IN STORE  in your country
SRBIJA
inFokus
12.04.2018.

FOCUS

Analiza promotivnih aktivnosti bele tehnike i malih kućnih aparata

Najviše je oglašavana bela tehnika, sa više od 46% udela, dok su mali kućni aparati i kuhinjski uređaji imali skoro isto učešće

-

Autor: Melani Cipot

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već više od 20 godina, u 35 evropskih zemalja, prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bismo zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV (gross advertising value) promocija, odnosno njihovu bruto oglašavačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je naravno taj da time doprinose većem kvalitetu promocije, jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.

U ovom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Bela tehnika i mali kućni aparati, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama, top brendovima, te kretanje prosečnog popusta i cene za period januar – decembar 2017, uključujući i kuhinjske uređaje.

U prvom dijagramu smo analizirali vrednosni udeo (GAV) za sve tri kategorije. Najviše je oglašavana bela tehnika, sa više od 46% udela, dok su mali kućni aparati i kuhinjski uređaji imali skoro isto učešće.

Drugi dijagram nam prikazuje analizu top brendova u kategoriji bele tehnike u 2017. u poređenju sa 2016. Na prvom mestu, sa više od 28% udela po vrednosti oglašavanja, nalazi se Gorenje, koji za nijansu povećava svoj udeo u poređenju sa 2016. Dok se na drugom mestu nalazi Beko, koji beleži znatni skok u poređenju sa pretprošlom godinom.

Treći dijagram: Kod pregleda stanja oglašavanja top brendova za male kućne aparate i kuhinjske uređaje, vidimo da je i ovde Gorenje vodeći brend, koji je vrednosno uvećao svoj udeo na skoro 18% u 2017.

Četvrti dijagram pruža uvid u kretanje prosečnog popusta, kao i prosečne cene za tri potkategorije koje su imale najveći broj promocija. Veš-mašine, usisivači i sve popularniji blenderi su top oglašavane potkategorije. Prosečni popusti se kreću sve od 10% kod veš-mašina u 2016. pa do 23% kod blendera u 2017. Prosečna promotivna cena za sve tri potkategorije u 2017. je manja nego u poređenju sa pretprošlom godinom.

Focus South East

Kontakt telefon: +38161 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com