IN STORE  in your country  
SRBIJA

inFokus

Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta
Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta

Kategorija Pasta za zube uvek je na prvom mestu u tom segmentu, a u prvih pet  meseci ove godine čak i sa udelom od 72% . Kategorija Image promotions - promocije brenda (gde su na akciji svi SKU), zajedno su sa kategorijom Četkice za zube na drugom mestu, sa udelom malo većim od 10%  

Oralna higijena: Potrošačima bitna marka paste za zube
Oralna higijena: Potrošačima bitna marka paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% Heavy korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno  

InFokus jestiva ulja: Suncokretovo ulje najpopularnije, sledi maslinovo
InFokus jestiva ulja: Suncokretovo ulje najpopularnije, sledi maslinovo

Svako domaćinstvo u Srbiji koristi neko od jestivih ulja ili masti, a, kao što je i očekivano, najčešće se koristi suncokretovo (97%), dok su iza njega maslinovo (80%), kokosovo (26%) i ulje od koštica grožđa (14%). Svinjsku mast koristi 2/3 domaćinstava, dok se u polovini domaćinstava koriste puter i margarin  

InFokus: Jestivo ulje najprodavanije u srednjim i velikim radnjama
InFokus: Jestivo ulje najprodavanije u srednjim i velikim radnjama

U toku posmatranog perioda, na severu Srbije je generisano 22% prodatih količina, u Beogradu 21%, u zapadnoj Srbiji 23%, dok je u regionu istočne Srbije prodato 34% količina. Ako posmatramo vrednosno učešće, primećujemo da je ono na severu Srbije 23%, Beograd beleži 25% vrednosnog tržišnog učešća, zapadna Srbija 21%, a istočna Srbija 31% vrednosne prodaje   

Panel maoprodaje Nielsen RMS: Špagete najomiljenija testenina srpskog potrošača
Panel maoprodaje Nielsen RMS: Špagete najomiljenija testenina srpskog potrošača

Kada je reč o kanalima prodaje, preko kojih testenine stižu do trpeze, 49% testenina se proda u hiper ili super marketima. U velikim prodavnicama se proda 36,9% testenina, dok se u malim prodavnicama proda svega 14,1% od ukupne količinske prodaje testenina  

Testenine: Aktivnosti brendova testenina na TV kanalima
Testenine: Aktivnosti brendova testenina na TV kanalima

Na oglašavanje kategorije Testenine, tokom analiziranog perioda od aprila 2019. zaključno sa martom 2020. godine, otpada 15,3% udela u kategoriji “Ostala prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana   

InFokus: Kupovina testenine i pirinča
InFokus: Kupovina testenine i pirinča

Domaćinstva u Srbiji su, u posmatranom periodu, kupila više od 150 različitih brenova testenina. Pet vodećih među njima ukupno zauzima oko 51% vrednosnog tržišnog učešća u kategoriji… U bazi podataka GfK Panela domaćinstava registrovano je oko 70 brendova i trgovačkih marki pirinča, od kojih pet vodećih u zbiru zauzima nešto manje od 50% tržišnog učešća  

InFokus: Prodavanije žvake bez šećera
InFokus: Prodavanije žvake bez šećera

Kroz kanal hiper i supermarketa generiše se 18,5% prodatih vrednosti, kroz kanal velikiih i srednjih radnji 27% vrednosne prodaje, male radnje beleže 26%, a ostatak dolazi iz kioska i benzinskih pumpi, što je kumulativno 28,5% 

InFokus: Bombone i žvake u lifletima
InFokus: Bombone i žvake u lifletima

Kod pregleda stanja oglašavanja top proizvođača kod odabranih trgovaca, uočavamo različite strategije. Pionir ima najveću bruto oglašivačka vrednost kod DIS-a i Tempa, Haribo kod DIS-a, Paraćnika kod DTL grupe i Kraš kod Univerexporta. Najjače je svojo privatnu robnu marku oglašavao Maxi 

Začini: Ko su konzumenti začinskih mešavina?
Začini: Ko su konzumenti začinskih mešavina?

Tri četvrtine heavy korisnika smatra da začinske mešavine obogaćuju ukus jelima, kao i da ne mogu da zamisle nijedno složenije jelo bez njih… Među umerenijim korisnicima je najveći deo ciljne grupe potrošača koji tvrde da na osnovu cene najčešće donose odluku o kupovini začina... Među umerenim korisnicima kategorije je značajnije više mlađih potrošača   

Začini: Suvi začini najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama
Začini: Suvi začini najprodavaniji u srednjim i velikim radnjama

Na teritoriji Srbije, u periodu od maja 2019. do aprila 2020, na tržištu suvih začina, količinski posmatrano, segmentacija izgleda ovako: univerzalni začini ili kondimenti čine 76%, fiksevi 10%, miksevi 1% paprika 8%, biber 2%, a ostatak koji se odnosi na mono začine učestvuje sa 3%. Vrednosno posmatrano cifre su sledeće: univerzalni začini učestvuju sa 36%, fiksevi 19%, miksevi 2%, paprika 16%, biber 12%, a preostali mono začini učestvuju sa 15% 

Sladoledi: Domaći proizvođači sladoleda u korak sa svetskim trendovima
Sladoledi: Domaći proizvođači sladoleda u korak sa svetskim trendovima

Preostaju određeni trendovi koji još uvek nisu u potpunosti istraženi i iskorišćeni od lokalnih i regionalnih sladoledžija poput – zdravijih sladoleda, organskih pa čak i veganskih sladoleda; te mogu predstavljati buduće pravce razvoja za kategoriju na lokalnom tržištu u zavisnosti od nivoa relevantnosti potrošačima   

InFokus sladoled: Sladoled na srpskom tržištu
InFokus sladoled: Sladoled na srpskom tržištu

Najvažniji kanal za kategoriju sladoleda u Srbiji u proteklih godinu dana bio je kanal srednjih i velikih radnji (od 40 do 300m2), kroz koji se proda 37% ukupnih količina. Kroz kanal malih radnji generisano je 27% prodaja, a hiper i supermarketi kumulativno donose 28%. Preostale prodaje dolaze iz kioska i benziskih stanica   

Paprina galanterija: Srbija na drugom mestu po broju velikih korisnika paapirnih maramica
Paprina galanterija: Srbija na drugom mestu po broju velikih korisnika paapirnih maramica

Kada govorimo o markama papirnih maramica koje se najviše koriste na ovih pet tržišta može se primetiti da je na tržištima Slovenije, Hrvatske i Makedoniji vodeća marka Paloma, na tržištu BiH je Violeta dok je na tržištu Srbije, marka sa najvećim brojem korisnika Fresh 

Paprina galanterija: Veća potražnja - manji broj promocija za toaletni papir u doba pandemije
Paprina galanterija: Veća potražnja - manji broj promocija za toaletni papir u doba pandemije

Za proizvod koji se ispostavio kao veoma značajan za potrošače u doba krize pretpostavili bi da nema potrebe za njegovim dodatnim oglašavanjem. Ta pretpostavka je tačna, pošto je u poslednjim nedeljama zabeležen manji broj objava za troslojni toaletni papir od 10 rolni, i to za 52%, u poređenju sa istim periodom prošle godine  

Drogerije najpopularnije za kupovinu sredstava za zaštitu od sunca
Drogerije najpopularnije za kupovinu sredstava za zaštitu od sunca

Iako su proizvodi za sunčanje prisutni u različitim oblicima, najviše se kupuju losioni za sunčanje, mleka i proizvodi u obliku spreja. Svaki peti kupac kategorije je osim sredstva za sunčanje kupio i neki od proizvoda za negu posle sunčanja   

Sredstva za sunčanje: Kreme za sunčanje u lifletima
Sredstva za sunčanje: Kreme za sunčanje u lifletima

Cene se kreću od minimalno zabeležene od 249 dinara u 2018. kod prehrambenih trgovaca, te do maksimalne cene sve do 1.899 dinara, koja je bila objavljena kod drogerija. Prosek cene kod drogerija je za oko 16% veći od cene kod prehrambenih trgovaca. Veliki uticaj na cenu ima faktor zaštite   

Voda: Tržište mineralnih voda stabilno
Voda: Tržište mineralnih voda stabilno

U Beogradu se proda 22% ukupnih količina gaziranih, a 31% negaziranih voda. Kroz region Istoka 29% gaziranih voda, a 19% negaziranih. Na Severu je generisano 34% prodaje gaziranih, a 39% negaziranih voda, dok sa Zapada dolazi 15% gaziranih i 10% prodaje negaziranih mineralnih voda 

InFokus: Gazirane i negazirane vode
InFokus: Gazirane i negazirane vode

U 2020. godini, negaziranu vodu je koristilo oko 70% potrošača u Srbiji, dok je gaziranu vodu konzumiralo nešto više od 80% potrošača, starosti od 15 do 64 godina… Negazirana voda se češće konzumira svakodnevno, u poređenju sa gaziranom vodom

Brijanje i depilacija: Drogerije najpopularnije mesto kupovine
Brijanje i depilacija: Drogerije najpopularnije mesto kupovine

Kada je u pitanju prodaja po broju oštrica, najviše se količinski prodaju brijači sa tri oštrice, vrednosno (62%), potom slede brijači sa dve oštrice ( 19,4%), pet (10,3%)… Kada je u pitanju podela po formi mirisnih proizvoda posle brijanja, najviše se količinski prodaju proizvodi u formi losiona, vrednosno (41,5%), potom slede tečni (31,8%), balsam (25,4%). Ostale forme (gel, krem, tonic) imaju znatno niže učešće  

Proizvodi za depilaciju i brijanje u lifletima
Proizvodi za depilaciju i brijanje u lifletima

Analiza vrednosnih pokazatelja promotivnih aktivnosti u segmentu depilacije i brijanja pokazuje da najveći udeo od skoro 55% ima kategorija „Brijači i žileti za muškarce i žene“, u periodu januar - decembar 2019. godine   

Tradicionalna kafa: Sinonim za čisto zadovoljstvo
Tradicionalna kafa: Sinonim za čisto zadovoljstvo

U proseku, građani Srbije koji konzumiraju domaću kafu, piju nešto iznad dve i po šoljice dnevno. Ljubitelji kafe muškog pola su nešto intenzivniji u ispijanju kafe od žena, budući da piju gotovo tri šoljice domaće kafe dnevno. Gotovo četiri od pet osoba koje piju domaću kafu, kafu pije pre doručka, pa se može reći da je to jedna od prvih stvari koje rade kada se probude 

Tradicionalna kafa: Najpopularnije pakovanje od 200g
Tradicionalna kafa: Najpopularnije pakovanje od 200g

I dalje je dominantni kanal prodaje mlevene kafe kanal velikih i srednjih radnji, koji količinski učestvuje sa 45,3% i 44,9% vrednosno posmatrano. Za njima sledi kanal malih radnji sa 31,5% volumenski i 31,4% vrednosnog učešća u totalnoj prodaji u 2019. godini. Kroz kanal hiper i super marketa se proda 18,4% ukupnih količina, a kroz kioske i benzinske pumpe skoro 5% (4,8%) ukupnih količina.

Margarin: Najveći procenat velikih korisnika u Severnoj Makedoniji
Margarin: Najveći procenat velikih korisnika u Severnoj Makedoniji

Analizirajući ovu kategoriju na prikazanih pet tržišta vidimo da se jestivi margarin procentualno najviše koristi u Severnoj Makedoniji 66,3% i Srbiji 57,1%, a da se u najmanjem procentu koristi u Sloveniji 42,6%