IN STORE  in your country  
SRBIJA

Istraživanja

Sampling ili ne, pitanje je sad
Sampling ili ne, pitanje je sad

Sampling, odnosno podela uzoraka proizvoda u cilju povećanja prodaje, postoji od nastanka trgovine, a zbog svoje efikasnosti i sposobnosti da odmah da rezultate nastavlja se sa njegovom upotrebom čak i u ovo novo normalno vreme kada se čini da je svet stao   

Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta
Oralna higijena: Nega zuba na stranama lifleta

Kategorija Pasta za zube uvek je na prvom mestu u tom segmentu, a u prvih pet  meseci ove godine čak i sa udelom od 72% . Kategorija Image promotions - promocije brenda (gde su na akciji svi SKU), zajedno su sa kategorijom Četkice za zube na drugom mestu, sa udelom malo većim od 10%  

Oralna higijena: Potrošačima bitna marka paste za zube
Oralna higijena: Potrošačima bitna marka paste za zube

Paste za zube koristi makar i povremeno 98% populacije, a u kategoriji je oko 90% Heavy korisnika, odnosno potrošača koji peru zube svakodnevno  

Kako vidite vaše kupce?
Kako vidite vaše kupce?

Oni koji vode prodajne timove su odgovorni za dobre odnose sa kupcima i, kroz to, za rezultat prodaje, ali ne zato što su lično i sami najbolji prodavci, već što je njihova osnovna uloga da vode i razvijaju ljude u svom timu tako da postanu prodavci pobednici sposobni da superiorno odgovaraju potrebama i zahtevima svojih kupaca i tako održivo obezbeđuju željeni rezultat organizacije 

InFokus jestiva ulja: Suncokretovo ulje najpopularnije, sledi maslinovo
InFokus jestiva ulja: Suncokretovo ulje najpopularnije, sledi maslinovo

Svako domaćinstvo u Srbiji koristi neko od jestivih ulja ili masti, a, kao što je i očekivano, najčešće se koristi suncokretovo (97%), dok su iza njega maslinovo (80%), kokosovo (26%) i ulje od koštica grožđa (14%). Svinjsku mast koristi 2/3 domaćinstava, dok se u polovini domaćinstava koriste puter i margarin  

InFokus: Jestivo ulje najprodavanije u srednjim i velikim radnjama
InFokus: Jestivo ulje najprodavanije u srednjim i velikim radnjama

U toku posmatranog perioda, na severu Srbije je generisano 22% prodatih količina, u Beogradu 21%, u zapadnoj Srbiji 23%, dok je u regionu istočne Srbije prodato 34% količina. Ako posmatramo vrednosno učešće, primećujemo da je ono na severu Srbije 23%, Beograd beleži 25% vrednosnog tržišnog učešća, zapadna Srbija 21%, a istočna Srbija 31% vrednosne prodaje   

Panel maoprodaje Nielsen RMS: Špagete najomiljenija testenina srpskog potrošača
Panel maoprodaje Nielsen RMS: Špagete najomiljenija testenina srpskog potrošača

Kada je reč o kanalima prodaje, preko kojih testenine stižu do trpeze, 49% testenina se proda u hiper ili super marketima. U velikim prodavnicama se proda 36,9% testenina, dok se u malim prodavnicama proda svega 14,1% od ukupne količinske prodaje testenina  

Testenine: Aktivnosti brendova testenina na TV kanalima
Testenine: Aktivnosti brendova testenina na TV kanalima

Na oglašavanje kategorije Testenine, tokom analiziranog perioda od aprila 2019. zaključno sa martom 2020. godine, otpada 15,3% udela u kategoriji “Ostala prehrana”, koja se sastoji od šest klasa: Cerealije, Gotova jela, Konzervisana hrana, Testenina, Pekarski proizvodi i Ostala prehrana   

InFokus: Kupovina testenine i pirinča
InFokus: Kupovina testenine i pirinča

Domaćinstva u Srbiji su, u posmatranom periodu, kupila više od 150 različitih brenova testenina. Pet vodećih među njima ukupno zauzima oko 51% vrednosnog tržišnog učešća u kategoriji… U bazi podataka GfK Panela domaćinstava registrovano je oko 70 brendova i trgovačkih marki pirinča, od kojih pet vodećih u zbiru zauzima nešto manje od 50% tržišnog učešća  

Kako pronaći uzroke zaliha?
Kako pronaći uzroke zaliha?

Kod upravljanja zalihama moramo da imamo veći odliv nego priliv zaliha. To opet znači da moramo što pre da pronađemo i da uklonimo uzroke tj. da saznamo zašto je došlo do viška zaliha i zašto su se one pretvorile u nekurentne ili, ne-daj-Bože, mrtve zalihe, kako bi zaustavili njihovo gomilanje u budućnosti   

Trgovci u akciji za smanjenje prehrambenog otpada
Trgovci u akciji za smanjenje prehrambenog otpada

Kaufland nudi hranu po sniženim cenama, neposredno pre nego što se trgovina zatvori. U radnjama S Group, sat vremena pre zatvaranja prodavnice, proizvodi blizu isteka roka trajanja prodaju se sa popustom od 60%. Ahold Delhaize poboljšava tehnologiju koja će služiti ograničenju prekomernog naručivanja proizvoda. Tesco nudi reduced-to-clear promocije, a Asda koristi inovacije kako bi usporila truljenje voća i povrća   

Analiza: Maloprodaja u Sloveniji
Analiza: Maloprodaja u Sloveniji

Top10 najvećih trgovačkih lanaca, po nezvaničnom redosledu tržišnog udela, su: Mercator, Spar, Hofer, Tuš, Lidl, Eurospin, Jager, Fama, KEA i E.Leclerc   

Ipsos: Kupovne navike stanovništva Hrvatske
Ipsos: Kupovne navike stanovništva Hrvatske

Stanovnici Hrvatske od 16 do 64 godina, prema svojim stavovima o kupovini, u najvećem broju kupuju vođeni osobinama proizvoda, odabiru ih prvenstveno prema njihovim karakteristikama, na primer na osnovu kvaliteta i pouzdanosti ili na osnovu stečenog poverenja u marku i zemlju porekla

Ipsos: Kupovne navike potrošača u BIH
Ipsos: Kupovne navike potrošača u BIH

Gledajući kupovne navike cele populacije, jasno je da male trgovine u kvartovima, pored par glavnih trgovačkih lanaca,  još uvek čine veliki udeo kupovine većine kategorija. Sveže voće i povrće, te pekarski proizvodi se češće kupuju u malim trgovinama, nego u velikim trgovačkim lancima 

Euromonitor: Tri moguća scenarija razvoja situacije i uticaji na trgovinu
Euromonitor: Tri moguća scenarija razvoja situacije i uticaji na trgovinu

Postoje velike nedoumice s obzirom na to koliko dugo pandemija može da traje i tempo oporavka. To će se, svakako, razlikovati od tržišta do tržišta, u zavisnosti od ozbiljnosti situacije i odgovora vlada. Ono što se, ipak, zna, jeste da su već u toku velike promene potrošača, dok se svet razvija od jednog bezbrižnog do zatvorenog. Čak i kada se ekonomije otvore, socijalna distance bi mogla da postane način života sve dok se ne pronađe vakcina protiv korona virusa   

Bisnode: Top trgovci, benzinske stanice i kiosci u Srbiji
Bisnode: Top trgovci, benzinske stanice i kiosci u Srbiji

Prema podacima dobijenim iz kompanije Bisnode, u tabelama u nastavku su rangirani trgovački lanci, benzisnke stanice i kiosci, koji posluju na teritoriji Srbije.  

Analiza: Prodaja na kioscima u Srbiji
Analiza: Prodaja na kioscima u Srbiji

Iako se njihov broj iz godine u godinu smanjuje, i iako su zabeležili pad količinskog učešća u ukupnoj prodaji na tržištu, ovaj kanal prodaje je u 2019, prema podacima Nielsena, zabeležio rast u vrednosnoj prodaji od 1,5%, u poređenju sa godinom ranije i dostigao iznos od 72,3 milijarde dinara   

Analiza: Lidl evoluira – dok se vraća svojim korenima
Analiza: Lidl evoluira – dok se vraća svojim korenima

Diskonter je u Srbiji isticao cenu i kvalitet od samog početka svog poslovanja – što je standard za nova tržišta na koja ulazi. “Tvoja Lidl cena” (“Your Lidl Price”) je međunarodna kampanja u kojoj trgovac trajno snižava cene nekoliko stotina proizvoda privatne robne marke. Jači fokus u Srbiji će biti na širenje asortimana  

RetailZoom: Top kategorije proizvoda u Srbiji - prehrambene i neprehrambene
RetailZoom: Top kategorije proizvoda u Srbiji - prehrambene i neprehrambene

Tri vodeće prehrambene kategorije, vrednosno posmatrano u proteklih godinu dana, su: pivo, bezalkoholna gazirana pića i mlevena kafa. U grupi neprehrambenih kategorija, to su: deterdženti za pranje veša, omekšivači za veš i sapuni.

Valicon: Veće poverenje u ekonomske mere nego u rad Kriznog štaba
Valicon: Veće poverenje u ekonomske mere nego u rad Kriznog štaba

● Dva od tri građanina Srbije nisu zadovoljni načinom kontrole širenja epidemije od strane Kriznog štaba ● Visok nivo nepoverenja u zvanične podatke u vezi sa epidemijom korona virusa ● Ekonomske mere adekvatnije od epidemioloških

Analiza: Značaj benzinskih stanica u prodaji FMCG robe
Analiza: Značaj benzinskih stanica u prodaji FMCG robe

U 2019. godini, u poređenju sa 2018, prema podacima Nielsena, došlo je do vrednosnog rasta prodaje robe široke potrošnje na benzinskim stanicama za 11,2%.

Smart Plus Research: Kupovne navika potrošača - gde kupujemo namirnice i koliko često?
Smart Plus Research: Kupovne navika potrošača - gde kupujemo namirnice i koliko često?

Više posetilaca hipermarketa je u Beogradu i Vojvodini, nego u istočnoj i južnoj Srbiji, i u regionu zapadne Srbije sa Šumadijom. S druge strane, čak 1/4 stanovnika Srbije nikada ne kupuje u hipermarketima

Ipsos: Kupovne misije stanovništva
Ipsos: Kupovne misije stanovništva

Dinamika velikih kupovina se bitno ne menja u proteklim godinama i u poslednjem snimku konstatujemo da 77,6% kupaca ovu vrstu kupovine obavlja u rasponu od jednom nedeljno do jednom mesečno, a najčešće dva do tri puta mesečno, što je neznatno povećanje u odnosu na prethodni snimak

GfK: FMCG maloprodaja u Srbiji iz ugla potrošnje domaćinstava
GfK: FMCG maloprodaja u Srbiji iz ugla potrošnje domaćinstava

Godina 2019. je bila izazovna za FMCG trgovce u Srbiji, u okolnostima kada je krajem 2018. još jedan veliki igrač pojačao konkurenciju na tržištu.