IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

IGD: Nova uloga u ispunjavanju potreba kupaca
IGD: Nova uloga u ispunjavanju potreba kupaca

Neke kompanije uvode click-and-collect usluge, pri čemu potrošači mogu da podignu svoju porudžbinu.

GfK: Ima ih skoro u svim frižiderima
GfK: Ima ih skoro u svim frižiderima

Mini-marketi su vodeći format po prodatim količinama obe kategorije - mleka sa 32% i jogurta sa 35%. Slede supermarketi i tradicionalne prodavnice.

Nielsen: Sve veće vitrine za mlečne proizvode
Nielsen: Sve veće vitrine za mlečne proizvode

Mleko, jogurt i sir beleže rast prodaje po sva tri kriterijuma. Prodaja pavlake raste vrednosno i količinski, ali komadna je u padu.  

GfK: Promocije bitne za prodaju
GfK: Promocije bitne za prodaju

Toalet papir je najfrekventnije kupovan proizvod, a za njim slede maramice, kuhinjski ubrusi i salvete na poslednjem mestu.

Mediana: Najviše ih koriste Slovenci
Mediana: Najviše ih koriste Slovenci

Najveći procenat velikih korisnika papirnatih maramica je u BiH 17,7%, nešto manji procenat je u Srbiji (16,2%), dok je najmanji procenat velikih korisnika papirnih maramica u Makedoniji (11,1%)

Focus: Promocije za bebe
Focus: Promocije za bebe

Kategorija nega bebe ima najveći udeo od skoro 35%. U toj kategoriji se oglašavaju vlažne maramice i sva kozmetika za decu. Kategorija pelena beleži rast u ovoj godini.

Nielsen: Veliki spisak potrepština za veliki dan
Nielsen: Veliki spisak potrepština za veliki dan

Sve tri grupe proizvoda beleže rast po sva tri prodajna kriterijuma – vrednosno, količinski i komadno.

Kantar Worldpanel: Jutarnji obrok u brojkama
Kantar Worldpanel: Jutarnji obrok u brojkama

Prodaja brendova je pala za 0,7% vrednosno, i 1,8% kolicinski, dok su privatne robne marke uživale u rastu, i to vrednosno za 8,1% i kolicinski za 8,6%

Ipsos: Zdrave za sve generacije
Ipsos: Zdrave za sve generacije

Žitarice koristi oko 45% potrošača u Srbiji, dok ovsene kaše koristi četvrtina populacije i to je kategorija koja beleži stalni rast.

Focus: Nepogrešiv izbor
Focus: Nepogrešiv izbor

Standardna testenina još je najviše oglašavana i ima vrednosni udeo od 80% na ukupnom tržištu. U poslednjim godinama postaju popularne i integralne testenine, organic/bio ili bez glutena

GfK: Veoma zastupljene u domaćinstvima
GfK: Veoma zastupljene u domaćinstvima

Testenine se najviše kupuju u minimarketima, čije je količinsko učešće u ovoj kategoriji čak 40%. Slede tradicionalne prodavnice sa 28% i supermarketi sa 25% ukupnih količina.

Nielsen: Mlevena se najviše prodaje u velikim prodavnicama, a instant u hiper/super marketima
Nielsen: Mlevena se najviše prodaje u velikim prodavnicama, a instant u hiper/super marketima

Uočljiv je porast vrednosne prodaje mlevene kafe za 4,2%, dok i količinska i komadna prodaja beleže pad, za 2,8%, odnosno za 2,4%. Instant kafa beleži neznatan rast prodaje - vrednosna prodaja za 0,7% i komadna za 1,5%, dok količinska prodaja beleži pad za 0,3%

GfK: Raste lojalnost lideru
GfK: Raste lojalnost lideru

Čaj je kupilo 2% manje domaćinstava, pri čemu je za istu vrednost porasla prosečna učestalost kupovine čaja. Zabeležen je i pad učestalosti kupovine kafe u odnosu na prethodni period.

Nielsen Audience Measurement: Oglašavanija mlevena od instant kafe
Nielsen Audience Measurement: Oglašavanija mlevena od instant kafe

U okviru kategorije proizvoda Kafa, oglašivači su najveći deo ulaganja u TV oglašavanje usmerili na proizvode koji pripadaju klasi Mlevena kafa.

A.T. Kearney: Nova realnost za trgovce i FMCG kompanije
A.T. Kearney: Nova realnost za trgovce i FMCG kompanije

Masovno tržište budućnosti razvijaće se na tri načela: poverenje, uticaj i personalizacija.

Mediana: Osam miliona svakodnevnih korisnika
Mediana: Osam miliona svakodnevnih korisnika

Ukupno  na  ovih  pet  tržišta  postoji  približno  12,6  milona  ljudi  koji  su  koristili  jestivo  ulje  u   poslednjih  12  meseci

Focus: Maslinovo i dalje najčešće u lifletima
Focus: Maslinovo i dalje najčešće u lifletima

Na prvom mestu je brend Monini, sa 26% udela u ovoj godini, te beleži vrednosni porast. Među top brendovima su još i Minerva, Carapelli i Olitalia

Analiza promotivnih aktivnosti bele tehnike i malih kućnih aparata
Analiza promotivnih aktivnosti bele tehnike i malih kućnih aparata

Focus analiza promotivnih aktivnosti po kategorijama, top brendovima, te kretanje prosečnog popusta i cene za period januar – decembar 2017, uključujući i kuhinjske uređaje.

PromoTrack – moćan alat za detaljnu analizu
PromoTrack – moćan alat za detaljnu analizu

Zanima vas efekat promocije? Da li je odluka o produbljivanju rabata dala odgovarajući efekat? Kako je konkurencija odreagovala na vaše promotivne aktivnosti?