IN STORE  in your country  
SRBIJA

inFokus

Focus Research: Najaktivniji brendovi u lifletima
Focus Research: Najaktivniji brendovi u lifletima

U Srbiji, slatko-slane kategorije su i dalje najaktivnije kategorije i njihov udeo je 17% među top 15. Njihova bruto oglašivačka vrednost je čak uvećana za 12%, u poređenju sa prethodnom godinom… Snažnim domaćim i stranim brendovima pripada dobra četvrtina bruto oglašivačke vrednosti u segmentu prehrambenih proizvoda, gde se oglašavalo više od 2.500 različitih brendova u oko 90.000 objava kod odabranih trgovaca   

Smart Plus Research: Ukus najbitniji za izbor snek barova
Smart Plus Research: Ukus najbitniji za izbor snek barova

Od građana koji kupuju snek barove, najveći deo njih (75%) kupuje čokoladne snek barove, veliki deo njih takođe kupuje musli barove (63,1%), dok se proteinski barovi nešto ređe konzumiraju (23,1%), ali su i oni zastupljeni kod jednog dela kupaca. Bitno je dodati da muškarci nešto češće kupuju čokoladne snek barove nego žene, dok je u slučaju musli barova obrnuto, tj. češće ih kupuju žene 

 RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Dominantno učešće snek barova od 25g
RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Dominantno učešće snek barova od 25g

Najznačajniji kanal prodaje, kada je u pitanju vrednosna prodaja, je kanal srednjih i velikih radnji kroz koji se proda 36% kategorije, kroz kanal malih radnji se proda 29%, hiper i supermarketi učestvuju sa 22%, a kiosci i benzinske pumpe sa 13%. Količinski posmatrano, srednje i velike radnje učestvuju sa 37%, male radnje sa 32%, hiper i supermarketi sa 22%, a kisoci i benzinske pumpe sa 9% 

 RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Zamrznuta hrana „najpopularnija“ u Beogradu
RETAILZOOM RETAIL AUDIT: Zamrznuta hrana „najpopularnija“ u Beogradu

Najveće količine zamrznutog povrća su, u periodu oktobra 2019. do septembra 2020. godine, prodate kroz kanal hiper i supermarketa, čak 45% ukupnih količina. Ovaj kanal je najbolji i za prodaju zamrznute pice i zamrznute ribe i morskih plodova, jer se u njemu proda čak 60% ukupnih količina oba kategorije. Za zamrznuto poecivo, najbolji kanal su srednje i velike radnje, gde se proda 45% ukupnih količina   

Zamrznuta hrana: Ledene promocije za zamrznutu hranu
Zamrznuta hrana: Ledene promocije za zamrznutu hranu

Segment Zamrznuta hrana je, u prva tri kvartala 2020. godine, imao skoro 5.000 objava. Od toga najviše objava bilo je sa kategorijama povrća koje, takođe, imaju najveći vrednosni udeo od 21,2%. Za nijansu manji, mada, takođe, veoma visoki udeo ima zamrznuto testo sa 20,5%, a na trećem mestu su riba i morski plodovi 

Ženska intimna higijena: Ulošci i tamponi se najviše kupuju u supermarketima
Ženska intimna higijena: Ulošci i tamponi se najviše kupuju u supermarketima

Ove proizvode je tokom analiziranog osmomesečnog perioda bar jednom kupilo 74% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kategorije za ovaj period bila je pet – u proseku manje od jednom mesečno 

Ženska intimna higijena: Promocije proizvoda za intimnu higijenu
Ženska intimna higijena: Promocije proizvoda za intimnu higijenu

U kategoriji „intimna higijena“, zabeleženo je više od 1.100 objava. Za ovu kategoriju, pripremili smo analizu top brendova za period januar 2020 – avgust 2020, u poređenju sa istim periodom 2019. godine 

Papirna galanterija: Promocije toalet papira
Papirna galanterija: Promocije toalet papira

U kategoriji Papirna galanterija, najveći vrednosni udeo od skoro 70% ima kategorija toalet papir. Najviše oglašavani je bio troslojni toalet papir, sa 1.700 objava u prvih osam meseci, što je 7% manje objava u poređenju sa istim periodom prethodne godine   

Papirna galanterija: Papirni ubrusi pogodni za više namena
Papirna galanterija: Papirni ubrusi pogodni za više namena

Ukupno, na ovih pet tržišta postoji približno 9,4 milona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci. Među njima je, približno, 2,1 milion velikih korisnika, odnosno onih koji su na mesečnom nivou potrošili pet i više rolni ubrusa 

Sosovi i dresinzi: Oko 52% stanovnika koristi prelive i sosove
Sosovi i dresinzi: Oko 52% stanovnika koristi prelive i sosove

Korišćenje preliva i sosova u ishrani više je tipično za mlađu populaciju u odnosu na stariju, koja sosove i prelive koristi veoma retko ili gotovo nikad. Gledano prema regionu u kome žive, stanovnici južne i istočne Srbije se u većem procentu izjašnjavaju kao koirsinici ovih proizvoda    

Sosovi i dresinzi: Kečap, majonez, sosovi i dresinzi u skoro svim kuhinjama
Sosovi i dresinzi: Kečap, majonez, sosovi i dresinzi u skoro svim kuhinjama

Najvažniji kanal prodaje, u periodu od avgusta 2019. do jula 2020, i za kečape i za majoneze, je kanal velikih i srednjih radnji – 44% i 43%, dok su najveće količine sosova, u istom periodu,  prodate kroz kanale hiper i supermarketa, čak 49%     

Mleko i mlečni proizvodi: Najviše mlečnih proizvoda prodato u srednjim i velikim radnjama
Mleko i mlečni proizvodi: Najviše mlečnih proizvoda prodato u srednjim i velikim radnjama

U periodu jul 2019 – jun 2020, volumenski posmatrano mleko čini 45% prodaje, jogurt i kiselo mleko 41%, pavlake 7%, sir 6%, dok ostatak od 1% čine maslac i mlečni dezerti. Vrednosno posmatrano stvari su značajno izmenjene: jogurt i kiselo mleko su 30%, mleko 29%, sirevi 23%, pavlake 14%. Ostatak čine maslac i mlečni dezerti   

Mleko i mlečni proizvodi: Konzumacija mleka u regionu
Mleko i mlečni proizvodi: Konzumacija mleka u regionu

Kada govorimo o markama mleka koje su se najviše konzumirale u predhodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištu BiH najpopularnija marka mleka Meggle, na tržištu Hrvatske Dukat, dok je na tržištu Slovenije to Alpsko mleko. Na tržištima Srbije i Makedonije dominiraju dva brenda kompanije Imlek, Moja kravica u Srbiji i Bimilk u Severnoj Makedoniji  

Namirnice za doručak: Najbolja prodaja žitarica za doručak u hiper i supermarketima
Namirnice za doručak: Najbolja prodaja žitarica za doručak u hiper i supermarketima

Ukoliko posmatramo segmenataciju ove kategorije, primećujemo da cerealije čine 8,3% vrednosne prodaje, korn fleks 6.4%, granola i hrskavi (crunchy) segment 12,9%, dečiji segment 15,1%, musli 14,1%, dok kaše/obroci učestvuju sa 43,2% u vrednosnoj prodaji. Količinski segmentacija nosi sledeća učešća: cerealije 18,9%, korn fleks 8%, granola i hrskavi segment 13,2%, dečiji segment 12,6%, musli 16,8% i preostalih 30,6% dolazi od kaša/obroka. 

Proizvodi za doručak u akciji
Proizvodi za doručak u akciji "Za dobro jutro"

Od 840 objava u prvih pola godine na prvom mestu, po vrednosti oglašavanja, nalazi se domaći proizvođač Fun&Fit, trenutno ispred Nestlé-a. Svojo poziciju su uvećali još Vitalia i Pionir, u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Privatne robne marke ove godine beleže vrednosni pad u oglašavanju u lifletima 

Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta
Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta

Kategorija Pasta za zube uvek je na prvom mestu u tom segmentu, a u prvih pet  meseci ove godine čak i sa udelom od 72% . Kategorija Image promotions - promocije brenda (gde su na akciji svi SKU), zajedno su sa kategorijom Četkice za zube na drugom mestu, sa udelom malo većim od 10%  

Oralna higijena: Potrošačima bitna marka paste za zube
Oralna higijena: Potrošačima bitna marka paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% Heavy korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno  

InFokus jestiva ulja: Suncokretovo ulje najpopularnije, sledi maslinovo
InFokus jestiva ulja: Suncokretovo ulje najpopularnije, sledi maslinovo

Svako domaćinstvo u Srbiji koristi neko od jestivih ulja ili masti, a, kao što je i očekivano, najčešće se koristi suncokretovo (97%), dok su iza njega maslinovo (80%), kokosovo (26%) i ulje od koštica grožđa (14%). Svinjsku mast koristi 2/3 domaćinstava, dok se u polovini domaćinstava koriste puter i margarin  

InFokus: Jestivo ulje najprodavanije u srednjim i velikim radnjama
InFokus: Jestivo ulje najprodavanije u srednjim i velikim radnjama

U toku posmatranog perioda, na severu Srbije je generisano 22% prodatih količina, u Beogradu 21%, u zapadnoj Srbiji 23%, dok je u regionu istočne Srbije prodato 34% količina. Ako posmatramo vrednosno učešće, primećujemo da je ono na severu Srbije 23%, Beograd beleži 25% vrednosnog tržišnog učešća, zapadna Srbija 21%, a istočna Srbija 31% vrednosne prodaje   

Panel maoprodaje Nielsen RMS: Špagete najomiljenija testenina srpskog potrošača
Panel maoprodaje Nielsen RMS: Špagete najomiljenija testenina srpskog potrošača

Kada je reč o kanalima prodaje, preko kojih testenine stižu do trpeze, 49% testenina se proda u hiper ili super marketima. U velikim prodavnicama se proda 36,9% testenina, dok se u malim prodavnicama proda svega 14,1% od ukupne količinske prodaje testenina  

Testenine: Aktivnosti brendova testenina na TV kanalima
Testenine: Aktivnosti brendova testenina na TV kanalima

Na oglašavanje kategorije Testenine, tokom analiziranog perioda od aprila 2019. zaključno sa martom 2020. godine, otpada 15,3% udela u kategoriji “Ostala prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana   

InFokus: Kupovina testenine i pirinča
InFokus: Kupovina testenine i pirinča

Domaćinstva u Srbiji su, u posmatranom periodu, kupila više od 150 različitih brenova testenina. Pet vodećih među njima ukupno zauzima oko 51% vrednosnog tržišnog učešća u kategoriji… U bazi podataka GfK Panela domaćinstava registrovano je oko 70 brendova i trgovačkih marki pirinča, od kojih pet vodećih u zbiru zauzima nešto manje od 50% tržišnog učešća  

InFokus: Prodavanije žvake bez šećera
InFokus: Prodavanije žvake bez šećera

Kroz kanal hiper i supermarketa generiše se 18,5% prodatih vrednosti, kroz kanal velikiih i srednjih radnji 27% vrednosne prodaje, male radnje beleže 26%, a ostatak dolazi iz kioska i benzinskih pumpi, što je kumulativno 28,5% 

InFokus: Bombone i žvake u lifletima
InFokus: Bombone i žvake u lifletima

Kod pregleda stanja oglašavanja top proizvođača kod odabranih trgovaca, uočavamo različite strategije. Pionir ima najveću bruto oglašivačka vrednost kod DIS-a i Tempa, Haribo kod DIS-a, Paraćnika kod DTL grupe i Kraš kod Univerexporta. Najjače je svojo privatnu robnu marku oglašavao Maxi