IN STORE  in your country  
SRBIJA

istrazivanja

Kozmetika: Najviše se kupuju u drogerijama
Kozmetika: Najviše se kupuju u drogerijama

Penetracija šampona za kosu u domaćinstvima u Srbiji je znatno veća nego kod balzama (kondicionera) za kosu, a pritom se baza kupaca šampona u periodu maj - novembar 2019. godine uvećala za 2% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je baza kupaca balzama ostala relativno stabilna

Kozmetika: Na ekranima dominiraju proizvodi za kosu
Kozmetika: Na ekranima dominiraju proizvodi za kosu

Kozmetički proizvodi predstavljaju 5. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja na koji otpada 7,3% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda od novembra 2018. zaključno sa oktobrom 2019. godine

Tradicionalna kafa: Sinonim za čisto zadovoljstvo
Tradicionalna kafa: Sinonim za čisto zadovoljstvo

U proseku, građani Srbije koji konzumiraju domaću kafu, piju nešto iznad dve i po šoljice dnevno. Ljubitelji kafe muškog pola su nešto intenzivniji u ispijanju kafe od žena, budući da piju gotovo tri šoljice domaće kafe dnevno. Gotovo četiri od pet osoba koje piju domaću kafu, kafu pije pre doručka, pa se može reći da je to jedna od prvih stvari koje rade kada se probude 

Tradicionalna kafa: Najpopularnije pakovanje od 200g
Tradicionalna kafa: Najpopularnije pakovanje od 200g

I dalje je dominantni kanal prodaje mlevene kafe kanal velikih i srednjih radnji, koji količinski učestvuje sa 45,3% i 44,9% vrednosno posmatrano. Za njima sledi kanal malih radnji sa 31,5% volumenski i 31,4% vrednosnog učešća u totalnoj prodaji u 2019. godini. Kroz kanal hiper i super marketa se proda 18,4% ukupnih količina, a kroz kioske i benzinske pumpe skoro 5% (4,8%) ukupnih količina.

Margarin: Najveći procenat velikih korisnika u Severnoj Makedoniji
Margarin: Najveći procenat velikih korisnika u Severnoj Makedoniji

Analizirajući ovu kategoriju na prikazanih pet tržišta vidimo da se jestivi margarin procentualno najviše koristi u Severnoj Makedoniji 66,3% i Srbiji 57,1%, a da se u najmanjem procentu koristi u Sloveniji 42,6% 

Namazi: Dobar prijatelj hleba i krekera
Namazi: Dobar prijatelj hleba i krekera

Kategorija alternativni namazi postaje sve popularnija. Naime, u 2019. se broj objava u toj kategoriji uvećao skoro za duplo u poređenju sa prethodnom godinom. Takođe se pojavljivalo sve više novih brendova, koji u 2018. nisu bili prisutni u alternativnim namazima

Kako brendovi mogu da odgovore na krizu sa korona virusom?
Kako brendovi mogu da odgovore na krizu sa korona virusom?

Širenje  COVID – 19  virusa kako u svetu, tako i u našoj zemlji, postavlja brojna pitanja i nedoumice

Žestoka alkoholna pića: Male radnje najpogodniji kanal prodaje
Žestoka alkoholna pića: Male radnje najpogodniji kanal prodaje

U okviru grupe žestokih alkoholnih pića, količinski u posmatranom periodu, najveći udeo čine rakije sa 29%, vrednosno to predstavlja 22% ukupne kategorije. Votka u 2019. godini čini četvrtinu prodatih količina, a vrednosno 21%. Brendi učestvuje sa 18% količinski i 19% vrednosno. Kod likera je količinski i vrednosni udeo u 2019. godini izjednačen i čini 18%. Viski sa svega 7% prodatih količina, generiše 18% prodate vrednosti u prethodnoj godini

Žestoka alkoholna pića: Raste broj konzumenata
Žestoka alkoholna pića: Raste broj konzumenata

Rakija je najpopularnije žestoko piće, koje makar i povremeno pije dve trećine stanovnika. Iako je najveći udeo konzumenata koji rakiju piju retko, skoro 5% populacije ovo piće konzumira svakodnevno

Kućna hemija: Blistav dom na malim ekranima - Nielsen Audience Measurment
Kućna hemija: Blistav dom na malim ekranima - Nielsen Audience Measurment

Kućna hemija i kućne potrepštine predstavljaju 9. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja na koji otpada 3,2% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda, od oktobra 2018. godine zaključno sa septembrom 2019. godine 

Kućna hemija: Ima ih u skoro svim domovima
Kućna hemija: Ima ih u skoro svim domovima

Bezmalo sva domaćinstva u Srbiji su u posmatranom desetomesečnom periodu makar jednom kupila neki od proizvoda iz grupe Kućna hemija, a prosečna učestalost kupovine je oko 17 puta - dakle, nešto manje od dva puta mesečno 

Sredstva za čišćenje domaćinstva: Višenamenska najprodavanija
Sredstva za čišćenje domaćinstva: Višenamenska najprodavanija

Kada je u pitanju podela po formi proizvoda, najprodavanija su tečna sredstva (70,3% količinske prodaje), sredstva u formi krema (10,9% količinske prodaje) i gel (11,2%), dok su najmanje količinski prodavana sredstva u formi tableta, maramica, sprejeva i pena, ulja i losiona   

Vreme je za promenu načina prodaje
Vreme je za promenu načina prodaje

Pet ključnih trendova za koje IGD očekuje da će oblikovati tržište u narednih 12 meseci su: partnerstvo, efikasno trošenje vremena, promocija svrhe, zdravlje ljudi i planete i značaj svakog trenutka  

Instant supe: Praktične da se brzo utoli glad
Instant supe: Praktične da se brzo utoli glad

Kod pregleda stanja oglašavanja top brendova u kategoriji Gotova jela, privatne robne marke imaju dosta veliki vrednosni udeo u 2019 – to je 37%. U toj kategoriji se, pored privatnih brendova, oglašavalo samo još 29 brendova. Dva najjača su domaći brendovi proizvođača Carnex i Neoplanta 

Supe: Kokošja – najomiljeniji ukus
Supe: Kokošja – najomiljeniji ukus

Dominantna instant supa je kokošja, sa 27% u prodatim vrednostima, odnosno 25% u količinama. Ukus pečuraka i paradajza je ujednačen, sa po 25% vrednosno posmatrano. U standardnim, regularnim supama, vrednosno posmatrano, skoro polovina (49,6%) prodaja je vođena kokošjim ukusom, a za njim sledi goveđi sa 24,7%.

250 najvećih zaradilo 4,74 biliona dolara
250 najvećih zaradilo 4,74 biliona dolara

Vodećih 10 ostvarilo je 32,2 odsto od ukupnih prihoda 250 najvećih maloprodajnih lanaca u poslovnoj 2018. Najveći broj kompanija koji se našao na listi (136) posluje u sektoru robe široke potrošnje i čini 66,5% ukupnih prihoda maloprodaje u posmatranom periodu 

Mala i mikro preduzeća godišnje obrnu čak 6,5 biliona dolara
Mala i mikro preduzeća godišnje obrnu čak 6,5 biliona dolara

Istraživanje Visa kompanije pokazuj da u svetu trenutno posluje više od 180 miliona malih i mikro preduzeća i njihov uticaj na globalnu ekonomiju je nesporan. Putem njihovih sistema godišnje izvrši 6,5 biliona dolara transakcija i svakodnevno komuniciraju sa više od 4,5 milijardi kupaca

 Potrošački trendovi u 2019. godini
Potrošački trendovi u 2019. godini

Prosečan srpski potrošač u 2019. godini izdvajao je mesečno 29.296 dinara (250 evra) za hranu, kućne potrepštine i sredstva za ličnu higijenu, od čega 60% čini sveža hrana-meso, riba, voće i povrće 

Da li je kupovina namirnica putem interneta postala sastavni deo naših potrošačkih navika?
Da li je kupovina namirnica putem interneta postala sastavni deo naših potrošačkih navika?

Zanimljivo je da online kupci namirnica kupuju namirnice u prosečno najvećem broju različitih tipova prodajnih objekata, što nam svakako govori da je ova ciljna grupa najmanje vezana za jedan kanal nabavke namirnica, bilo da je to pijaca, mesara, ribarnica, lokalna prodavnica, supermarket i drugo

Kupci se ne odriču tako lako svojih navika
Kupci se ne odriču tako lako svojih navika

I dok se proizvođači „bore“ za sticanje, očuvanje i rast lojalnosti potrošača prema svom brendu, na drugoj strani su maloprodajni lanci koji sve te brendovi nude u svojim radnjama. A da li nam je svejedno u kojoj radnji ćemo kupiti naš omiljeni brend? Saznajte u daljem tekstu

Najčešče oglašavani brendovi u lifletima u 2019.
Najčešče oglašavani brendovi u lifletima u 2019.

Top 100 robnih marki ili „must have“ u lifletima u 2019. sa najčešćim pojavljivanjem beleži udeo od 35% svih objava. Privatne robne marke beleže 8,5%.   

Brza i efikasna kupovina
Brza i efikasna kupovina

To znači da trgovci moraju da traže različite načine kako bi zadovoljili potrebe kupca u pokretu, bilo da je to jednostavnija navigacija u trgovini, ulaganje u bržu tehnologiju naplate ili pikap lokacije 

Snek barovi: Impulsi za energiju
Snek barovi: Impulsi za energiju

Nestle ima najveću bruto oglasnu vrednost kod Veropoulosa, Mars kod DIS-a, Ferrero sa dobrih 40% kod Arome, Banini i Štark kod DTL-a, a Pionir kod Mercatora. Privatna robna marka u snek barovima skoro da nije zastupljena 

Grickalice: Čips i flips najčešće na malim ekranima
Grickalice: Čips i flips najčešće na malim ekranima

Detaljniji presek same kategorije Čips i grickalice ukazuje na to da 53,5% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Čips i flips, dok preostalih 46,5% udela u TV oglašavanju pripada klasi Grickalice