IN STORE  in your country  
SRBIJA

inFokus

Sosovi i dresinzi: Oko 52% stanovnika koristi prelive i sosove
Sosovi i dresinzi: Oko 52% stanovnika koristi prelive i sosove

Korišćenje preliva i sosova u ishrani više je tipično za mlađu populaciju u odnosu na stariju, koja sosove i prelive koristi veoma retko ili gotovo nikad. Gledano prema regionu u kome žive, stanovnici južne i istočne Srbije se u većem procentu izjašnjavaju kao koirsinici ovih proizvoda    

Sosovi i dresinzi: Kečap, majonez, sosovi i dresinzi u skoro svim kuhinjama
Sosovi i dresinzi: Kečap, majonez, sosovi i dresinzi u skoro svim kuhinjama

Najvažniji kanal prodaje, u periodu od avgusta 2019. do jula 2020, i za kečape i za majoneze, je kanal velikih i srednjih radnji – 44% i 43%, dok su najveće količine sosova, u istom periodu,  prodate kroz kanale hiper i supermarketa, čak 49%     

Mleko i mlečni proizvodi: Najviše mlečnih proizvoda prodato u srednjim i velikim radnjama
Mleko i mlečni proizvodi: Najviše mlečnih proizvoda prodato u srednjim i velikim radnjama

U periodu jul 2019 – jun 2020, volumenski posmatrano mleko čini 45% prodaje, jogurt i kiselo mleko 41%, pavlake 7%, sir 6%, dok ostatak od 1% čine maslac i mlečni dezerti. Vrednosno posmatrano stvari su značajno izmenjene: jogurt i kiselo mleko su 30%, mleko 29%, sirevi 23%, pavlake 14%. Ostatak čine maslac i mlečni dezerti   

Mleko i mlečni proizvodi: Konzumacija mleka u regionu
Mleko i mlečni proizvodi: Konzumacija mleka u regionu

Kada govorimo o markama mleka koje su se najviše konzumirale u predhodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištu BiH najpopularnija marka mleka Meggle, na tržištu Hrvatske Dukat, dok je na tržištu Slovenije to Alpsko mleko. Na tržištima Srbije i Makedonije dominiraju dva brenda kompanije Imlek, Moja kravica u Srbiji i Bimilk u Severnoj Makedoniji  

Namirnice za doručak: Najbolja prodaja žitarica za doručak u hiper i supermarketima
Namirnice za doručak: Najbolja prodaja žitarica za doručak u hiper i supermarketima

Ukoliko posmatramo segmenataciju ove kategorije, primećujemo da cerealije čine 8,3% vrednosne prodaje, korn fleks 6.4%, granola i hrskavi (crunchy) segment 12,9%, dečiji segment 15,1%, musli 14,1%, dok kaše/obroci učestvuju sa 43,2% u vrednosnoj prodaji. Količinski segmentacija nosi sledeća učešća: cerealije 18,9%, korn fleks 8%, granola i hrskavi segment 13,2%, dečiji segment 12,6%, musli 16,8% i preostalih 30,6% dolazi od kaša/obroka. 

Proizvodi za doručak u akciji
Proizvodi za doručak u akciji "Za dobro jutro"

Od 840 objava u prvih pola godine na prvom mestu, po vrednosti oglašavanja, nalazi se domaći proizvođač Fun&Fit, trenutno ispred Nestlé-a. Svojo poziciju su uvećali još Vitalia i Pionir, u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Privatne robne marke ove godine beleže vrednosni pad u oglašavanju u lifletima 

Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta
Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta

Kategorija Pasta za zube uvek je na prvom mestu u tom segmentu, a u prvih pet  meseci ove godine čak i sa udelom od 72% . Kategorija Image promotions - promocije brenda (gde su na akciji svi SKU), zajedno su sa kategorijom Četkice za zube na drugom mestu, sa udelom malo većim od 10%  

Oralna higijena: Potrošačima bitna marka paste za zube
Oralna higijena: Potrošačima bitna marka paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% Heavy korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno  

InFokus jestiva ulja: Suncokretovo ulje najpopularnije, sledi maslinovo
InFokus jestiva ulja: Suncokretovo ulje najpopularnije, sledi maslinovo

Svako domaćinstvo u Srbiji koristi neko od jestivih ulja ili masti, a, kao što je i očekivano, najčešće se koristi suncokretovo (97%), dok su iza njega maslinovo (80%), kokosovo (26%) i ulje od koštica grožđa (14%). Svinjsku mast koristi 2/3 domaćinstava, dok se u polovini domaćinstava koriste puter i margarin  

InFokus: Jestivo ulje najprodavanije u srednjim i velikim radnjama
InFokus: Jestivo ulje najprodavanije u srednjim i velikim radnjama

U toku posmatranog perioda, na severu Srbije je generisano 22% prodatih količina, u Beogradu 21%, u zapadnoj Srbiji 23%, dok je u regionu istočne Srbije prodato 34% količina. Ako posmatramo vrednosno učešće, primećujemo da je ono na severu Srbije 23%, Beograd beleži 25% vrednosnog tržišnog učešća, zapadna Srbija 21%, a istočna Srbija 31% vrednosne prodaje   

Panel maoprodaje Nielsen RMS: Špagete najomiljenija testenina srpskog potrošača
Panel maoprodaje Nielsen RMS: Špagete najomiljenija testenina srpskog potrošača

Kada je reč o kanalima prodaje, preko kojih testenine stižu do trpeze, 49% testenina se proda u hiper ili super marketima. U velikim prodavnicama se proda 36,9% testenina, dok se u malim prodavnicama proda svega 14,1% od ukupne količinske prodaje testenina  

Testenine: Aktivnosti brendova testenina na TV kanalima
Testenine: Aktivnosti brendova testenina na TV kanalima

Na oglašavanje kategorije Testenine, tokom analiziranog perioda od aprila 2019. zaključno sa martom 2020. godine, otpada 15,3% udela u kategoriji “Ostala prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana   

InFokus: Kupovina testenine i pirinča
InFokus: Kupovina testenine i pirinča

Domaćinstva u Srbiji su, u posmatranom periodu, kupila više od 150 različitih brenova testenina. Pet vodećih među njima ukupno zauzima oko 51% vrednosnog tržišnog učešća u kategoriji… U bazi podataka GfK Panela domaćinstava registrovano je oko 70 brendova i trgovačkih marki pirinča, od kojih pet vodećih u zbiru zauzima nešto manje od 50% tržišnog učešća  

InFokus: Prodavanije žvake bez šećera
InFokus: Prodavanije žvake bez šećera

Kroz kanal hiper i supermarketa generiše se 18,5% prodatih vrednosti, kroz kanal velikiih i srednjih radnji 27% vrednosne prodaje, male radnje beleže 26%, a ostatak dolazi iz kioska i benzinskih pumpi, što je kumulativno 28,5% 

InFokus: Bombone i žvake u lifletima
InFokus: Bombone i žvake u lifletima

Kod pregleda stanja oglašavanja top proizvođača kod odabranih trgovaca, uočavamo različite strategije. Pionir ima najveću bruto oglašivačka vrednost kod DIS-a i Tempa, Haribo kod DIS-a, Paraćnika kod DTL grupe i Kraš kod Univerexporta. Najjače je svojo privatnu robnu marku oglašavao Maxi 

Začini: Ko su konzumenti začinskih mešavina?
Začini: Ko su konzumenti začinskih mešavina?

Tri četvrtine heavy korisnika smatra da začinske mešavine obogaćuju ukus jelima, kao i da ne mogu da zamisle nijedno složenije jelo bez njih… Među umerenijim korisnicima je najveći deo ciljne grupe potrošača koji tvrde da na osnovu cene najčešće donose odluku o kupovini začina... Među umerenim korisnicima kategorije je značajnije više mlađih potrošača   

Začini: Suvi začini najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama
Začini: Suvi začini najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama

Na teritoriji Srbije, u periodu od maja 2019. do aprila 2020, na tržištu suvih začina, količinski posmatrano, segmentacija izgleda ovako: univerzalni začini ili kondimenti čine 76%, fiksevi 10%, miksevi 1% paprika 8%, biber 2%, a ostatak koji se odnosi na mono začine učestvuje sa 3%. Vrednosno posmatrano cifre su sledeće: univerzalni začini učestvuju sa 36%, fiksevi 19%, miksevi 2%, paprika 16%, biber 12%, a preostali mono začini učestvuju sa 15% 

Sladoledi: Domaći proizvođači sladoleda u korak sa svetskim trendovima
Sladoledi: Domaći proizvođači sladoleda u korak sa svetskim trendovima

Preostaju određeni trendovi koji još uvek nisu u potpunosti istraženi i iskorišćeni od lokalnih i regionalnih sladoledžija poput – zdravijih sladoleda, organskih pa čak i veganskih sladoleda; te mogu predstavljati buduće pravce razvoja za kategoriju na lokalnom tržištu u zavisnosti od nivoa relevantnosti potrošačima   

InFokus sladoled: Sladoled na srpskom tržištu
InFokus sladoled: Sladoled na srpskom tržištu

Najvažniji kanal za kategoriju sladoleda u Srbiji u proteklih godinu dana bio je kanal srednjih i velikih radnji (od 40 do 300m2), kroz koji se proda 37% ukupnih količina. Kroz kanal malih radnji generisano je 27% prodaja, a hiper i supermarketi kumulativno donose 28%. Preostale prodaje dolaze iz kioska i benziskih stanica   

Paprina galanterija: Srbija na drugom mestu po broju velikih korisnika paapirnih maramica
Paprina galanterija: Srbija na drugom mestu po broju velikih korisnika paapirnih maramica

Kada govorimo o markama papirnih maramica koje se najviše koriste na ovih pet tržišta može se primetiti da je na tržištima Slovenije, Hrvatske i Makedoniji vodeća marka Paloma, na tržištu BiH je Violeta dok je na tržištu Srbije, marka sa najvećim brojem korisnika Fresh 

Paprina galanterija: Veća potražnja - manji broj promocija za toaletni papir u doba pandemije
Paprina galanterija: Veća potražnja - manji broj promocija za toaletni papir u doba pandemije

Za proizvod koji se ispostavio kao veoma značajan za potrošače u doba krize pretpostavili bi da nema potrebe za njegovim dodatnim oglašavanjem. Ta pretpostavka je tačna, pošto je u poslednjim nedeljama zabeležen manji broj objava za troslojni toaletni papir od 10 rolni, i to za 52%, u poređenju sa istim periodom prošle godine  

Drogerije najpopularnije za kupovinu sredstava za zaštitu od sunca
Drogerije najpopularnije za kupovinu sredstava za zaštitu od sunca

Iako su proizvodi za sunčanje prisutni u različitim oblicima, najviše se kupuju losioni za sunčanje, mleka i proizvodi u obliku spreja. Svaki peti kupac kategorije je osim sredstva za sunčanje kupio i neki od proizvoda za negu posle sunčanja   

Sredstva za sunčanje: Kreme za sunčanje u lifletima
Sredstva za sunčanje: Kreme za sunčanje u lifletima

Cene se kreću od minimalno zabeležene od 249 dinara u 2018. kod prehrambenih trgovaca, te do maksimalne cene sve do 1.899 dinara, koja je bila objavljena kod drogerija. Prosek cene kod drogerija je za oko 16% veći od cene kod prehrambenih trgovaca. Veliki uticaj na cenu ima faktor zaštite   

Voda: Tržište mineralnih voda stabilno
Voda: Tržište mineralnih voda stabilno

U Beogradu se proda 22% ukupnih količina gaziranih, a 31% negaziranih voda. Kroz region Istoka 29% gaziranih voda, a 19% negaziranih. Na Severu je generisano 34% prodaje gaziranih, a 39% negaziranih voda, dok sa Zapada dolazi 15% gaziranih i 10% prodaje negaziranih mineralnih voda