IN STORE  in your country  
SRBIJA

Vodič kroz kategoriju

Izbor nikad veći
Izbor nikad veći

Govoreći o regionima koji su obuhvaćeni analizom, od ukupne vrednosne prodaje navedenih kozmetičkih proizvoda, u periodu januar - decembar 2019, na teritoriji cele Republike Srbije, u Beogradu se beleži najveća prodaja svih analiziranih proizvoda, i to sapuna 36,6%, gelova za tuširanje 38,8%, a kod proizvoda za negu ruku i za negu tela taj udeo iznosi 42,1% 

Najviše se kupuju u drogerijama
Najviše se kupuju u drogerijama

Penetracija šampona za kosu u domaćinstvima u Srbiji je znatno veća nego kod balzama (kondicionera) za kosu, a pritom se baza kupaca šampona u periodu maj - novembar 2019. godine uvećala za 2% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je baza kupaca balzama ostala relativno stabilna

Na ekranima dominiraju proizvodi za kosu
Na ekranima dominiraju proizvodi za kosu

Kozmetički proizvodi predstavljaju 5. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja na koji otpada 7,3% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda od novembra 2018. zaključno sa oktobrom 2019. godine

Blistav dom na malim ekranima
Blistav dom na malim ekranima

Kućna hemija i kućne potrepštine predstavljaju 9. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja na koji otpada 3,2% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda, od oktobra 2018. godine zaključno sa septembrom 2019. godine 

Ima ih u skoro svim domovima
Ima ih u skoro svim domovima

Bezmalo sva domaćinstva u Srbiji su u posmatranom desetomesečnom periodu makar jednom kupila neki od proizvoda iz grupe Kućna hemija, a prosečna učestalost kupovine je oko 17 puta - dakle, nešto manje od dva puta mesečno 

Višenamenska najprodavanija
Višenamenska najprodavanija

Kada je u pitanju podela po formi proizvoda, najprodavanija su tečna sredstva (70,3% količinske prodaje), sredstva u formi krema (10,9% količinske prodaje) i gel (11,2%), dok su najmanje količinski prodavana sredstva u formi tableta, maramica, sprejeva i pena, ulja i losiona   

Čips i flips najčešće na malim ekranima
Čips i flips najčešće na malim ekranima

Detaljniji presek same kategorije Čips i grickalice ukazuje na to da 53,5% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Čips i flips, dok preostalih 46,5% udela u TV oglašavanju pripada klasi Grickalice 

Najviše se prodaju u srednjim i velikim prodavnicama
Najviše se prodaju u srednjim i velikim prodavnicama

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koje otpada 51,6% od ukupne vrednosne prodaje. Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 50,1% učešća u prodaji, dok slani zauzimaju 47,9% učešća na tržištu maloprodaje Srbije 

Po čips u supermarkete, a po flips u mini-markete
Po čips u supermarkete, a po flips u mini-markete

Proizvode iz kategorije čipsa je u posmatranom periodu za 2019. kupilo nešto više od 77% domaćinstava u Srbiji, što predstavlja blagi rast u odnosu na isti period prethodne godine.  U posmatranom osmomesečnom periodu za 2019, proizvode iz kategorije flipsa je kupilo oko 88% domaćinstava u Srbiji, što je više nego u istom periodu 2018.

GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji
GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji

U periodu od septembra 2018. do aprila 2019, 27% količina testenina domaćinstva su kupila na promociji, dok je čak 29% ukupnih količina nosilo oznaku neke od trgovačkih marki.

Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019
Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019

U posmatranom periodu, najveća količinska prodaja testenina zabeležena je u Vojvodini (36,9%), iaz koje sledi Beograd, sa 29%. S druge strane, količinska prodaja testenina je najmanja u jugoistočnoj i zapadnoj Srbiji.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina
Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina

Na oglašavanje testenina tokom analiziranog perioda, od aprila 2018. zaključno sa martom 2019, otpada 11,7% udela u kategoriji “Ostala Prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka
Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka

Primat u TV oglašavanju pripada kompaniji Coca-Cola sa udelom od čak 62,7% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije

GfK: TT kanal za gazirane, a supermarketi za negazirane napitke
GfK: TT kanal za gazirane, a supermarketi za negazirane napitke

Prosečna učestalost kupovine gaziranih pića iznosi 13 puta tokom posmatranog perioda, odnosno nešto više od dva puta mesečno... Negazirane sokove domaćinstva kupuju nešto ređe – u posmatranom šestomesečnom periodu u proseku devet puta.

Nielsen: Voćni sokovi i ukus kole najomiljeniji
Nielsen: Voćni sokovi i ukus kole najomiljeniji

U periodu od marta  2018. do februara 2019, u Srbiji je uočljiv rast vrednosne prodaje sokova u odnosu na prethodno posmatrani period, dok količinski i komadno beleži pad... U istom periodu, gazirana bezalkoholna pića beleže povećane prodaje po svim prodajnim kriterijumima

GfK: Ima ih skoro u svim frižiderima
GfK: Ima ih skoro u svim frižiderima

Mini-marketi su vodeći format po prodatim količinama obe kategorije - mleka sa 32% i jogurta sa 35%. Slede supermarketi i tradicionalne prodavnice.

Nielsen: Sve veće vitrine za mlečne proizvode
Nielsen: Sve veće vitrine za mlečne proizvode

Mleko, jogurt i sir beleže rast prodaje po sva tri kriterijuma. Prodaja pavlake raste vrednosno i količinski, ali komadna je u padu.  

Nielsen: Mlevena se najviše prodaje u velikim prodavnicama, a instant u hiper/super marketima
Nielsen: Mlevena se najviše prodaje u velikim prodavnicama, a instant u hiper/super marketima

Uočljiv je porast vrednosne prodaje mlevene kafe za 4,2%, dok i količinska i komadna prodaja beleže pad, za 2,8%, odnosno za 2,4%. Instant kafa beleži neznatan rast prodaje - vrednosna prodaja za 0,7% i komadna za 1,5%, dok količinska prodaja beleži pad za 0,3%

GfK: Raste lojalnost lideru
GfK: Raste lojalnost lideru

Čaj je kupilo 2% manje domaćinstava, pri čemu je za istu vrednost porasla prosečna učestalost kupovine čaja. Zabeležen je i pad učestalosti kupovine kafe u odnosu na prethodni period.

Nielsen Audience Measurement: Oglašavanija mlevena od instant kafe
Nielsen Audience Measurement: Oglašavanija mlevena od instant kafe

U okviru kategorije proizvoda Kafa, oglašivači su najveći deo ulaganja u TV oglašavanje usmerili na proizvode koji pripadaju klasi Mlevena kafa.