IN STORE  in your country  
SRBIJA
inFokus
22.08.2019.

ORALNA HIGIJENA

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu

Najveći udeo, dve trećine, ima kategorija Paste za zube, u tom segmentu, u periodu od jula 2018. do juna 2019.

Izvor: Focus South East
Autor: Melani Cipot

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 20 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bismo zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašavačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Oralna higijena, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama, kao i po top brendovima za period MAT 2018. (jul 2017 – jun 2018) i MAT 2019. (jul 2018 – jun 2019)

U prvom dijagramu smo analizirali vrednosni pokazatelj promotivnih aktivnosti u kategoriji Oralna higijena: najveći udeo, dve trećine, ima kategorija Paste za zube, u tom segment, u periodu od jula 2018. do juna 2019. Takozvane image promotions se često koriste u promocijama, i odnose se na promociju brenda (gde su na akciji svi SKU-ovi).

Drugi dijagram nam prikazuje analizu top brendova, u kategoriji Paste za zube. Na prvom mestu po vrednosti oglašavanja je brend Colgate, koji je u poslednji 12 meseci još uvećao svoju poziciju na prvom mestu, u poređenju sa prethodnim periodom. Još četiri internacionalna velikana se pojavljuju u toj kategoriji. Privatne robne marke imaju u toj kategoriji dosta mali udeo.

Treći dijagram nam prikazuje analizu top brendova, u kategoriji Četkice za zube. Apsolutni lider u toj kategoriji je ponovo Colgate, sa udelom većim od 40%. Dok privatna robna marka u kategoriji Paste za zube ima veoma mali udeo, bruto oglašavačka vrednost privatne robne marke u kategoriji Četkice za zube iznosi čak 10%.

Četvrti dijagram: Kod pregleda stanja oglašavanja po kategorijama kod odabranih trgovaca vidimo da se kod svih pojavljuje kategorija Paste za zube najviše puta. Četkice za zube su imale najveći udeo kod Gomexa – 30%. Kategorija Tečnost za ispiranje usta je imala najveći udeo u Benu apotekama, dok je kategorija Konac za zube, sa najvećim vrednosnim udelom, bila oglašavana u dm-u. Takozvane image promotions su u Rodi imale udeo od 17%.

-