IN STORE  in your country  
SRBIJA

inFokus

Sinonim za čisto zadovoljstvo
Sinonim za čisto zadovoljstvo

U proseku, građani Srbije koji konzumiraju domaću kafu, piju nešto iznad dve i po šoljice dnevno. Ljubitelji kafe muškog pola su nešto intenzivniji u ispijanju kafe od žena, budući da piju gotovo tri šoljice domaće kafe dnevno. Gotovo četiri od pet osoba koje piju domaću kafu, kafu pije pre doručka, pa se može reći da je to jedna od prvih stvari koje rade kada se probude 

Najpopularnije pakovanje od 200g
Najpopularnije pakovanje od 200g

I dalje je dominantni kanal prodaje mlevene kafe kanal velikih i srednjih radnji, koji količinski učestvuje sa 45,3% i 44,9% vrednosno posmatrano. Za njima sledi kanal malih radnji sa 31,5% volumenski i 31,4% vrednosnog učešća u totalnoj prodaji u 2019. godini. Kroz kanal hiper i super marketa se proda 18,4% ukupnih količina, a kroz kioske i benzinske pumpe skoro 5% (4,8%) ukupnih količina.

 Najveći procenat velikih korisnika u Severnoj Makedoniji
Najveći procenat velikih korisnika u Severnoj Makedoniji

Analizirajući ovu kategoriju na prikazanih pet tržišta vidimo da se jestivi margarin procentualno najviše koristi u Severnoj Makedoniji 66,3% i Srbiji 57,1%, a da se u najmanjem procentu koristi u Sloveniji 42,6% 

Dobar prijatelj hleba i krekera
Dobar prijatelj hleba i krekera

Kategorija alternativni namazi postaje sve popularnija. Naime, u 2019. se broj objava u toj kategoriji uvećao skoro za duplo u poređenju sa prethodnom godinom. Takođe se pojavljivalo sve više novih brendova, koji u 2018. nisu bili prisutni u alternativnim namazima

Male radnje najpogodniji kanal prodaje
Male radnje najpogodniji kanal prodaje

U okviru grupe žestokih alkoholnih pića, količinski u posmatranom periodu, najveći udeo čine rakije sa 29%, vrednosno to predstavlja 22% ukupne kategorije. Votka u 2019. godini čini četvrtinu prodatih količina, a vrednosno 21%. Brendi učestvuje sa 18% količinski i 19% vrednosno. Kod likera je količinski i vrednosni udeo u 2019. godini izjednačen i čini 18%. Viski sa svega 7% prodatih količina, generiše 18% prodate vrednosti u prethodnoj godini

Raste broj konzumenata
Raste broj konzumenata

Rakija je najpopularnije žestoko piće, koje makar i povremeno pije dve trećine stanovnika. Iako je najveći udeo konzumenata koji rakiju piju retko, skoro 5% populacije ovo piće konzumira svakodnevno

Praktične da se brzo utoli glad
Praktične da se brzo utoli glad

Kod pregleda stanja oglašavanja top brendova u kategoriji Gotova jela, privatne robne marke imaju dosta veliki vrednosni udeo u 2019 – to je 37%. U toj kategoriji se, pored privatnih brendova, oglašavalo samo još 29 brendova. Dva najjača su domaći brendovi proizvođača Carnex i Neoplanta 

Kokošja – najomiljeniji ukus
Kokošja – najomiljeniji ukus

Dominantna instant supa je kokošja, sa 27% u prodatim vrednostima, odnosno 25% u količinama. Ukus pečuraka i paradajza je ujednačen, sa po 25% vrednosno posmatrano. U standardnim, regularnim supama, vrednosno posmatrano, skoro polovina (49,6%) prodaja je vođena kokošjim ukusom, a za njim sledi goveđi sa 24,7%.

Impulsi za energiju
Impulsi za energiju

Nestle ima najveću bruto oglasnu vrednost kod Veropoulosa, Mars kod DIS-a, Ferrero sa dobrih 40% kod Arome, Banini i Štark kod DTL-a, a Pionir kod Mercatora. Privatna robna marka u snek barovima skoro da nije zastupljena 

Nielsen: Prodaja zamrznute pice u periodu oktobar 2018. – septembar 2019.
Nielsen: Prodaja zamrznute pice u periodu oktobar 2018. – septembar 2019.

Posmatrano po regionima Srbije, vrednosna prodaja zamrznute pice najveća je u Beogradu– 49%, Vojvodini 22,2%, u  jugoistočnoj Srbiji 17,5%  a najmanja je centralno-zapadnoj Srbiji– 11,3%  

Ipsos: Marketinški pokazatelji za zamrznuto povrće, voće, ribu i plodove mora, testa i gotova jela
Ipsos: Marketinški pokazatelji za zamrznuto povrće, voće, ribu i plodove mora, testa i gotova jela

Užurban način života i nedostatak široke ponude voća i povrća tokom cele sezone, ide na ruku proizvođačima zamrznute hrane, a potrošačima mogućnost uštede vremena za pripremu obroka, kao i dostupnost namirnica u svakom momentu 

GfK: Kupovina dnevnih i higijenskih uložaka i tampona
GfK: Kupovina dnevnih i higijenskih uložaka i tampona

Podaci su pokazali da je skoro 3/4 domaćinstava u Srbiji kupilo neki od proizvoda iz kategorije ženske intimne higijene, i to u proseku šest puta tokom posmatranog perioda od novembra 2018. do jula 2019. 

Smart Plus Research: Ispitivanje stavova i navika građana Srbije prilikom kupovine pašteta
Smart Plus Research: Ispitivanje stavova i navika građana Srbije prilikom kupovine pašteta

Kada su u pitanju vrste pašteta koje najčešće kupuju, više od polovine građana navelo je jetrene paštete, dok su se na drugom i trećem mestu našle paštete sa šunkom (40%) i riblje paštete 

Retailzoom retail audit: Informacije o prometu pašteta na tržištu maloprodaje
Retailzoom retail audit: Informacije o prometu pašteta na tržištu maloprodaje

Ako poredimo period od početka godine do jula 2019, u odnosu na isti period prošle godine, vidimo da dolazi do rasta ove kategorije. Rast u količinama iznosi 3,2%, vrednosno taj rast je 5,1%, dok ako poredimo broj komada taj rast je 2,3%... Najvažniji kanal prodaje su srednje i velike radnje (od 40m2 do 300m2)

Valicon: Navike potrošača vezane za korišćenje pašteta u ishrani
Valicon: Navike potrošača vezane za korišćenje pašteta u ishrani

Većina korisnika prilikom evaluacije kvaliteta uzima u obzir različita fizička svojstva paštete (kao što su boja, mazivost, tekstura, miris itd.), ali ukus i dalje predstavlja glavni pokazatelj kvaliteta paštete 

Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije
Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije

Ukupno na ovih pet tržišta postoji približno 9,3 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci. Među njima je oko dva miliona velikih korisnika ovog proizvoda

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija

Analizirani su vrednosni pokazatelji promotivnih aktivnosti za kategorije toaletni papir, ubrusi, salvete i maramice u MAT 2019. Kategorija toaletni papir ima standardno najveći udeo od skoro 67%. Najviše oglašavani je bio troslojni papir. Na drugom mestu je kategorija ubrusi sa 22%

Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga
Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga

Globalno tržište sosova, dresinga i priloga je u stalnom porastu i procenjuje se da će do 2025. godine dostići 173,36 milijardi američkih dolara. Ovaj rast je vidljiv i kod nas, a razvoj se najočitije ogleda i u tome što sve više trgovaca u svoju ponudu odlučuje da uvrsti egzotične sosove za pripremu i konzumaciju hrane iz raznih nacionalnih kuhinja 

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze

Kategorija kečapa je poprilično stabilna i nema velikih promena u poslednjih pet godina. U kategoriji majoneza se primećuju blage oscilacije, ali, generalno, možemo reći da imaju trend rasta 

RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja
RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja

Najveće količine jestivog ulja (kumulativno posmatrano) su se u ovom periodu prodale kroz kanal srednjih i velikih radnji (43,3% količinski, 43% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 35,8% količinski i 32,9% vrednosno, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 21% količinski i 24,1% vrednosno.

Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja
Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja

Maslinovo ulje se procentualno najviše koristi u Sloveniji 81,5% i u Hrvatskoj 64,7%, a u manjem procentu se koristi u Makedoniji 52,2%, BiH 49,1% i u Srbiji 44,5%.

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% hevi korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno.

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu

Najveći udeo,  dve trećine, ima kategorija Paste za zube, u tom segmentu, u periodu od jula 2018. do juna 2019.

Smart Plus Research: Bombone u korpi neplanirano, žvake za osvežavanje daha
Smart Plus Research: Bombone u korpi neplanirano, žvake za osvežavanje daha

Istraživanje je pokazalo da sedam od 10 građana Srbije bombone uglavnom ne stavlja na spisak za kupovinu, već ih kupuje neplanirano, kada ih ugleda u prodavnici... Većina mladih na svoj spisak za kupovinu stavlja žvake (62%), dok ih drugi češće kupuju neplanirano.