IN STORE  in your country  
SRBIJA

istrazivanja

Focus Research: Musli, ceralije i ovsene kaše u lifletima
Focus Research: Musli, ceralije i ovsene kaše u lifletima

Sve tri kategorije su bile ujednačene, i u 2021. godini smo zabeležili više od 1.100 objava. Najveći skok, u poređenju sa 2019. godinom, napravila je kategorija Ovsene kaše       

Ipsos: Bombone omiljene svim generacijama
Ipsos: Bombone omiljene svim generacijama

Posmatrajući trend BrandScore-a, možemo da konstatujemo da se lista vodećih pet brendova u ovoj kategorji već izvesno vreme ne menja uz minimalne oscilacije, i da se radi o tradicionalno prisutnim i omiljenim brendovima među srpskim potrošačima 

RetailZoom Retail Audit: Popularnije žvake bez šećera i tvrde bombone
RetailZoom Retail Audit: Popularnije žvake bez šećera i tvrde bombone

Kroz male radnje generiše se 41% komadne prodaje žvaka i 27% vrednosne prodaje, koliko ostvaruju i velike i srednje radnje i kiosci/benzinske stanice… Za prodaju bombona, i dalje je dominantni kanal velikih i srednjih radnji, koji količinski učestvuje sa 43%, a vrednosno posmatrano sa 40%

GFK: Važan saveznik u pregovorima proizvođača i trgovca
GFK: Važan saveznik u pregovorima proizvođača i trgovca

Postavlja se pitanje na koji način povećati iskorišćenje potencijala trgovca u kategoriji, odnosno kategorije u radnjama trgovca, kako bi i proizvođač i trgovac imali koristi od rasta kategorije? Potrebno je privući kupce kategorije u radnju, a one koji već kupuju kategoriju u radnji motivisati da kupuju češće i/ili troše više na kategoriju po jednoj kupovini  

Nielsen Audience Measurement: Mlečni proizvodi na malim ekranima
Nielsen Audience Measurement: Mlečni proizvodi na malim ekranima

Detaljniji presek same kategorije ukazuje na to da 35,2% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Ostali mlečni proizvodi. Sledi klasa Jogurt i kefir sa 34,9% udela u TV oglašavanju, zatim klasa Program mlečnih proizvoda sa 10,1%, onda dolazi Sir sa 6,9%, potom Pudinzi, voćni jogurti i ostali mlečni deserti sa 6,8%, te Mleko sa 6,1% udela u ukupnom oglašavanju ove kategorije proizvoda na srpskom tržištu tokom analiziranog perioda

GfK: Mleko i pavlaka često u korpama potrošača
GfK: Mleko i pavlaka često u korpama potrošača

Mleko je, u posmatranom osmomesečnom periodu, bar jednom kupilo 98% domaćinstava u Srbiji, pri čemu znatno veći broj kupaca ima dugotrajno, odnosno UHT mleko…  Penetracija kupaca pavlake je nešto niža nego kod mleka, ali i dalje na izuzetno visokih 96% svih domaćinstava u Srbiji

Nielsen RMS: Sve veći izbor mleka, jogurta, pavlake i sira
Nielsen RMS: Sve veći izbor mleka, jogurta, pavlake i sira

Ako posmatramo kanale preko kojih ovi proizvodi stižu do potrošača, a to su hiper/super marketi, velike prodavnice, male prodavnice i trafike, najviše mleka, jogurta i pavlake je prodato u velikim prodavnicama, dok su najbolji kanali za prodaju sira hipermarketi i supermarketi

Poslovni savetnik: Većim stepenom segmentacije kupaca postižu se veći profiti
Poslovni savetnik: Većim stepenom segmentacije kupaca postižu se veći profiti

Prekida se sa praksom univerzalnih ponuda svim kupcima, čime se urušava lojalnost kupaca, te se promotivne ponude usmeravaju na unapređenje lojalnosti svih segmenata kupaca. Uvođenjem novog sistema, trenutno lojalni kupci će biti zadovoljni, jer su prepoznati kao takvi, a onim manje lojalnim će biti komunicirano na koji način mogu da dođu do istih nagrada, koje trenutno ima grupa lojalnih kupaca

Vodič kroz tržište POS materijala: Trgovina, FMCG i industrija hrane i pića pokreću potražnju za POS materijalima
Vodič kroz tržište POS materijala: Trgovina, FMCG i industrija hrane i pića pokreću potražnju za POS materijalima

Trgovci neprestano i sve više traže različite načine kako bi iskoristili inovativna rešenja koja  privlače potrošače i daju korisne podatake o njihovom ponašanju pri kupovini. S druge strane, dobavljači u ovoj industriji su fokusirani na širenje svog georafskog prisustva i proširenje spektra svojih usluga, kako bi obezbedili veći udeo u marketinškim budžetima kompanija, namenjih u ove svrhe

Značaj interkulturalnih “modela” u kreiranju POSm
Značaj interkulturalnih “modela” u kreiranju POSm

Neophodno je da imate na umu širok spektar ovih modela kada kreirate stikere, postere, banere, zidnu dekoraciju, i ovo pravilo se, pre svega, odnosi na velike stvari koje su predodređene da ostanu duže vreme u radnji, a ne samo tokom sezone. Takođe, oglasi i online marketing se moraju sagledati sa interkulturalnog stanovišta. Ako tu pogrešite, posledice će se reflektovati na vašu kampanju, kao i na celokupno poslovanje 

GfK: POSm kao izvor informacija za potrošače
GfK: POSm kao izvor informacija za potrošače

Već duže vreme se maloprodavci trude da što jasnije istaknu ono što je važno za kupca, posebno povoljne cene određenih arikala, trajno snižene cene, nove proizvode i slično 

Vodič POS Shopper marketing: Faktori koji utiču na profitabilnost POSm
Vodič POS Shopper marketing: Faktori koji utiču na profitabilnost POSm

Činjenica je da površina i dizajn umnogome utiču na stepen interakcije sa materijalom, ali uvek treba imati u vidu činjenicu da neće svi kupci da pogledaju u vaš POS materijal, bez obzira koliko bio dobar i vama privlačno izgledao. Ključno pitanje se samo nameće. Ko će, u stvari, da reaguje na vašu aktivaciju? 

Vodič kroz tržište POS materijala: POSm za potpunu dominaciju vašeg brenda u radnjama
Vodič kroz tržište POS materijala: POSm za potpunu dominaciju vašeg brenda u radnjama

Ukoliko uspete da na efikasan način doprete do kupaca u prodavnici, možete da povećate prodaju bez velikog povećanja budžeta   

IGD: Tri scenarija evolucije urbane i prigradske maloprodaje
IGD: Tri scenarija evolucije urbane i prigradske maloprodaje

Uprkos smanjenom broju ljudi koji putuju na posao, gradovi će i dalje biti užurbani. Veće promene osetiće se u predgrađima, gde se oni koji sada provode više vremena radeći od kuće, osećaju kao da imaju više vremena i novca za trošenje u obližnjim trgovinama i restoranima  

Zastupljenost chatbot tehnologije u Srbiji - u kojoj industriji su najviše zastupljeni i koja im je namena
Zastupljenost chatbot tehnologije u Srbiji - u kojoj industriji su najviše zastupljeni i koja im je namena

Chatbotovi su tehnologija u ulozi virtuelnog asistenta. Samo jedna od namena chatbota je da daju trenutne odgovore korisnicima na osnovu unapred definisanih upita i da im olakša kretanje kroz veb-sajt kompanije.

GfK: Devet od 10 porodica bar jednom kupilo testenine
GfK: Devet od 10 porodica bar jednom kupilo testenine

Kada je reč o maloprodajnim formatima, testenine se u najvećoj meri kupuju u supermarketima, koji zauzimaju 26% količinskog učešća u kategoriji, i minimarketima koji imaju 25%. Diskontni lanci imaju izraženo visok udeo na tržištu testenina i nalaze se na trećem mestu sa 22% količinskog učešća   

Nielsen RMS: Testenina najprodavanija u hipermarketima i supermarketima
Nielsen RMS: Testenina najprodavanija u hipermarketima i supermarketima

Spaghetti, Fusilli, Nudle, Fidellini, Penne Rigate, Macaroni i Mafaldine su vrste paste koje se količinski najviše prodaju u Srbiji. Najveće učešće u količinskoj prodaji imaju spaghetti sa 17,5%, slede fusili sa 16,6% i penne sa 10,4% od ukupne količinske prodaje 

Nielsen Audience Measurement: Testenine u reklamama
Nielsen Audience Measurement: Testenine u reklamama

U okviru kategorije “Ostala Prehrana” sledećih 5 klasa proizvoda je bilo aktivno: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, i Ostala prehrana. Na oglašavanje Testenine, tokom analiziranog perioda od aprila 2020. do marta 2021, otpada 18,4% udela u kategoriji

Spark Analytics: Trendovi u konzumaciji kobasica i viršli
Spark Analytics: Trendovi u konzumaciji kobasica i viršli

Jedna od najvećih prednosti viršli jeste njihov dobar i svima dopadljiv ukus, kao i mogućnost da lepo zasite, odnosno da predstavljaju kompletan obrok… Zbog nutritivne vrednosti, i mogućnosti da zasite, kobasice često mogu da budu sastavni deo sendviča ili „mesni sastojak“ koji upotpunjuje obrok

 Osvrt na kategoriju: Viršle i kobasice za grill ili kuvanje
Osvrt na kategoriju: Viršle i kobasice za grill ili kuvanje

Meso i mesni proizvodi jedan je od segmenata koji se najviše oglašava u lifletima. Udeo kategorije „viršle i kobasice za grill ili kuvanje“ u tomu segmentu je oko 11%. To znači između 3.300 do 4.000 objava godišnje     

Smart Plus Research: Po paste i četkice za zube u velike trgovinske lance
Smart Plus Research: Po paste i četkice za zube u velike trgovinske lance

Uz pranje zuba četkicom i pastom koja su osnova oralne higijene, oko četvrtine građana koristi i tečnost za ispiranje zuba (25%), a oko petine građana koriste i čačkalice (21%) ili konac za zube (19%)   

Gfk: Promocije značajne za kupovinu pasti, četkica i konca za zube
Gfk: Promocije značajne za kupovinu pasti, četkica i konca za zube

Tokom posmatranog osmomesečnog perioda, pastu za zube je bar jedanput kupilo 80% domaćinstava u Srbiji, a u proseku oko četiri puta… U odnosu na zubne paste, četkice i konce za zube je, u analiziranom periodu, kupilo nešto manje domaćinstava – 44% od ukupnog broja domaćinstava u Srbiji, u proseku oko dva puta tokom posmatranih osam meseci

 Mediana: Podaci o korišćenju proizvoda za žensku intimnu higijenu u BiH, Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji
Mediana: Podaci o korišćenju proizvoda za žensku intimnu higijenu u BiH, Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji

Analizirajući ovu kategoriju, među ženskom populacijom, na prikazana četiri tržišta, vidimo da tampone procentualno najviše koriste žene u Sloveniji 26,8% i Hrvatskoj 21,2%, dok je najmanji procenat korisnica ove kategorije u Srbiji 13,8% i BiH 11,8% 

Ženska intimna higijena: Higijenski i dnevni ulošci, intimni gelovi i maramice u lifletima
Ženska intimna higijena: Higijenski i dnevni ulošci, intimni gelovi i maramice u lifletima

Najviše objava je zabeležila kategorija „higijenski ulošci“, koja beleži porast za 16%, u poređenju sa istim periodom 2019. godine. Kako je pandemija, na proleće 2020. godine, izazvala pad broja lifleta, shodno tome, broj objava za prvih pet meseci manji je u ovoj godini u odnosu na 2019… U ovoj godini oglašavalo se 20 brendova u toj kategoriji