IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

Brza i efikasna kupovina
Brza i efikasna kupovina

To znači da trgovci moraju da traže različite načine kako bi zadovoljili potrebe kupca u pokretu, bilo da je to jednostavnija navigacija u trgovini, ulaganje u bržu tehnologiju naplate ili pikap lokacije 

Impulsi za energiju
Impulsi za energiju

Nestle ima najveću bruto oglasnu vrednost kod Veropoulosa, Mars kod DIS-a, Ferrero sa dobrih 40% kod Arome, Banini i Štark kod DTL-a, a Pionir kod Mercatora. Privatna robna marka u snek barovima skoro da nije zastupljena 

Čips i flips najčešće na malim ekranima
Čips i flips najčešće na malim ekranima

Detaljniji presek same kategorije Čips i grickalice ukazuje na to da 53,5% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Čips i flips, dok preostalih 46,5% udela u TV oglašavanju pripada klasi Grickalice 

Najviše se prodaju u srednjim i velikim prodavnicama
Najviše se prodaju u srednjim i velikim prodavnicama

Kada je reč o podeli prema ukusu, kod ekstrudera to je ukus kikirikija na koje otpada 51,6% od ukupne vrednosne prodaje. Štapići i perece sa ukusom kikirikija imaju 50,1% učešća u prodaji, dok slani zauzimaju 47,9% učešća na tržištu maloprodaje Srbije 

Po čips u supermarkete, a po flips u mini-markete
Po čips u supermarkete, a po flips u mini-markete

Proizvode iz kategorije čipsa je u posmatranom periodu za 2019. kupilo nešto više od 77% domaćinstava u Srbiji, što predstavlja blagi rast u odnosu na isti period prethodne godine.  U posmatranom osmomesečnom periodu za 2019, proizvode iz kategorije flipsa je kupilo oko 88% domaćinstava u Srbiji, što je više nego u istom periodu 2018.

Nielsen: Prodaja zamrznute pice u periodu oktobar 2018. – septembar 2019.
Nielsen: Prodaja zamrznute pice u periodu oktobar 2018. – septembar 2019.

Posmatrano po regionima Srbije, vrednosna prodaja zamrznute pice najveća je u Beogradu– 49%, Vojvodini 22,2%, u  jugoistočnoj Srbiji 17,5%  a najmanja je centralno-zapadnoj Srbiji– 11,3%  

Ipsos: Marketinški pokazatelji za zamrznuto povrće, voće, ribu i plodove mora, testa i gotova jela
Ipsos: Marketinški pokazatelji za zamrznuto povrće, voće, ribu i plodove mora, testa i gotova jela

Užurban način života i nedostatak široke ponude voća i povrća tokom cele sezone, ide na ruku proizvođačima zamrznute hrane, a potrošačima mogućnost uštede vremena za pripremu obroka, kao i dostupnost namirnica u svakom momentu 

GfK: Kupovina dnevnih i higijenskih uložaka i tampona
GfK: Kupovina dnevnih i higijenskih uložaka i tampona

Podaci su pokazali da je skoro 3/4 domaćinstava u Srbiji kupilo neki od proizvoda iz kategorije ženske intimne higijene, i to u proseku šest puta tokom posmatranog perioda od novembra 2018. do jula 2019. 

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti uložaka i tampona
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti uložaka i tampona

U segmentu proizvoda koje žene koriste za intimnu higijenu, najveći udeo u 2019,skoro 74%, ima kategorija Higijenski ulošci  

Smart Plus Research: Ispitivanje stavova i navika građana Srbije prilikom kupovine pašteta
Smart Plus Research: Ispitivanje stavova i navika građana Srbije prilikom kupovine pašteta

Kada su u pitanju vrste pašteta koje najčešće kupuju, više od polovine građana navelo je jetrene paštete, dok su se na drugom i trećem mestu našle paštete sa šunkom (40%) i riblje paštete 

Retailzoom retail audit: Informacije o prometu pašteta na tržištu maloprodaje
Retailzoom retail audit: Informacije o prometu pašteta na tržištu maloprodaje

Ako poredimo period od početka godine do jula 2019, u odnosu na isti period prošle godine, vidimo da dolazi do rasta ove kategorije. Rast u količinama iznosi 3,2%, vrednosno taj rast je 5,1%, dok ako poredimo broj komada taj rast je 2,3%... Najvažniji kanal prodaje su srednje i velike radnje (od 40m2 do 300m2)

Valicon: Navike potrošača vezane za korišćenje pašteta u ishrani
Valicon: Navike potrošača vezane za korišćenje pašteta u ishrani

Većina korisnika prilikom evaluacije kvaliteta uzima u obzir različita fizička svojstva paštete (kao što su boja, mazivost, tekstura, miris itd.), ali ukus i dalje predstavlja glavni pokazatelj kvaliteta paštete 

Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije
Mediana: Korišćenje ubrusa na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije

Ukupno na ovih pet tržišta postoji približno 9,3 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su koristili ubruse u poslednjih 12 meseci. Među njima je oko dva miliona velikih korisnika ovog proizvoda

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti papirna galanterija

Analizirani su vrednosni pokazatelji promotivnih aktivnosti za kategorije toaletni papir, ubrusi, salvete i maramice u MAT 2019. Kategorija toaletni papir ima standardno najveći udeo od skoro 67%. Najviše oglašavani je bio troslojni papir. Na drugom mestu je kategorija ubrusi sa 22%

Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga
Valicon: Trendovi u proizvodnji i potrošnji sosova i dresinga

Globalno tržište sosova, dresinga i priloga je u stalnom porastu i procenjuje se da će do 2025. godine dostići 173,36 milijardi američkih dolara. Ovaj rast je vidljiv i kod nas, a razvoj se najočitije ogleda i u tome što sve više trgovaca u svoju ponudu odlučuje da uvrsti egzotične sosove za pripremu i konzumaciju hrane iz raznih nacionalnih kuhinja 

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze

Kategorija kečapa je poprilično stabilna i nema velikih promena u poslednjih pet godina. U kategoriji majoneza se primećuju blage oscilacije, ali, generalno, možemo reći da imaju trend rasta 

GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji
GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji

U periodu od septembra 2018. do aprila 2019, 27% količina testenina domaćinstva su kupila na promociji, dok je čak 29% ukupnih količina nosilo oznaku neke od trgovačkih marki.

Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019
Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019

U posmatranom periodu, najveća količinska prodaja testenina zabeležena je u Vojvodini (36,9%), iaz koje sledi Beograd, sa 29%. S druge strane, količinska prodaja testenina je najmanja u jugoistočnoj i zapadnoj Srbiji.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina
Nielsen: Pregled TV oglašavanja testenina

Na oglašavanje testenina tokom analiziranog perioda, od aprila 2018. zaključno sa martom 2019, otpada 11,7% udela u kategoriji “Ostala Prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana.

RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja
RetailZoom: Informacije o prometu jestivog ulja

Najveće količine jestivog ulja (kumulativno posmatrano) su se u ovom periodu prodale kroz kanal srednjih i velikih radnji (43,3% količinski, 43% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 35,8% količinski i 32,9% vrednosno, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 21% količinski i 24,1% vrednosno.

Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja
Mediana: Podaci iz TGI baze o upotrebi maslinovog ulja

Maslinovo ulje se procentualno najviše koristi u Sloveniji 81,5% i u Hrvatskoj 64,7%, a u manjem procentu se koristi u Makedoniji 52,2%, BiH 49,1% i u Srbiji 44,5%.

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube
Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% hevi korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno.

Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu
Focus: Analiza promotivnih aktivnosti sredstava za oralnu higijenu

Najveći udeo,  dve trećine, ima kategorija Paste za zube, u tom segmentu, u periodu od jula 2018. do juna 2019.

Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka
Nielsen: Pregled TV oglašavanja bezalkoholnih napitaka

Primat u TV oglašavanju pripada kompaniji Coca-Cola sa udelom od čak 62,7% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije