IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

GfK: Kupovina dnevnih i higijenskih uložaka i tampona
GfK: Kupovina dnevnih i higijenskih uložaka i tampona

Podaci su pokazali da je skoro 3/4 domaćinstava u Srbiji kupilo neki od proizvoda iz kategorije ženske intimne higijene, i to u proseku šest puta tokom posmatranog perioda od novembra 2018. do jula 2019. 

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti uložaka i tampona
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti uložaka i tampona

U segmentu proizvoda koje žene koriste za intimnu higijenu, najveći udeo u 2019,skoro 74%, ima kategorija Higijenski ulošci  

Smart Plus Research: Ispitivanje stavova i navika građana Srbije prilikom kupovine pašteta
Smart Plus Research: Ispitivanje stavova i navika građana Srbije prilikom kupovine pašteta

Kada su u pitanju vrste pašteta koje najčešće kupuju, više od polovine građana navelo je jetrene paštete, dok su se na drugom i trećem mestu našle paštete sa šunkom (40%) i riblje paštete 

Retailzoom retail audit: Informacije o prometu pašteta na tržištu maloprodaje
Retailzoom retail audit: Informacije o prometu pašteta na tržištu maloprodaje

Ako poredimo period od početka godine do jula 2019, u odnosu na isti period prošle godine, vidimo da dolazi do rasta ove kategorije. Rast u količinama iznosi 3,2%, vrednosno taj rast je 5,1%, dok ako poredimo broj komada taj rast je 2,3%... Najvažniji kanal prodaje su srednje i velike radnje (od 40m2 do 300m2)

Valicon: Navike potrošača vezane za korišćenje pašteta u ishrani
Valicon: Navike potrošača vezane za korišćenje pašteta u ishrani

Većina korisnika prilikom evaluacije kvaliteta uzima u obzir različita fizička svojstva paštete (kao što su boja, mazivost, tekstura, miris itd.), ali ukus i dalje predstavlja glavni pokazatelj kvaliteta paštete 

Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije
Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije

Ukupno na ovih pet tržišta postoji približno 9,3 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci. Među njima je oko dva miliona velikih korisnika ovog proizvoda

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija

Analizirani su vrednosni pokazatelji promotivnih aktivnosti za kategorije toaletni papir, ubrusi, salvete i maramice u MAT 2019. Kategorija toaletni papir ima standardno najveći udeo od skoro 67%. Najviše oglašavani je bio troslojni papir. Na drugom mestu je kategorija ubrusi sa 22%

Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga
Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga

Globalno tržište sosova, dresinga i priloga je u stalnom porastu i procenjuje se da će do 2025. godine dostići 173,36 milijardi američkih dolara. Ovaj rast je vidljiv i kod nas, a razvoj se najočitije ogleda i u tome što sve više trgovaca u svoju ponudu odlučuje da uvrsti egzotične sosove za pripremu i konzumaciju hrane iz raznih nacionalnih kuhinja 

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze

Kategorija kečapa je poprilično stabilna i nema velikih promena u poslednjih pet godina. U kategoriji majoneza se primećuju blage oscilacije, ali, generalno, možemo reći da imaju trend rasta 

GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji
GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji

U periodu od septembra 2018. do aprila 2019, 27% količina testenina domaćinstva su kupila na promociji, dok je čak 29% ukupnih količina nosilo oznaku neke od trgovačkih marki.

Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019
Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019

U posmatranom periodu, najveća količinska prodaja testenina zabeležena je u Vojvodini (36,9%), iaz koje sledi Beograd, sa 29%. S druge strane, količinska prodaja testenina je najmanja u jugoistočnoj i zapadnoj Srbiji.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina
Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina

Na oglašavanje testenina tokom analiziranog perioda, od aprila 2018. zaključno sa martom 2019, otpada 11,7% udela u kategoriji “Ostala Prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana.

RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja
RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja

Najveće količine jestivog ulja (kumulativno posmatrano) su se u ovom periodu prodale kroz kanal srednjih i velikih radnji (43,3% količinski, 43% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 35,8% količinski i 32,9% vrednosno, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 21% količinski i 24,1% vrednosno.

Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja
Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja

Maslinovo ulje se procentualno najviše koristi u Sloveniji 81,5% i u Hrvatskoj 64,7%, a u manjem procentu se koristi u Makedoniji 52,2%, BiH 49,1% i u Srbiji 44,5%.

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% hevi korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno.

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu

Najveći udeo,  dve trećine, ima kategorija Paste za zube, u tom segmentu, u periodu od jula 2018. do juna 2019.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka
Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka

Primat u TV oglašavanju pripada kompaniji Coca-Cola sa udelom od čak 62,7% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije

GfK: TT kanal za gazirane, a supermarketi za negazirane napitke
GfK: TT kanal za gazirane, a supermarketi za negazirane napitke

Prosečna učestalost kupovine gaziranih pića iznosi 13 puta tokom posmatranog perioda, odnosno nešto više od dva puta mesečno... Negazirane sokove domaćinstva kupuju nešto ređe – u posmatranom šestomesečnom periodu u proseku devet puta.

Nielsen: Voćni sokovi i ukus kole najomiljeniji
Nielsen: Voćni sokovi i ukus kole najomiljeniji

U periodu od marta  2018. do februara 2019, u Srbiji je uočljiv rast vrednosne prodaje sokova u odnosu na prethodno posmatrani period, dok količinski i komadno beleži pad... U istom periodu, gazirana bezalkoholna pića beleže povećane prodaje po svim prodajnim kriterijumima

Smart Plus Research: Bombone u korpi neplanirano, žvake za osvežavanje daha
Smart Plus Research: Bombone u korpi neplanirano, žvake za osvežavanje daha

Istraživanje je pokazalo da sedam od 10 građana Srbije bombone uglavnom ne stavlja na spisak za kupovinu, već ih kupuje neplanirano, kada ih ugleda u prodavnici... Većina mladih na svoj spisak za kupovinu stavlja žvake (62%), dok ih drugi češće kupuju neplanirano.

RetailZoom: Najzastupljeniji univerzalni
RetailZoom: Najzastupljeniji univerzalni

Najvažniji kanal prodaje kod suvih začina je kanal srednjih i velikih radnji (od 40m2 do 300m2).

Ipsos: Najčešće ih koriste žene
Ipsos: Najčešće ih koriste žene

Nešto više od 80% populacije Srbije u starosnoj grupi od 15 do 64 godine makar i povremeno koristi začinske mešavine.

Valicon: Pratktičan i brz obrok
Valicon: Pratktičan i brz obrok

Pašteta se tradicionalno doživljava kao praktičan i brz obrok. Uglavnom se konzumira za doručak, užinu ili kao zamena za „pravi obrok.“

Nielsen: Najveći udeo ima jetrena
Nielsen: Najveći udeo ima jetrena

Najviše ovih proizvoda prodato je u hiper/super marketima po sva tri prodajna kriterijuma, slede velike/srednje prodavnice, pa male prodavnice, dok je tek neznatna količina ovih proizvoda prodata u trafikama