IN STORE  in your country  
SRBIJA

Analize

Sampling ili ne, pitanje je sad
Sampling ili ne, pitanje je sad

Sampling, odnosno podela uzoraka proizvoda u cilju povećanja prodaje, postoji od nastanka trgovine, a zbog svoje efikasnosti i sposobnosti da odmah da rezultate nastavlja se sa njegovom upotrebom čak i u ovo novo normalno vreme kada se čini da je svet stao   

Kako vidite vaše kupce?
Kako vidite vaše kupce?

Oni koji vode prodajne timove su odgovorni za dobre odnose sa kupcima i, kroz to, za rezultat prodaje, ali ne zato što su lično i sami najbolji prodavci, već što je njihova osnovna uloga da vode i razvijaju ljude u svom timu tako da postanu prodavci pobednici sposobni da superiorno odgovaraju potrebama i zahtevima svojih kupaca i tako održivo obezbeđuju željeni rezultat organizacije 

Kako pronaći uzroke zaliha?
Kako pronaći uzroke zaliha?

Kod upravljanja zalihama moramo da imamo veći odliv nego priliv zaliha. To opet znači da moramo što pre da pronađemo i da uklonimo uzroke tj. da saznamo zašto je došlo do viška zaliha i zašto su se one pretvorile u nekurentne ili, ne-daj-Bože, mrtve zalihe, kako bi zaustavili njihovo gomilanje u budućnosti   

Trgovci u akciji za smanjenje prehrambenog otpada
Trgovci u akciji za smanjenje prehrambenog otpada

Kaufland nudi hranu po sniženim cenama, neposredno pre nego što se trgovina zatvori. U radnjama S Group, sat vremena pre zatvaranja prodavnice, proizvodi blizu isteka roka trajanja prodaju se sa popustom od 60%. Ahold Delhaize poboljšava tehnologiju koja će služiti ograničenju prekomernog naručivanja proizvoda. Tesco nudi reduced-to-clear promocije, a Asda koristi inovacije kako bi usporila truljenje voća i povrća   

Analiza: Maloprodaja u Sloveniji
Analiza: Maloprodaja u Sloveniji

Top10 najvećih trgovačkih lanaca, po nezvaničnom redosledu tržišnog udela, su: Mercator, Spar, Hofer, Tuš, Lidl, Eurospin, Jager, Fama, KEA i E.Leclerc   

Ipsos: Kupovne navike stanovništva Hrvatske
Ipsos: Kupovne navike stanovništva Hrvatske

Stanovnici Hrvatske od 16 do 64 godina, prema svojim stavovima o kupovini, u najvećem broju kupuju vođeni osobinama proizvoda, odabiru ih prvenstveno prema njihovim karakteristikama, na primer na osnovu kvaliteta i pouzdanosti ili na osnovu stečenog poverenja u marku i zemlju porekla

Ipsos: Kupovne navike potrošača u BIH
Ipsos: Kupovne navike potrošača u BIH

Gledajući kupovne navike cele populacije, jasno je da male trgovine u kvartovima, pored par glavnih trgovačkih lanaca,  još uvek čine veliki udeo kupovine većine kategorija. Sveže voće i povrće, te pekarski proizvodi se češće kupuju u malim trgovinama, nego u velikim trgovačkim lancima 

Euromonitor: Tri moguća scenarija razvoja situacije i uticaji na trgovinu
Euromonitor: Tri moguća scenarija razvoja situacije i uticaji na trgovinu

Postoje velike nedoumice s obzirom na to koliko dugo pandemija može da traje i tempo oporavka. To će se, svakako, razlikovati od tržišta do tržišta, u zavisnosti od ozbiljnosti situacije i odgovora vlada. Ono što se, ipak, zna, jeste da su već u toku velike promene potrošača, dok se svet razvija od jednog bezbrižnog do zatvorenog. Čak i kada se ekonomije otvore, socijalna distance bi mogla da postane način života sve dok se ne pronađe vakcina protiv korona virusa   

Bisnode: Top trgovci, benzinske stanice i kiosci u Srbiji
Bisnode: Top trgovci, benzinske stanice i kiosci u Srbiji

Prema podacima dobijenim iz kompanije Bisnode, u tabelama u nastavku su rangirani trgovački lanci, benzisnke stanice i kiosci, koji posluju na teritoriji Srbije.  

Analiza: Prodaja na kioscima u Srbiji
Analiza: Prodaja na kioscima u Srbiji

Iako se njihov broj iz godine u godinu smanjuje, i iako su zabeležili pad količinskog učešća u ukupnoj prodaji na tržištu, ovaj kanal prodaje je u 2019, prema podacima Nielsena, zabeležio rast u vrednosnoj prodaji od 1,5%, u poređenju sa godinom ranije i dostigao iznos od 72,3 milijarde dinara   

Analiza: Lidl evoluira – dok se vraća svojim korenima
Analiza: Lidl evoluira – dok se vraća svojim korenima

Diskonter je u Srbiji isticao cenu i kvalitet od samog početka svog poslovanja – što je standard za nova tržišta na koja ulazi. “Tvoja Lidl cena” (“Your Lidl Price”) je međunarodna kampanja u kojoj trgovac trajno snižava cene nekoliko stotina proizvoda privatne robne marke. Jači fokus u Srbiji će biti na širenje asortimana  

RetailZoom: Top kategorije proizvoda u Srbiji - prehrambene i neprehrambene
RetailZoom: Top kategorije proizvoda u Srbiji - prehrambene i neprehrambene

Tri vodeće prehrambene kategorije, vrednosno posmatrano u proteklih godinu dana, su: pivo, bezalkoholna gazirana pića i mlevena kafa. U grupi neprehrambenih kategorija, to su: deterdženti za pranje veša, omekšivači za veš i sapuni.

Valicon: Veće poverenje u ekonomske mere nego u rad Kriznog štaba
Valicon: Veće poverenje u ekonomske mere nego u rad Kriznog štaba

● Dva od tri građanina Srbije nisu zadovoljni načinom kontrole širenja epidemije od strane Kriznog štaba ● Visok nivo nepoverenja u zvanične podatke u vezi sa epidemijom korona virusa ● Ekonomske mere adekvatnije od epidemioloških

Analiza: Značaj benzinskih stanica u prodaji FMCG robe
Analiza: Značaj benzinskih stanica u prodaji FMCG robe

U 2019. godini, u poređenju sa 2018, prema podacima Nielsena, došlo je do vrednosnog rasta prodaje robe široke potrošnje na benzinskim stanicama za 11,2%.

Smart Plus Research: Kupovne navika potrošača - gde kupujemo namirnice i koliko često?
Smart Plus Research: Kupovne navika potrošača - gde kupujemo namirnice i koliko često?

Više posetilaca hipermarketa je u Beogradu i Vojvodini, nego u istočnoj i južnoj Srbiji, i u regionu zapadne Srbije sa Šumadijom. S druge strane, čak 1/4 stanovnika Srbije nikada ne kupuje u hipermarketima

Ipsos: Kupovne misije stanovništva
Ipsos: Kupovne misije stanovništva

Dinamika velikih kupovina se bitno ne menja u proteklim godinama i u poslednjem snimku konstatujemo da 77,6% kupaca ovu vrstu kupovine obavlja u rasponu od jednom nedeljno do jednom mesečno, a najčešće dva do tri puta mesečno, što je neznatno povećanje u odnosu na prethodni snimak

GfK: FMCG maloprodaja u Srbiji iz ugla potrošnje domaćinstava
GfK: FMCG maloprodaja u Srbiji iz ugla potrošnje domaćinstava

Godina 2019. je bila izazovna za FMCG trgovce u Srbiji, u okolnostima kada je krajem 2018. još jedan veliki igrač pojačao konkurenciju na tržištu.

Nielsen: Analiza tržišta maloprodaje u Srbiji - vrednost, učešće kanala i najprodavanije kategorije
Nielsen: Analiza tržišta maloprodaje u Srbiji - vrednost, učešće kanala i najprodavanije kategorije

U Srbiji, ukupno tržište maloprodaje, prema Nielsen panelu maloprodaje, ostvaruje vrednosni rast od 3,6% u 2019, u poređenju sa 2018, i iznosi 4,58 milijarde evra.

Istraživanje Kantar: Evolucija potrošača i uključenost brendova
Istraživanje Kantar: Evolucija potrošača i uključenost brendova

Čak 71% potrošača navodi da je u ovom periodu nastavilo da kupuje iste brendove, kao i pre krize. Od kompanija i brendova se očekuje da nastave sa komunikacijom, ali i da budu praktični i realistični, naročito da pokažu kako mogu da pomognu u svakodnevnom životu ljudi. Gotovo 80% ljudi smatra da brendovi ne treba da eksploatišu situaciju sa virusom   

 Uključite zaposlene u građenje nove normale
Uključite zaposlene u građenje nove normale

Posao se može završiti i bez rukovanja.  I da vam ostane viška vremena. Da nešto novo napravite ili da jednostavno odmarate.  Ako već do sada niste, obavezno uradite sve što možete da napravite novu normalu. Buduću normalu. Da se kao pojedinac, tim i organizacija učinite što fleksibilnijim i otpornijim na promjene okruženja. Ne, otpornost ne znači da treba da se opirete promenama, nego da ih preživite   

COVID-19 - kriza ili prilika?
COVID-19 - kriza ili prilika?

Razumevanje psihologije potrošača i poznavanja navika vaših kupaca označiće razliku između uspeha ili poraza na tržištu u vreme krize izazvane korona virusom   

Kako se pobeđuje
Kako se pobeđuje

Lideri pobednici imaju potpunu kontrolu nad procesom i ljudima koje vode i u svakom momentu znaju koliko im i šta treba da ostvare ciljeve. I ne odstupaju, već nalaze rešenja da obezbede rezultat. Organizacijama trebaju lideri ovakvog načina razmišljanja, ukoliko stvarno žele da upravljaju svojim poslovnim rezultatom i budućnošću. Oni stvarno znaju šta im treba, u kom momentu i na koji način da bi se organizacije kretale napred

Infostud: Da li se tržište rada u Srbiji vraća u normalu?
Infostud: Da li se tržište rada u Srbiji vraća u normalu?

Tokom poslednje nedelje maja 2020. godine, vodeći sajt za zapošljavanje u Srbiji Poslovi Infostud sproveo je ponovno istraživanje o uticaju pandemije korona virusa na tržište rada sa ciljem da ispita stanje nakon završetka vanrednog stanja.  

Briga za ekonomske posledice korona virusa najniža u regionu
Briga za ekonomske posledice korona virusa najniža u regionu

Zabrinutost građana Srbije za širenje epidemije korona virusa, iako smanjena za čak 20 procentnih poena u odnosu na kraj marta, ostaje najviša u regionu i iznosi 70%, u poređenju sa 47% u Sloveniji, 58% u Bosni i Hercegovini i 62% Hrvatskoj. Suprotno tome, zabrinutost za ekonomske posledice, uprkos rastu, jedino u Srbiji je manja od polovine i iznosi 40%, dok ekonomske posledice epidemije brine 69% građana Slovenije, 61% građana BiH i 59% građana Hrvatske.