna higijena

GfK: Kupovina dnevnih i higijenskih uložaka i tampona

Autor: Nemanja Vogronić
Junior Research Consultant, Consumer Panel Services
nemanja.vogronic@gfk.com

Fokus ovog istraživanja bio je na kupovini proizvoda koji spadaju u kategoriju ženske intimne higijene, u domaćinstvima u Srbiji. Ova grupa proizvoda sastoji se od dnevnih i higijenskih uložaka, i tampona, a ispitivanje je obuhvatilo period od novembra 2018. do jula 2019. godine.

Podaci su pokazali da je skoro 3/4 domaćinstava u Srbiji kupilo neki od proizvoda iz kategorije ženske intimne higijene, i to u proseku šest puta tokom posmatranog perioda.

Dominantna podgrupa su higijenski ulošci, sa najvećom bazom kupaca i vrednosnim učešćem blizu 78%. Slede dnevni ulošci sa nešto više od 20% učešća, dok podgrupa tampona čini 2% ukupne vrednosti kategorije.

U Srbiji konkuriše blizu 30 kompanija koje u svom portfoliju imaju proizvode iz ove kategorije, i broje oko 35 robnih i trgovačkih marki. Vodećih pet brendova generiše skoro 80% vrednosnog učešća, i to su (abecednim redosledom): Always, Boni, Discreet, Libresse i Naturella.

Kada je u pitanju lojalnost kupaca, vodeći brend ženske intimne higijene u Srbiji ima lojalnost od 47%, što govori da je prosečan kupac tog brenda, u posmatranom devetomesečnom periodu, na njega izdvojio skoro polovinu od svoje ukupne potrošnje na proizvode ženske intimne higijene. Trgovački lanac sa najvećom lojalnošću kupaca u ovoj kategoriji proizvoda je Gomex.

Vrednosno učešće trgovačkih marki iznosi oko 8% u prodaji proizvoda iz kategorije ženske intimne higijene, ali taj procenat dosta varira u zavisnosti od potkategorije koju posmatramo. Promotivna i akcijska prodaja proizvoda, za svaku od tri podgrupe, generiše oko trećinu ukupne vrednosti.

Proizvodi za žensku intimnu higijenu se u najvećoj meri kupuju u supermarketima i mini-marketima, koji generišu nešto više od 45% ukupne vrednosti kategorije; slede drogerije sa oko 18%, hipermarketi sa 16% i tradicionalne prodavnice sa oko 15% vrednosnog tržišnog učešća. Preostali deo prodaje se kroz druge formate.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adrija regiji neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu 2004-2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima koje omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.

-